32 Reacties

één jaar geleden

Hi! Onze jongste van dec slaapt inderdaad ook nog op onze kamer. De oudste sliep ook lang op onze kamer. Die is rond de 4/6 maanden wel dutjes in haar eigen bed en in haar eigen kamer gaan doen maar pas later ook de avonden. Dat begon met haar slapend in haar eigen bedje te leggen. Zodra ze wakker werd ging ik naar boven en sliepen we samen in mijn bed verder. Dat begon met een half uur en dat werd steeds wat langer. Tot ik ineens een nacht beneden op de bank had geslapen 😉 dat was denk ik pas rond haar eerste verjaardag overigens. De jongste gaat bij de oudste op een kamer dus ik wacht er nu wat langer mee. Tot ze ook echt wat meer uur aaneengesloten slaapt zodat ze niet meteen de oudste wakker huilt. De jongste slaapt op het moment namelijk weer erg onrustig. Ik denk dat die rond een jaar bij haar zus op de kamer gaat ongeveer. Doe wat goed voelt voor jou. Ze zijn maar kort klein. Er komen nog genoeg jaren waarbij jullie geen kamer meer delen ❤️

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Hi! Onze jongste van dec slaapt inderdaad ook nog op onze kamer. De oudste ...
Ah ja zo mee eens! Dank je wel. Vergeet soms dat hij zo klein nog is😊

één jaar geleden

Hier slaapt zoontje nog bij ons op de kamer. Hij heeft simpelweg nog geen eigen kamer. Hebben net verbouwd en volledig gebouwd naar gezin met 3 volwassenen. De kamer voor kleinste spruit moet nog gebouwd worden in aanbouw en dat is nu nog geen optie. Dus tot een jaar of 2 zal hij op onze kamer liggen.

één jaar geleden

Onze oudste heeft trouwen ook 2 jaar op onze kamer gelegen. Ik vond het gewoon fijn ze zo kort bij te hebben. En ik merk dat hij dat ook fijn vind dus zolang iedereen zich daar goed bij voelt... Vanaf het niet neer oke is kunnen we alternatieven bedenken maar nu genieten we gewoon van dat kleine wondertje dichtbij te hebben

één jaar geleden

Bij ons met 10 a 11 maanden ook in een grote wieg op onze kamer. Dit laten we voorlopig ook nog zo. Het gaat prima en hij slaapt er goed. En gezellig om allemaal samen wakker te worden. Met het creëren van een eigen kamer moet de indeling van de andere kamer helemaal anders en komen we daar ook wel uit. Het liefst verhuizen we naar een koophuis maar dat lukt nog niet tot nog toe.

één jaar geleden

Onze zoon van 10 maanden slaapt ook nog bij ons en dat zal voorlopig nog wel zo blijven. Wij wonen in een appartement met één slaapkamer. Het is wel een vrije ruime slaapkamer. Maar hij slaapt ook bij ons in bed en ik verwacht ook niet dat dat snel verandert. We willen ook geen tweede kindje, dus ik ga hier lekker van genieten en de tijd voor nemen. Al kijk ik er wel naar uit om ooit een kamertje voor hem in te richten als we ooit een groter huis kunnen kopen/huren. 🥰

één jaar geleden

Tis dat mn vriend na 6 mnd het genoeg vond met baby op de kamer anders sliep ze nog steeds bij ons. Al moet ik wel zeggen dat ik nu veel beter slaap en niet van elk geluidje wakker wordr 😅. Nee hoor vind juist mooi dat je nog op dezelfde kamer samen slaapt. Lekker van genieten. Tijd krijg je niet meer terug

één jaar geleden

Mijn baby van bijna 11 maanden slaapt ook nog bij ons. Hij heeft wel even in zn eigen kamer geslapen maar mn man vond het zielig 🤣 nu zijn wij wel van plan hem na zn eerste verjaardag weer in zn eigen kamer te laten slapen. Ben benieuwd!

één jaar geleden

Mijn dochter van bijna 11 slaapt ook bij mij op de kamer. Dutjes in mijn bed en savonds in haar eigen bed, als ze ziek is of sprongetje/regressie heeft slaapt ze met mij

één jaar geleden

Hier slaapt ze ook nog bij ons, naast mij in een tot cosleeper omgebouwde ledikant. Voor ons voelt het ook nog goed om het zo te doen! Ik dacht ook wel dat het advies was om tot 1 jaar in dezelfde kamer te slapen dus zo gek is het niet!

één jaar geleden

Hier slaapt ons dochtertje van 10 maanden ook bij ons op de kamer. Nou moet ik bekennen dat wij ook maar 1 slaapkamer hebben en we als we een tweede kamer hadden, haar wel al op haar eigen kamertje hadden gelegd. Maar dat is meer omdat ze vaak wakker wordt als wij naar bed gaan

één jaar geleden

Reactie op amycj

Hier slaapt ze ook nog bij ons, naast mij in een tot cosleeper omgebouwde l ...
Heb je dat met het Ikea bedje gedaan?

één jaar geleden

Mijn zoontje ligt ook nog niet op zijn eigen kamer. Paar maanden terug geprobeert, een weekje gedaan maar hij slaapt veel beter als ik hem bij me kan pakken en qua voeden is het ook veel makkelijker. Dus voor zowel mijn als zijn nachtrust is dit fijner.

één jaar geleden

Ja, bij ons ook hoor, door ruimtegebrek. 😅 We zijn bijna klaar met de verbouwing en dan gaat hij naar zijn eigen kamer.

één jaar geleden

Reactie op diana12372

Heb je dat met het Ikea bedje gedaan?
Ja, met het goedkoopste Ikea bedje! En voor ons eigen bed hebben we momenteel gewoon de matras met lattenbodem op de grond omdat ik schrik had dat ze er anders uit kon vallen. In de Facebookgroep “veilig samen slapen” is er een uitgebreid bestand met een handleiding hoe je een ledikant kan ombouwen tot cosleeper, mocht je interesse hebben.

één jaar geleden

Mijn zoontje heb ik met 10 maanden in zijn eigen kamer laten slapen. De bedoeling was alleen overdag zodat hij niet meer uit bed kon vallen (co sleeper naast ons bed). Maar omdat hij slecht slaapt in de nacht toch ook in de nacht gedaan in de hoop dat hij er beter van zou gaan slapen. Slaapt er niet perse beter van maar wel in zijn kamer. Al komt hij helft van de tijd halverwege de nacht weer bij ons. Had hem liever nog bij ons gehouden hoor maar we hielden elkaar echt te veel wakker 😉

één jaar geleden

Wij hebben ook de ledikant aan ons bed vastgezet als cosleeper. Wij geloven erin dat veilig samen slapen goed is voor het vertrouwen en zelfvertrouwen van je kind. Heb er vooraf veel over gelezen ( onderzoek van James McKenna) en het bevalt nu erg goed :)

één jaar geleden

Reactie op RuthieDi

Wij hebben ook de ledikant aan ons bed vastgezet als cosleeper. Wij geloven ...
Heb je hier misschien foto’s van? Onze meid van bijna 11 maanden licht nog bij ons in bed maar een co sleeper lijkt me toch fijner

één jaar geleden

Reactie op diana12372

Heb je hier misschien foto’s van? Onze meid van bijna 11 maanden licht nog ...
Ja hoor

één jaar geleden

Aan een kant moesten we een extra plankje vastmaken omdat het niet goed aansloot