45 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb internet al afgezocht maar ben eigenlijk opzoek naar mensen die het gebruiken . Ik heb namelijk bijwerkingen die ik op internet de niet tussen zie staan. Vandaar deze topic

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Ik heb internet al afgezocht maar ben eigenlijk opzoek naar mensen die het ...
Wat voor bijwerkingen ervaar je als ik vragen mag?

3 jaar geleden

Reactie op tessa13696

Wat voor bijwerkingen ervaar je als ik vragen mag?
Druk op mijn oogbollen . Gebruik jij deze medicijnen ook?

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Druk op mijn oogbollen . Gebruik jij deze medicijnen ook?
Heb ook het gevoel dat me eten in me keel blijft hangen . Weet niet of dit door de medicijnen komt maar ik voel me door deze medicijnen gewoon echt niet lekker.

3 jaar geleden

Als het niet tussen de bijwerkingen staat zal het ook niet van de nifedipine komen maar een andere oorzaak. Ik zou even contact opnemen met je huisarts morgen

3 jaar geleden

Nou, daar ben ik niet zo zeker van hoor. Ik merk dat wanneer ik het inneem na een uur echt met pijnlijke oogbollen zit. Ik heb gister de medicijnen niet ingenomen en dus ook geen last gehad . Net weer ingenomen en het begint weer.

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Nou, daar ben ik niet zo zeker van hoor. Ik merk dat wanneer ik het inneem ...
Er staat wel oogpijn bij onbekend en visuele stoornis bij soms. Ik zou morgen even contact opnemen met je HA, zij kunnen evt een ander geneesmiddel voorschrijven voor je!

3 jaar geleden

Ja thnxx hoe is het met jou zwangerschap?

3 jaar geleden

Ik zou het toch even met de huisarts bespreken! Ik had met ascal een zeer zeldzame bijwerking, die ik met meerdere nsaid’s heb (maar niet alle). En het duurde een goede 2 weken voor de gynaecoloog me geloofde en ik mocht stoppen

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Ja thnxx hoe is het met jou zwangerschap?
Ook al andere middelen tegen de hoge bloeddruk geprobeerd? Of hoe zijn ze op de keus nifedipine gekomen? Bij mij gaat t 'mwah', veel pijn en voel me ziek vandaag en ontzettend misselijk.. bloeddruk was wel goed vandaag. En bij jou verder?😊

3 jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Ik zou het toch even met de huisarts bespreken! Ik had met ascal een zeer z ...
Wat vervelend zeg. Wat heb je als alternatief gehad? Ik heb de ascal ook gehad maar niet ingenomen. Ik kreeg er hartkloppingen van

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Wat vervelend zeg. Wat heb je als alternatief gehad? Ik heb de ascal ook ge ...
Ik ben er mee gestopt. Ik had geen hoog risico indicatie voor ascal. Mijn bloeddruk was vorige zwangerschap aan de hoge kant, paar keer echt te hoog, maar keer daarna er weer onder. Hoefde dus niet iets anders. Wel wordt m’n bloeddruk goed in de gaten gehouden. Bij mij was het duizeligheid die zorgde voor niet functioneren (geen auto kunnen rijden, niet normaal kunnen lopen). Kon eigenlijk alleen op bed liggen. Ik had dit ook met diclofenac, maar niet met ibuprofen. Zelf vermoed ik nu dat het ligt aan langdurig gebruik, en niet incidenteel, zoals met ibuprofen.

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Nou, daar ben ik niet zo zeker van hoor. Ik merk dat wanneer ik het inneem ...
Ik zou de bijwerking ook melden bij lareb. Als men dat namelijk doet, komt hij er tussen te staan.

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Wat vervelend zeg. Wat heb je als alternatief gehad? Ik heb de ascal ook ge ...
Ik heb voor de 2e keer ascal en ik ervaar deze zwangerschap ook meer hartkloppingen. Ik dacht dat dit dus bij de zwangerschap hoorde. Ik heb nooit echt de bijwerkingen bekeken van dit medicijn. De medicatie die jij voorgeschreven hebt gekregen heb ik nog nooit eerder van gehoord trouwens ik zou vragen voor een ander medicatie? Ik ben bekend met methyldopa bij een te hoge bloeddruk.

3 jaar geleden

Methyldopa heb ik hiervoor gehad. Deze medicijnen maakte mij zo misselijk dat ik niks binnen kon houden . Zo erg dat ik tot 2 keer toe opgenomen werd om vocht bij te laten vullen. En verder hielp het niet. Me bloeddruk bleef hoog. Ik slikte op een gegeven moment 750 mg van dat spul.

3 jaar geleden

Reactie op Cynthia0704

Ook al andere middelen tegen de hoge bloeddruk geprobeerd? Of hoe zijn ze o ...
Mijn bloeddruk blijft ondanks de medicijnen stijgen. Ben elke week wel ziekenhuis in en uit..ben er echt moe van . Hoe is jou bloeddruk ? Schommelt het of is het wel redelijk onder controle?

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Methyldopa heb ik hiervoor gehad. Deze medicijnen maakte mij zo misselijk d ...
Wat vervelend en niet prettig voor jou zeg. Ik hoop dat er iets is wat gaat helpen. Je hebt nog wel even wat weekjes te gaan.

3 jaar geleden

Reactie op R-J-M-

Wat vervelend en niet prettig voor jou zeg. Ik hoop dat er iets is wat gaat ...
Ja ben nu 33 weken en ze willen rekken tot 37 . Hoop dat t lukt . Anders heb ik liever dat ze de kleine halen want het is ook niet goed met hoge bloeddruk te lopen . Mijn zoontje is ook bij 34 weken gehaald ivm hoge bloeddruk ( zwangerschapsvergiftiging).

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Ja ben nu 33 weken en ze willen rekken tot 37 . Hoop dat t lukt . Anders he ...
Ik hoop het voor jullie. Nee precies. Het beste voor jullie beide dat is belangrijk.