15 Reacties

één jaar geleden

Zo herkenbaar. Alleen begint mijn zoontje te wenen en te brullen. Enkel in slaap wiegen, wandelen helpt. Begin een beetje radeloos te worden.

één jaar geleden

Hier hetzelfde kan niet zelf slapen kan uren wakker blijven dan

één jaar geleden

Probeer de kleine op een zij te leggen, dat doe ik sinds jongs af aan en een zwaar knuffeltje zodat ie niet omrolt. Op die manier valt ie vanzelf in slaap. En op een zij liggen is safe, zorgt er ook voor dat ze zich beschermd voelen ipv op de rug slapen. Succes

één jaar geleden

Hier ook.. als het te lang duurt gaat hij krijsen.. wiegen it is, maar wil toch ergens wel dat hij t zelf gaat leren, maar weet niet hoe.. & geen zin in een slaapcoach..

één jaar geleden

Reactie op Noortje440

Probeer de kleine op een zij te leggen, dat doe ik sinds jongs af aan en ee ...
Op de zij leggen doen we al een paar maand. Maar als we haar dan inderdaad een knuffeltje achterleggen dan draait ze gewoon op haar buik. Als we een knuffeltje bij beide kanten leggen, dan forceert ze alsnog zodat ze op haar rug of buik beland.

één jaar geleden

Mijn zoontje nu 8 maanden oud, kan ook niet zelf in slaap vallen. Dit is misschien perongeluk een keer voorgevallen. Wij wiegen en lopen hem altijd in slaap.

één jaar geleden

Erg herkenbaar! Vind het op zich wel gezellig om eerst even te knuffelen en te wiegen maar maak me ook wat zorgen omdat hij binnenkort op de opvang start... Geen idee hoe het daar gaat lukken dan :s

één jaar geleden

Reactie op Dstr

Erg herkenbaar! Vind het op zich wel gezellig om eerst even te knuffelen en ...
Mijn dochter gaat al sinds ze 3 maanden is naar een opvang. Gelukkig zijn er niet zoveel kindjes op de opvang dus hebben ze er de tijd voor om haar daar ook in slaap te wiegen, maar ik weet uit ervaring dat bij grotere locaties ze hier echt geen tijd voor hebben... ik werk zelf in de kinderopvang namelijk... wij hebben dus in die zin nog geluk

één jaar geleden

Reactie op Dstr

Erg herkenbaar! Vind het op zich wel gezellig om eerst even te knuffelen en ...
Mijn dochter slaapt thuis niet zelf in, maar op de opvang wel. Hoor ik heel vaak!

één jaar geleden

Kindje is gecorrigeerd 8 maanden hier en nog nooit zelfstandig in slaap gevallen! Super normaal baby gedrag 😊 Ik ben er zelf na de cursus van liefde van een moeder ook niet echt actief mee aan het oefenen. Soms kijk ik er wel naar uit hoor, we hebben niet zo een goede slaper. Maar ach, ooit zal ik t missen dat hij mij nodig heeft om lekker te kunnen slapen. Liefs!

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Mijn dochter slaapt thuis niet zelf in, maar op de opvang wel. Hoor ik heel ...
Dat heb ik inderdaad ook al verschillende keren gehoord en daar hoop ik ook wel op maar word soms zo onzeker, soms lijkt het alsof ons zoontje werkelijk de enige is die dat nog niet kan... Bij wijze van spreken dan hé ;) Fijn om gelijkaardige situaties te lezen dus! Wij knuffelen fijn voort zolang hij het wil of nodig heeft. Op zijn 18 zal het heus wel anders zijn 😅

één jaar geleden

Reactie op Dstr

Dat heb ik inderdaad ook al verschillende keren gehoord en daar hoop ik ook ...
Wij hebben dat ook, op de opvang valt hij zelf in slaap, en slaapt dan ook rustig 1 tot 2 uurtjes. Thuis is het brullen als we hem niet in slaap wiegen/lopen en dat gaat dan van kwaad naar erger. Slaapt dan ook maar max. 30/40 minuten per keer. Heel intensief vind ik. Toegeven en accepteren kan, maar ik word er ook zo onzeker van dat het daar wel lukt en thuis niet. Alsof we dan toch iets verkeerd doen misschien?

één jaar geleden

Onze dochter kon dit ook niet, maar het slapen op de opvang ging daarom moeizaam. We zijn gaan oefenen. Haar 20 minuten laten spelen in bed, dan weer terugleggen op haar zijligkussen, speentje en kusje geven. Zo weer 20 minuten laten rommelen en opnieuw. Meestal wilde ze dan handje vasthouden en viel ze langzaam in slaap. Ineens viel ze bij de eerste keer al in slaap zonder handje vasthouden en soms hoefde ik er helemaal niet geen. Baby’s schijnen gemiddeld 20 minuten nodig te hebben om in slaap te komen. Wij vinden het ook niet erg om te wiegen, als ze overprikkeld is heeft ze dit ook nog echt nodig ‘S avonds en doen we dit gewoon. Maar als het niet nodig is, valt ze dus zelf in slaap

één jaar geleden

Reactie op Dstr

Dat heb ik inderdaad ook al verschillende keren gehoord en daar hoop ik ook ...
Zo staan wij er ook in! Thuis knuffelen we heerlijk. Moet zeggen dat we steeds sneller haar kunnen wegleggen. Vanavond legde ik haar weg na 10 minuutjes wiegen en werd ze wakker van het wegleggen. Ben weg gelopen, moest een keer terug voor een speentje en ze is zelf in slaap gevallen. Niks voor gedaan, niet geoefend, behalve soms proberen en veel liefde geven. Geeft mij echt bevestiging dat oefenen niet hoeft, maar het vanzelf wel komt. Wij krijgen er veel commentaar op, maar ik voel mij hier veel beter bij. Ik geef haar alle liefde die ze nodig heeft en dat het vanzelf allemaal wel komt! Geniet er steeds meer van ook, vooral nu zij ook wat beter slaapt.

één jaar geleden

Reactie op Jnx87

Wij hebben dat ook, op de opvang valt hij zelf in slaap, en slaapt dan ook ...
Correctie het lukt thuis prima, bij de opvang laat hij onnatuurlijk gedrag zien. Niks mis mee, maar het wordt bestempeld als beter terwijl dit niet zo is