8 Reacties

één jaar geleden

Ik denk niet dat het te maken heeft met afvallen maar met je buikspieren weer sterker maken. Ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap maar mijn buik vanaf navel naar onder is ook niet strak. Ik oog verder niet dik. Kwestie van tijd icm sporten 😊

één jaar geleden

Hee, ik zit met precies hetzelfde. Word zo ontzettend onzeker van hoe mijn lijf is geworden na de zwangerschap. Ik weet ook niet goed wat te doen. Ben bang dat het ook wel een stukje acceptatie is🙈 Maar ben benieuwd naar de reacties.😊

één jaar geleden

Hey! Wow je doet het supergoed. Zelf weeg ik nog steeds 10 kg zwaarder dan voor de zwangerschap. Hier te maken met nog steeds veel pijn van bekkeninstabiliteit dus sporten mag ik ook nog maar net proberen ookal is de bevalling al 8 maanden geleden.. Maar goed: zelf zit ik er niet zo mee. Ik was wel echt strak, ben 1.69, woog 57 kilo en was echt fanatiek sporter. Nu? Hangbuikje, spieren zijn weg, voel me ook zwak. Borsten hangen.. Maar idk, ik ben OK met mijn lichaam omdat ik denk dat als ik het sporten echt weer kan oppakken, het vanzelf weer strakker wordt. Ook benadrukt mijn partner erg vaak hoe sexy en mooi hij me nog steeds vindt🙈. Dat helpt ook! Denk inderdaad als je meer zal sporten, je vanzelf ook weer wat strakker zult worden. Zelf focus ik me niet zo op mijn lichaam, meer op gevoel. Wil me weer fit en sterk voelen, ipv een zwak hoopje mens. Zou zelf erg blij zijn als ik over een paar maanden weer een dagje eruit kan zonder dat ik veel pijn ervaar 😊.

één jaar geleden

Hier merk ik ook dat ik onderin mijn buik nog een buikje heb. Ik ben nu bezig met oefeningen voor een diastase. Want ik voel aan mijn buikspieren dat ik dit heb, net als vele andere mama’s. Dan moet je niet zomaar wat buikspieroefeningen doen, maar hier staan als voorbeeld wat oefeningen in: https://www.trainingformamas.nl/diastase-wat-is-het/ Succes☺️💪🏻

één jaar geleden

Reactie op Lilizzy

Hey! Wow je doet het supergoed. Zelf weeg ik nog steeds 10 kg zwaarder dan ...
Oh dat is balen zeg dat je nog niet kunt sporten! Zeker als je al fanatiek sporter bent. Verder ben ik ook dik tevreden met mijn lichaam, amper stiemen, geen zichtbaar loshangend vel en de rest van m'n lichaam is niks mee aan de hand. Fijn dat je partner dat zegt 🥺 Dat helpt inderdaad veel, al vergeet mijn partner dat wel is 😅😂 Maar goed, hij vind het leuk om te sporten, dus ik heb wel een goede motivatie naast me. Ik hoop dat je snel weer kunt sporten en geen pijn meer ervaart 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Mayaaaa

Hier merk ik ook dat ik onderin mijn buik nog een buikje heb. Ik ben nu bez ...
Oh super fijn! Dankjewel, ga ik wat mee doen 😊 jij ook succes!

één jaar geleden

Lieve mama je mag suuuuper trots zijn op jezelf !! Je hebt een prachtig gewicht. Ik weeg 59 kilo en ben 1,72. Ik was voor de zwangerschap 57, dus nog 2 kilo extra. Op het moment accepteer ik het want ik geef nog borstvoeding en ik realiseer me dat ik een baby voed met mijn lichaam. Wat ik nog wil zeggen, is focus je wat minder op de weegschaal en meer op het beeld in de spiegel! Ik vond mezelf na de bevalling de eerste maanden vrij opgezet. Als ik nu kijk, snap ik dat wel want ik at super veel suikerrijke voedingen. Nu eet ik weer een stuk gezonder (wat ik altijd al heb gedaan) en ben ik veel strakker. Gezonder, dus niet minder! Je ziet gewoon weer m’n buikspieren en ik weeg echt geen kilo minder dan net na de bevalling. Ik sport niet, maar wandel heel veel met de kleine man en dat voelt nu ook helemaal goed op t moment. Tot slot, je hebt een kindje op de wereld gezet met jouw prachtige lichaam. Ik snap dat het even wennen is om een ‘nieuw’ lichaam te zien, maar je hebt een top prestatie geleverd!! ♥️

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Lieve mama je mag suuuuper trots zijn op jezelf !! Je hebt een prachtig gew ...
Ja dat absoluut! Je hebt ook gelijk inderdaad. Ik ben ook volop aan het wandelen met de kleine man. Ik kan de tijd niet noemen dat ik heb moeten tanken 😂 Het is nu nog zoeken om gezond te blijven eten, maar genoeg om op gewicht te blijven. En laten we net een redelijk slechte eter te zijn ..... Dankjewel ❤️