11 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb nu net voor de 2e keer weer menstruatie gehad. Voed ook nog minimaal 2 keer per dag (meestal vaker). Was voor iets anders bij de huisarts en zij gaf aan dat het normaal is zolang je nog voedt

4 maanden geleden

Yes hier ook en bij m'n beste vriendin ook. Ee voeden beiden nog onze zoontjes van 1,5. In een Duitse podcast ('stillleben') heb ik gehoord dat dit met name door nachtvoedingen uitblijft.

4 maanden geleden

Ik voed mijn kindje van bijna anderhalf ook nog 2x per dag en ook komt hij nog minimaal 3x per nacht. Echter begon toen hij 9mnd was de menstruatie helaas weer😅

4 maanden geleden

Hier ook nog geen menstruatie. Dochter is 16 maanden en ben 3 dagen geleden gestopt met borstvoeding geven. Voel wel echt van alles in mijn lichaam meteen, heb het idee dat de hormonen weer door mijn lijf gieren 😂 regelmatig ook buikkramp nu dus ben heel benieuwd of het nu snel komt.

4 maanden geleden

Reactie op s.j.s.2019

Hier ook nog geen menstruatie. Dochter is 16 maanden en ben 3 dagen geleden ...
Oh wauw ben benieuwd ja. Mag ik vragen hoe je met de bv gestopt bent? Wil t eigenlijk nog niet maar…. Als t een keer zo is dat we voor een 2e willen gaan. Merk dat ik t nu moeilijk zou kunnen weigeren aan mn dochtertje

4 maanden geleden

Reactie op Li123

Oh wauw ben benieuwd ja. Mag ik vragen hoe je met de bv gestopt bent? Wil t ...
Ik vond het ook heel lastig om de stap te zetten maar ik kwam ook op een punt dat mijn dochtertje om de haverklap wilde drinken en ik merkte dat ik dat vervelend begon te vinden. Ik ben begonnen met overdag steeds minder toe te geven en steeds minder te laten drinken. Ook voor het middagslaapje geen borstvoeding meer. En toen dat goed ging toen zei ik snachts dat de melk op was en dat was 2 nachten een beetje huilen maar daarna accepteerde ze het. Ze slaapt ook meteen beter snachts 😅 Al met al viel het me best wel mee, we hebben het mooi en langzaam af kunnen bouwen en het is goed zo. Laatste voeding heb ik wel even gehuild hoor 😄

4 maanden geleden

Hier is het met 5 maanden al weer doorgekomen 😮‍💨 geef ook nog steeds borstvoeding

4 maanden geleden

Mijn menstruatie bleef ook uit zolang ik s nachts veel voeding gaf. Vanaf 13 maanden zijn we de voedingen gaan afbouwen. Vrijwel gelijk erna werd ik ongesteld. Blijkt idd ook zoals ik hier onder las dat nachtvoedingen de eisprong kunnen onderdrukken . Al blijft elk lijf uniek natuurlijk.

4 maanden geleden

Reactie op s.j.s.2019

Ik vond het ook heel lastig om de stap te zetten maar ik kwam ook op een pu ...
Het lijkt me inderdaad wel echt een ‘moment’. Fijn dat het uiteindelijk meeviel.

4 maanden geleden

Geen borstvoeding meer tot 1 jaar gegeven maar nu al een half jaar niet ongesteld geweest. 😭

3 maanden geleden

Ik heb vanaf het begin geen borstvoeding gegeven, en ook bijna een jaar gewacht. Ik ben naar de huisarts geweest en heb hiervoor een provera kuur gehad. Dit is nu ongeveer een half jaar geleden. Sinds die kuur is alles weer oké en regelmatig. ☺️