8 Reacties

één jaar geleden

Pruim.

één jaar geleden

Hoihoi, hier ook een baby van bijna 7 maanden met obstipatie. Weet niet wat bij jullie de oorzaak kan zijn, maar bij ons komt het door de overgang van borst- naar kunstvoeding. Op advies van de huisarts geven wij wel 2 keer per dag 2,5 ml lactulose. Had ook niet mijn voorkeur, maar hij zat echt verstopt, poepen lukte amper en tot bloed toe...😪 Bij de kunstvoeding voegen we 10 ml extra water toe. Verder krijgt hij iedere dag een kiwi of pruimen met nog een ander fruitsoort. Werkt hier wel goed, zolang we het maar iedere dag geven...

één jaar geleden

Mijn dochtertje had dit ook, ze perst ook heel hard en wordt helemaal rood. Wij zijn overstapt op kunstvoeding van Kruidvat, dieetvoeding bij krampjes en moeizame ontlasting. Merk wel wat verbetering maar geef ook regelmatig pruim

één jaar geleden

Mijn baby had ook vaak dunne ontlasting en in de ochtend geef ik haar vaak een lichtbruine boterham met pindakaas (in mini stukjes natuurlijk). Misschien bedoelde je dit al met vezels. Anders dokter bellen, een kennis had een x iets gekregen van de huisarts waardoor haar baby kon poepen. Dat was in een vorm van sinasappel water iets haha xx

één jaar geleden

Wij geven ook pruim, soms wat extra olie in het eten en als het echt heftig is (ze gaat dan huilen bij het persen en er komt dan een keutel zo groot dat ik ervan schrik) dan geven we haar een beetje forlax. Hier krijgt ze geen ‘luie darmen van’. De arts omschreef het alsvolgt: het zijn een soort kristalletjes die in de darmen water aantrekken waardoor de ontlasting dunner word

één jaar geleden

Wij zijn hier wel begonnen aan lactulose maar dit deed niks. Onze dochter had maar 1 keer per 3 dagen ontlasting. Wij zijn gestopt met banaan geven bij het fruit en dit werkt voor haar perfect! Elke dag ontlasting en ook geen moeite meer met poepen

één jaar geleden

Pruimen en ik doe soms wat extra water bij haar flesvoeding (10cc). Helpt goed! 😊

één jaar geleden

Fijne tips heb je al gekregen. Ons zoontje heeft door ijzer druppels wat hardere ontlasting gekregen. Heb je weleens aan de osteopaat gedacht. Ik doe zelf deze oefeningen thuis met de kleine en het werkt. https://youtu.be/h_eo_b-3BKo