5 Reacties

7 maanden geleden

Vaak is dat een kwestie van blijven doen. Onze dochter heeft altijd, hoe vaak ze iemand ook gezien heeft ook ergens geweest is, altijd een aantal minuten nodig om te ontdooien. Waar ze voorheen gerust eerst 20 minuten bij ons bleef geplakt en niks uitbracht, heeft ze nu soms maar 3 minuutjes nodig. Wij nemen haar wel overal mee naar toe; plekken om te spelen of restaurants bijvoorbeeld. Je ziet dat ze steeds sneller contact gaat maken met mensen/kinderen om haar heen

7 maanden geleden

Onze dochter van inmiddels 13 jaar heeft dit altijd gehad en nog steeds. De laatste 2 jaar heeft ze enorme stappen gemaakt. Vooral sinds ze op de middelbare school zit. Ik wilde haar altijd helpen maar dit werkt alleen maar averechts. Je kind is goed zoals ze is. Onze jongste is heeeeeel anders. Stapt op iedereen af. Voor ons ook helemaal nieuw dit gedrag.

7 maanden geleden

Niet teveel aandacht aangeven iig. Als ik naar mezelf kijk dan ben ik tot aan mijn 21ste ongeveer verlegen geweest haha. Nu helemaal niet meer. Liever verlegen dan brutaal

6 maanden geleden

Er is helemaal niets mis met verlegen zijn bij vreemden :) dat is juist een goed iets, zo gaan ze niet ineens met een vreemde mee als ze straks ergens zijn. Je moet je voorstellen dat jij zelf ook niet zomaar met een vreemde gaat knuffelen of ineens mega amicaal mee bent. Dwing vooral je kleine ook niet om minder verlegen te zijn maar geef je kindje je vertrouwen dat hij wel los komt wanneer hij daar aan toe is :) Je kan hier veel over terug vinden hoe je hiermee om moet gaan online

6 maanden geleden

Reactie op Stacey S

Er is helemaal niets mis met verlegen zijn bij vreemden :) dat is juist een ...
Nee, ik vind het ook niet erg hoor! Vind het alleen zo sneu dat hij bijna moet huilen bij een vreemd iemand. Ga hem nooit ergens naar toe dwingen om te doen, absoluut niet mijn intentie. 😊