15 Reacties

één jaar geleden

Ik kijk op tiktok voor inspiratie. Hij krijgt hier ook vaak een geklutst eitje vind hij heerlijk

één jaar geleden

Onze zoon krijgt hapjes van ons ontbijt: overnight oats met fruit en pindakaas, en groentetaart (bak ik zelf; amandelmeel, ei en wisselende groenten). Onze dochters (3 en 2) eten dat ook, hij wil graag meedoen en neemt geen genoegen meer met de fles

één jaar geleden

Hi, voor ons is het ook nog een allemaal uitzoeken! Vooral het variëren in voeding vind ik een moeilijke. Wat eet ze graag wat niet, of ligt het mss aan wat anders 😅 Ons dochtertje is nu 8maanden, ik geef ongeveer 3 keer borstvoeding per dag ochtend wanneer we wakker worden, middag na de lunch en avond voor het slapen, het is wel heel erg afhankelijk van dag tot dag soms heeft ze behoefte aan iets wat meer. Als ontbijt, eet ze meestal niet zoveel, ik geef af en toe een boterhammetje met pindakaas, geprakte banaan, of een eitje. Ze eet een paar hapjes mee. Na haar eerste dutje geef ik een fruithapje (tegen de lunch aan) , daarna vaak ook borstvoeding. Als avondeten , groentjes. En vlak voor het slapen borstvoeding. Als ze overdag niet genoeg heeft gegeten, wordt ze wakker in de nacht voor borstvoeding. We eten ook steeds samen aan tafel, de ene dag gaat het wat beter dan de ander :D

één jaar geleden

Hi! Ons kindje eet vanaf t begin 6maanden gecorrigeerd gewoon 3x per dag bij ons aan tafel. We doen Rapley methode. Dus in het begin speelde hij meer dan eten haha. We bieden elke ochtend wel wat anders aan: - pap met fruit erdoor - boterham met geprakte banaan en pindakaas of geprakte avo etc - omelet met groente - yoghurt met fruit Wij houden zelf ook wel echt van ontbijten, dus het is altijd een super gezellig moment. Verder krijgt hij de hele dag en nacht nog borstvoeding

één jaar geleden

Hier drinkt ze uit de borst als ze wakker is, dan voor of na het eerste slaapje 1,5 stuk fruit. Dan als ze wakker is weer uit de borst drinken vaak rond 13.00 en ergens in de middag rond 14/15 uur vaak een broodje met boter en pindakaas. Dan rond 17 uur groente en voor het slapen nog een keer uit de borst drinken.

één jaar geleden

Je zou sochtends ook kunnen kiezen voor een papfles, dit wordt dan uiteindelijk een broodje. Wanneer je dit veranderd is heel persoonlijk. De ene ouder geeft het na eerste verjaardag, de ander omdat het kindje de fles niet goed meer drinkt. Mijn oudste dochter is inmiddels drie en wil nog steeds pap sochtends, prima...zolang je maar ontbijt hebt gehad. Persoonlijk zou ik na het ontbijt niet gelijk weer een fles geven, maar fruit + water/thee Met de lunch een broodje en hierna dan de fles. Na middagslaapje tussendoortje (maisstengels/rijstwafel/enz) + water/thee Eind middag groentehap Savonds voor slapen weer fles

één jaar geleden

- ontbijt fles 180+6 melk + na uurtje broodkorsten - na eerste slaapje fruithapje of stuk fruit - lunch een boterham + water - voor het middagslaapje fles 150 +5 melk - na het middagslaapje wat yogurth - avondeten groentehap - voor het slapen 210+7 Tussendoor soms een maisstengel. Het blijft altijd zoeken en lastig hoor! Succes. 😊

één jaar geleden

- ontbijt fles 180+6 melk + na uurtje broodkorsten - na eerste slaapje fru ...
Oja water geef ik ook bij de lunch en bij yogurth, bij avondeten drupje diksap of thee. ☺️

één jaar geleden

Ik geef in de ochtend eigenlijk altijd een kleine fles (tenzij ze die in de nacht nog heeft gehad) en daarna rond 7u pap. Dit vindt ze echt heerlijk en dit eet ze sneller en makkelijker dan brood, wat ook wel fijn is op de dagen dat ik naar werk moet :)

één jaar geleden

Mijne is geen ontbijterd. Soms heeft ze rond 5 uur nog een fles gehad, gister eindelijk een keertje om 6.45! Vaak wil ze geen melk drinken, en ook geen pap (drinken maar ook niet als eten) ik heb meerdere merken geprobeerd maar ze houdt er niet van. Ik geef meestal sochtends fruit, en dan een broodje. Of de korstjes van haar zus 😄

één jaar geleden

Onze dochter is bijna 9 maanden. Zij krijgt 's ochtends een bordje pap van 200 ml kv. Dit is handiger ivm met werk en school van de oudste. Kost wat minder tijd. Ze vindt het lekker dus dat scheelt ;) Dan fruit voor haar slaapje aan (omdat ze om 9 uur alweer gaat slapen). Om 12 uur broodje (1 of 2 plakjes) met beleg. Rond kwart over 13 fles 200 ml kv. Dan weer slapen. Daarna nog maisvinger, koekje of soepstengel. Rond kwart voor 18 avondeten, soms yoghurt na. Rond half 19 nog een fles van 200 ml kv. Dan naar bed voor de nacht. Bij alle eetmomenten bieden we water aan. Ze is dol op water. Als ze haar beker ziet wordt ze helemaal blij haha.

één jaar geleden

Onze dochter is bijna 8 maanden krijgt eerst een fles dan een uur later 1 stuk fruit en soms nog wat Yogurt extra

één jaar geleden

Ik geef hem al sinds ie 8 maanden is een bord pap (Olvarit, 6 scheppen en 200ml melk). Hij vindt het heerlijk en hij kan er geen genoeg van krijgen. Daarna krijgt hij nog wat thee (kamille).

één jaar geleden

Onze dochter van bijna 8 maanden krijgt als ontbijt pap van 200cc melk, rond 10 uur fruit, brood rond 12 met water of thee. Rond half 3 een fles 150cc. Rond 6 uur avond eten en rond half 8 een fles van 150cc..... Gewicht van m'n dochter weet ik niet, om te vergelijken... m'n dochter is dus bijna 8 maanden en zit in maatje 62/68