4 Reacties

10 maanden geleden

Heb je je zorgen al besproken met het CB? Ik zou me persoonlijk ook wel zorgen maken als mijn kindje niet zelf tot zit kan komen met 1 jaar, maar ik weet niet wat de richtlijnen hiervoor zijn. Als je je echt zorgen maakt, zou ik dit aangeven bij het CB

10 maanden geleden

Ik snap je onzekerheid. Lees online dat kindjes tussen de 7 en 13 maanden zelf in zit zouden komen. In die zin valt ze nog binnen het normale al is het wat aan de late kant mogelijk. Zou je zorgen bespreken met CB.

10 maanden geleden

Onze kleine wordt over 2 weken 1 jaar en zit ook nog niet zelfstandig, helemaal niet erg zegt kinderfysio! Die van ons tijgert de hele kamer door en dat is het. Helemaal niet gek. Ieder kind doet het op eigen tempo. Die van jou is met andere dingen sneller, dus geen zorgen maken.

10 maanden geleden

Die van ons doet het schijnbaar wel bij de opvang, maar thuis hebben we het nog nooit mogen zien. Ik heb dit ook zo gecommuniceerd met het CB (met 11 maanden kregen we een hele vragenlijst over wat die wel/niet kon). Ze gaf aan dat we ons geen zorgen hoefde te maken en dat alles vanzelf wel komt 😃. Dus als ik jou was zou ik me al helemaal geen zorgen maken als je kindje al zichzelf kan optrekken, kan stappen aan de hand en al woordjes kan zeggen.