16 Reacties

één jaar geleden

Je zou een eitje kunnen bakken, eventueel als wentelteefje maar dan niet zoet. Dus boterham in ei/melk wentelen en dan bakken. Of banaan-ei pannenkoekjes. Crackers/cracottes, yoghurt of havermoutpap?

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Je zou een eitje kunnen bakken, eventueel als wentelteefje maar dan niet zo ...
Ik dacht dat kindjes pas vanaf 1jaar melk mogen? Ik kan het fout hebben hoor. Maar dit is mij verteld

één jaar geleden

Hier zijn bananenpannenkoekjes echt de grote favoriet, of wentelteefjes!

één jaar geleden

Reactie op Mommyvan3

Ik dacht dat kindjes pas vanaf 1jaar melk mogen? Ik kan het fout hebben hoo ...
Klopt, maar een beetje kan geen kwaad. Ze mogen ook magere yoghurt bijvoorbeeld. Je kunt ook kunstvoeding als melk gebruiken eventueel, dat bakt alleen anders.

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Je zou een eitje kunnen bakken, eventueel als wentelteefje maar dan niet zo ...
Wentelteefjes krijgt hij wel eens als lunch. Dit eet hij gelukkig meestal wel.

één jaar geleden

Reactie op Mommyvan3

Ik dacht dat kindjes pas vanaf 1jaar melk mogen? Ik kan het fout hebben hoo ...
Dat geldt volgens mij als vervanging van een flesvoeding. Dan is koemelk geen volwaardig alternatief. Een beetje verwerkt is volgens mij prima maar pin me er niet op vast. Wij maken sowieso alles met havermelk omdat de oudste niet zo lekker gaat op koemelk.

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Dat geldt volgens mij als vervanging van een flesvoeding. Dan is koemelk ge ...
Klopt! Hier wegens koemelkallergie juist advies van de kinderarts om te gaan provoceren met een beetje melk verwerkt in iets nu (pannenkoekjes 🙂).

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Klopt! Hier wegens koemelkallergie juist advies van de kinderarts om te gaa ...
Brrr ja dat provoceren. Akelig haha! De jongste kan gewoon tegen melk, de oudste gaat verwerkt inderdaad ook goed alleen een glas verse melk is nog beetje too much. Zeker omdat ze kaas ook heel lekker vindt. Wij hebben dus standaard havermelk in huis en maken daar eigenlijk alles mee 😅 maar ze is nu bijna 3 en ze kan wel gewoon een koekje / krentenbol eten zonder ziek te worden. Maar eigenlijk pas sinds een half jaar ofzo. Succes jullie!

één jaar geleden

Reactie op MissG86

Klopt, maar een beetje kan geen kwaad. Ze mogen ook magere yoghurt bijvoorb ...
Oké, dankjewel voor je antwoord

één jaar geleden

Reactie op MissG86

Klopt, maar een beetje kan geen kwaad. Ze mogen ook magere yoghurt bijvoorb ...
Zou gewoon halfvolle of volle producten gebruiken. Geen magere producten voor een baby/kind :)

één jaar geleden

Reactie op baby1994

Zou gewoon halfvolle of volle producten gebruiken. Geen magere producten vo ...
Waarom? Het gaat om yoghurt die bij fruit gaat, dus niet alleen om yoghurt en vervangt de maaltijd niet.. Als het maaltijdvervangend is zou ik volle yoghurt pakken, maar nu krijgt ze dit als tussendoortje en krijgt ze wat wij ook eten.

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Brrr ja dat provoceren. Akelig haha! De jongste kan gewoon tegen melk, de o ...
Ja het is een hele zoektocht he... Ben nu wel oprecht benieuwd ook of ze reageert op verwerkte melk, dit hebben we nog niet eerder geprobeerd. Vind het alleen wel lastig een moment uit te kiezen. Vooral nu ze meer vast voedsel krijgt, heeft ze nu ineens een periode met meer overgeven. Dus tegelijkertijd zijn we ook bezig met waar dat aan kan liggen. En dat wil je eerst weer 'opgelost' hebben zodat je echt zo goed mogelijk de provocatie begint 🥴. Nouja, gedoetje haha... Dankjewel voor je berichtje ☺️ We komen dr wel uiteindelijk!

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Ja het is een hele zoektocht he... Ben nu wel oprecht benieuwd ook of ze re ...
Ja is zeker een gedoe. Onze dochter kreeg altijd ook eczeem op haar wang dus wij konden snel zien waar ze opreageerde. Gevolgd door nare buikpijn. Maar op een gegevenmoment ben ik een hele tijd (zeker een jaar) gestopt met provoceren. Vond het echt zielig en ook niet echt nodig. Er is een heleboel goede vervanging voor koemelk 😅 dat gaf zoveel rust. En nu kan ze dus gewoon Pasta met kaas mee-eten :) dus, ik wilde je nog even een hart onder de riem steken: er is geen haast, zoek inderdaad eerst het een rustig uit en pak dan eventueel het andere op. Komt goed!

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Ja is zeker een gedoe. Onze dochter kreeg altijd ook eczeem op haar wang du ...
Nou, zoiets heb ik ook hoor... Je kunt ook prima leven en groot groeien zonder koemelk ☺️ Maar als ze verwerkt zou kunnen verdragen, zou dat natuurlijk een hele hoop schelen. Fijn dat jullie dochtertje ook al zover is! Ik hoop dat dat hier uiteindelijk ook de uitkomst mag zijn (later). Volle melkproducten gaat 'm naar alle waarschijnlijkheid toch ook niet worden, aangezien mijn vriend daar ook nog steeds nooit goed tegen kan. 🙈 Maar inderdaad, we gaan het rustig aan doen, dank je wel ☺️. Voor nu even terug naar de 'basis' (ook even geen ei of kan sporen bevatten van melk)...

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Nou, zoiets heb ik ook hoor... Je kunt ook prima leven en groot groeien zon ...
Snap ik! Scheelt inderdaad behoorlijk. Hier kon ze een tijdje ook niet tegen soja, die eiwitten lijken heel sterk op koemelk. Net zoals geitenkaas/melk. Dus weet niet of jullie dat veel eten maar scheelde hier ook enorm door dat te schrappen. Ook dit eet ze inmiddels wel hier.

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Snap ik! Scheelt inderdaad behoorlijk. Hier kon ze een tijdje ook niet tege ...
Oh ik zal eens letten op soja bij het lezen van de etiketten!