14 Reacties
6 maanden geleden
Hier precies hetzelfde!
Allereerst zijn gehoor getest (aanrader!), maar bij ons kwam er niks uit.
Daarnaast VVE uren op de peuterspeelzaal! Dat zijn extra uren die je krijgt, waarbij ze extra kunnen oefenen met praten!
Ennnn gaan we toevallig morgen voor het eerst naar logopedie!
Want zoals je zegt, hij SNAPT ALLES! Hij praat alleen gewoon niet. Dierengeluiden, geluiden van voertuigen, en simpele (papa, mama, nee, ja, ei, etc.) lukken dan weer wel. Maar de ‘L, Z, R, G, F, W, N’ zegt hij niet en hij draait ook letters om. Zo raar.
6 maanden geleden
Ons zoontje had dit ook. Praten lukte hem eigenlijk niet, maar hij begreep wel alles wat er tegen hem werd gezegd. Na een bezoek aan de KNO arts bleek dat hij veel vocht achter zijn trommelvlies had in beide oren. Dit verklaarde ook de oorontstekingen die hij vaker heeft gehad. Hij heeft afgelopen maand buisjes gekregen en we merken nu al een wereld van verschil! Hij spreekt woorden nu veel beter uit en is de hele dag aan het kletsen.
Hopelijk heb je er iets aan!
6 maanden geleden
Ons zoontje praat nauwelijks. Hij is wel met 30 weken geboren moet ik daarbij zeggen.
We lopen nu een half jaar bij de logopedist en merken nu eindelijk wat verbetering.
Bij de gehoor test kwam niks geks uit en ook bij de neuroloog werd niets bijzonders gevonden. Zij. Iq was op de test dag boven gemiddeld maar dat is een moment opname.
Hij gaat nu naar de klinisch geneticus en krijgt een mri van zijn hersenen (dit vanwege de vroeggeboorte om toch te checken of het daarvan komt). Hij heeft ook emdr therapie gehad en sindsdien maakt hij wel echt grote stappen.
Hij zegt nu: mama, Juna (naam van z’n zusje), blauw, een, nog keer, wauw, au, oma, opa en heei. Soms zegt hij ineens een ander woord maar dat is dan eenmalig.
Als je je echt zorgen maakt zou ik even contact opnemen met een kinderarts. Wellicht kan die je verder helpen.
6 maanden geleden
Reactie op San25
Ons zoontje had dit ook. Praten lukte hem eigenlijk niet, maar hij begreep ...
Hoihoi! Hier zoontje van juli 23 en word eind deze maand 2.
Hij zegt een paar woordjes echt duidelijk maar vind het eigelijk nog minimaal als ik soms hoor wat andere praten.
Heeft erg veel ooronstekingen gehad en ook afgelopen vrijdag buisjes want had bij KNO toen beide kanten vochg achter trommelvlies.
Dit bleek vrijdag nog maar 1 oor en ook een vergrote neusamandel is verwijderd.
We zijn morgen een week verder , wanneer begon jij duidelijk verschil te merken? Moet het even de tijd geven zei KNO arts
6 maanden geleden
Reactie op DVRIES81195
Hoihoi! Hier zoontje van juli 23 en word eind deze maand 2.
Hij zegt een pa ...
Wij merkten na ongeveer 2 a 3 weken verschil! Ik denk ook zeker dat je het even de tijd moet geven hoor, hij is nog best jong! Ons zoontje is 2 jaar en 7 maanden nu ☺️
Hopelijk helpt het bij jou zoontje net zo goed straks!
6 maanden geleden
Reactie op San25
Wij merkten na ongeveer 2 a 3 weken verschil! Ik denk ook zeker dat je het ...
Ah ja precies… zeker zegt m’n moeder ook hij moet nog 2 worden maar ik vergljjk hem dan met kindjes van zelfde leeftijd en zeggen soms al hele zinnen haha. Maar wat merkte jij na 2 / 3 weken? En hoe gaat het praten nu van je zoontje?
6 maanden geleden
Ons zoontje praatte op die leeftijd nauwelijks. Ook wij maakten ons natuurlijk helemaal zorgen. Nagekeken op het cb, begreep alles, oren waren schoon. Kregen toen het advies veel te praten, veel voor te lezen (ja... Alsof ik niet tegen m'n kind praatte...🙄).
Sloeg ineens om en binnen een maand ging hij van 3 woorden naar complexe zinnen van meer dan 7 woorden achter elkaar.
6 maanden geleden
Reactie op AllerteTuimelaar
Ons zoontje praatte op die leeftijd nauwelijks. Ook wij maakten ons natuurl ...
Woooow wat goed?! En hoe oud was hij toen? Was hij motorisch ook snel? En praten dus wat “ later “.
6 maanden geleden
Reactie op DVRIES81195
Woooow wat goed?! En hoe oud was hij toen? Was hij motorisch ook snel? En p ...
Motorisch was hij sneller. Maar ook niet buitengewoon hoor. Hij begon te praten ruim na de 2. Ik denk tussen de 2 jaar en 2 maanden en 2,5 jaar.
Maar ik heb ook een aantal vriendinnen, die met hetzwlfde probleem kampten. Allemaal met jongens. Dus ik weet niet of dit een jongensding is of toeval. Maar voor/rond de 3 konden ze allemaal goed praten.
6 maanden geleden
Motorisch was hij sneller. Maar ook niet buitengewoon hoor. Hij begon te pr ...
Ohjaaa.. ja ik heb een vriendin ook jongetje ( wel de 2e ) en die kan al mega goed praten dus verglikk je dan daarmee mja t zegt dus niks…
5 maanden geleden
Ons zoontje praatte op die leeftijd nauwelijks. Ook wij maakten ons natuurl ...
Bedoelde je hier 3 woord zinnen of echt maar 3 woordjes en toen opeens hele zinnen? Echt knap
5 maanden geleden
Reactie op DVRIES81195
Bedoelde je hier 3 woord zinnen of echt maar 3 woordjes en toen opeens hele ...
Ik bedoel echt maar 3 woorden. Niet aan elkaar. Nog geen twee woords zin. Met goed geluk kreeg ik een papa of mama te horen.
En het lijkt op eens, maar waarschijnlijk over de periode van een maand ofzo kon hij ineens complexe zinnen en heel veel woorden.
5 maanden geleden
Ik bedoel echt maar 3 woorden. Niet aan elkaar. Nog geen twee woords zin. M ...
Wooow ja , bizar he.
Brabbelde die ook weinig ? Mijn zoontjes is vd week 2 geworden maar praat alleen als hij er zin in heeft.
Zegt ook alleen nog maar losse woordjes..maar goed kan dus hoop veranderen in halfjaar haha.
Soms als ik wag vraag of hij ziet eat lijkt t alsof die klank met zn neus wil maken mja dan krijg je kgg zo klinkt t .. t zal vast goed komen