5 Reacties
3 jaar geleden
hi,
ik heb dit bij mijn dochter van 4 weken gehad bij haar teen. ik had er in het weekend last van en de hap heeft me toen doorgestuurd naar de kinderarts. zij hebben het pus diezelfde avond doorgeprikt en bloed afgenomen omdat ze zo jong was. zo konden ze zien of er ontstekingswaarden in het
bloed zaten .
ze heeft ook een week lang antiobiotica moeten nemen. het advies wat ik kreeg was om ook even twee keer per dag in soda te weken met haar teentje. dit kan verder ook geen kwaad.
mocht je vanavond twijfelen bel de hap, pus is toch een ontsteking vaak en voor jonge kindjes is dit niet altijd even prettig. ze moeten er heel hard voor werken. ik twijfelde namelijk heel erg wat te doen en de huisarts die me geholpen heeft en ook de kinderarts gaven beiden aan dat kindjes onder de drie maanden helemaal niet ziek horen te zijn. bij twijfel schroom dus echt niet om te bellen!
3 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft al sinds haar geboorte drie ontstoken vingertjes. Tijdens een bezoek aan het ziekenhuis (voor iets anders) adviseerde de kinderarts om het met elke voeding even schoon te maken met water en verder niks te doen. Sindsdien zijn twee vingertjes al genezen. Ze lijkt overigens geen last te hebben van de vingertjes want ze reageert niet als ik er aan zit.
3 jaar geleden
Intussen de huisartsenpost gebeld , ze gaven als advies het nat te houden en vaseline op te smeren, na 1 nachtje was het meteen weg gelukkig!
Alleen als er sprake is van koorts en een doorlopende lijn van het duimpje tot aan de elleboog , dan pas zouden we ons zorgen moeten maken.
Gelukkig wel goedgekomen! Dankje voor de reacties (: