13 Reacties

3 jaar geleden

Omeprazol is volgens mij niet voor maagzuur meer bij maagzweren en dus maagpijn etc. Miss wat anders vragen of even de huisarts vragen?

3 jaar geleden

Ik heb jaren omeprazol geslikt wegens reflux. Het werkt echter niet snel zoals een rennie maar je niet het een paar dagen slikken voor het werkzaam is. Toch nog even geduld hebben. Ik nam ze in sochtends als ik wakker werd, dus voor dat ik gegeten had of dergelijk. Ik werd er niet misselijk van. Wat ontzettend vervelend dat je nog zn last hebt van maagzuur en misselijkheid! De belangrijkste tip voor mij was, leg een klein kussen onder je matras, een klein beetje helling zorgt ervoor dat je minder terugstroom hebt van maagzuur. Hopelijk wordt het snel beter! 🍀

3 jaar geleden

Ik gebruik al jaren omeprazol/pantoprazol ( wegens teveel aanmaak van maagzuur) ik slik er elke avond voor het slapen 1. Merk het meteen als ik er een keer 1 vergeten ben. Je moet het even opbouwen voor je er baat van hebt. Ik ben morgen 23 weken zwanger en zelf ook erg last van maagzuur ondanks mijn pantoprazol die ik slik.. je maakt gewoon meer aan nu. Goed opletten wat je eet helpt ook. Niet te vet vooral dat is hier een boosdoener en koffie ook! Melk helpt vaak bij mij! Succes !

3 jaar geleden

Ik slik nu vanaf week 10 omeprazol. Had ook zo ontzettend veel last van maagzuur. Inderdaad een half uurtje van tevoren, daarna pas ontbijten. Het duurde bij mij ook even voordat het goed werkte. Maar heb nu nergens last meer van. Ik hoop voor je dat het gaat werken. Als je het interessant vindt, kun je wel even bij de werking kijken van omeprazol. Heel veel sterkte 🍀

3 jaar geleden

Ik heb maagzuur en maagpijn daardoor. Erg veel maagproblemen. En slik dit al jaren. Sinds mijn zwangerschap zelfs op dokters voorschift. Ideaal erg blij mee en werkt goed.

3 jaar geleden

Reactie op Demijd2013

Ik heb maagzuur en maagpijn daardoor. Erg veel maagproblemen. En slik dit a ...
Werd niet misselijk. En je moet t officieel gezien innemen 20 minuten voor een maaltijd of drankje. Liefst met water.

3 jaar geleden

Omeprazol is een protonpompremmer, wat een maagbeschermer betekent en het remt ook de aanmaak van het maagzuur. Dus het is wel degelijk ook voor klachten zoals reflux wat jij nu ook hebt. Ik heb zelf ook veel last van maagzuur maar af en toe en als ik dan een capsule neem is het ook goed. Het kan zijn dat het even tijd nodig heeft om in te werken maar de dosering kan ook wat laag zijn, hoeveel milligram heb je gekregen? En wanneer heb je er het meeste last van, ook in de ochtend en overdag of alleen in de avond? Ben zelf apothekersassistente dus misschien kan ik wat vragen van je beantwoorden ☺️

3 jaar geleden

Ik heb via de gynaecoloog ook omeprazol gekregen en ben er super blij mee! Ik had aangegeven constant last te hebben van maagzuur, nauwelijks honger. Ik slik nu omeprazol als het nodig is (tot nu toe 1x per 3 dagen) en het helpt bij mij ontzettend goed. Geen oprispingen meer en gewoon normaal kunnen eten en weer eens trek hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Cynthia0704

Omeprazol is een protonpompremmer, wat een maagbeschermer betekent en het r ...
Ik heb er eigenlijk zowel overdag als in de nacht last van. In de nacht wel meer als ik lig. Ik heb volgens mij 40 milligram. Dit is volgens mij wel een lage dosering ?

3 jaar geleden

Reactie op Mai3

Ik heb er eigenlijk zowel overdag als in de nacht last van. In de nacht wel ...
Nee 40 milligram is hoog, daarvoor heb je normaal 10 en 20mg. Ik zou omeprazol dan s avonds innemen ipv de ochtend, eens kijken of dat beter helpt! Ik zelf neem m ook als ik klachten heb en dat is ook altijd s avonds

3 jaar geleden

Ik gebruik standaard omeprazol ivm een middenrifbreukje. Ik gebruik deze voordat ik ga slapen. Ook heb ik het hoofdeinde van het matras wat omhoog door een kus onder het matras. Misschien helpt het bij jou ook wat.

3 jaar geleden

Omeprazol is een maagbeschermer. Je kan daardoor soms nog last hebben van maagzuur maar dan milder. Ik heb het gekregen in de vorige zwangerschap omdat ik ascal+methyldopa had. Het werkte bij mij een maandje heel goed en daarna kreeg ik meer last van maagzuur en dat was vooral door de medicatie gebruikt die ook verhoogd werd. Ik zou het inderdaad in de avond innemen richting het slapen gaan. Je kunt altijd nog in overleg met de arts over dat je er nog last van blijft houden.

3 jaar geleden

Ik heb het geslikt aangezien ik door het slikken van ascal veel maagklachten kreeg. Begonnen met pantoprazol, maar omeprazol bleek net wat beter te zijn voor zwangeren. Echter kreeg ik hier helaas enorme hoofdpijn van dus ben ik er mee gestopt.