10 Reacties

één jaar geleden

Ik zou naar de bekken fysio gaan. De eerste 6 zijn geloof ik vergoed

één jaar geleden

Bij mij is het begonnen na mijn zwangerschap dus ja herkenbaar. Neem contact op met een bekkenbodemtherapeut en eventueel met een homeopaat

één jaar geleden

hier is het helaas niet weggeweest. Volgens huisarts mogelijk blijvend. Bekken fysio & osteopaat zijn slechts kortdurende verlichting. Moest van de huisarts goed over een 2e nadenken, omdat het me wel eens in een rolstoel zou kunnen zetten (tijdelijk) Nu willen we over een jaar toch aan een 2e beginnen.. dus neem dat risico voor lief! Maar het is wel balen! Kan niet werken (zorg), beperkt in dagelijkse bezigheden, doe ik t wel, dan is de pijn niet te doen nadien! Wil je met die rolstoel niet bang maken.. maar moest het vd huisarts wel in mn hoofd houden. Zorgcarriere is voor mij door mn zwangerschap helaas voorbij 😖 over 2mnd langs de bedrijfsarts voor consult (normaal enkel telefonisch) en dan verder kijken

één jaar geleden

Bij mij is het ook nooit weg geweest, wel dat ik na de zwangerschap geen rolstoel of krukken meer nodig had, met grote opluchting. Ik ben nog steeds iedere 2 weken naar de fysio aan het gaan. De rechterkant van mij blijft hopeloos. Waarbij begreep vanuit mij kant. Het zal verbeteren maar waarschijnlijk nooit echt weg gaan.

één jaar geleden

Reactie op Didjaa

hier is het helaas niet weggeweest. Volgens huisarts mogelijk blijvend. Bek ...
Het beperkt mij ook met mijn werk inderdaad, ben nu opbouwend werk aan het doen, maar langer dan 6 uur werken per dag lukt me niet... Moet er niet over nadenken om in een rolstoel te belanden, maar onze wens is zo groot. Ben ook bang voor reacties van anderen als we weer zwanger mogen raken, omdat ik nu ook ziek thuis zit met pijn.. maar goed dat moet ik maar los proberen te laten

één jaar geleden

Reactie op Melaniejochem

Ik zou naar de bekken fysio gaan. De eerste 6 zijn geloof ik vergoed
Heb helaas geen fysio in mijn pakket😩 ben in mn zwangerschap wel naar de fysio geweest maar had er toen geen baad bij, ben dus een beetje huiverig om te gaan

één jaar geleden

Reactie op Cynthia0704

Het beperkt mij ook met mijn werk inderdaad, ben nu opbouwend werk aan het ...
Hier ook wel opbouwend bezig, sinds vorige week 3 dagen (2x 3u thuis & 1x 2u op de werkvloer) maar die 3 aan eengesloten uren lukken me niet, 2/2,5u is hier echt de max. Weetje die rolstoel was vd huisarts denk ik bangmakerij, maar wel een onderwerp om goed in gedachten te houden, omdat er een kleine kans is dat het kan gebeuren. Mijn rolstoel was de laatste 10weken van mn zwangerschap mn bed.. hele dagen plat door de pijn. Voor een 2e, zou ik het zo weer doen! Hoe dan ook zullen anderen altijd een mening hebben & je ongevraagd advies geven over hoe jij je leven in moet vullen. Ik ben daar wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Als wij volgend jaar voor de 2e gaan, kap ik iedereen gewoon af! Heb dan notabene minstens 1,5jaar gewacht & me lijf rust gegeven, niemand die daar van mij een mening over hoeft/mag hebben! Ik denk dat ik dood ongelukkig (weer) zou worden als ik naar anderen zou luisteren & niet voor de 2e zou gaan. Wilde eigenlijk 3 kindjes, maar dat zit er lichamelijk wrs niet in, dus die 2e gaat er sowieso komen, op onze tijd! Dus meis, volg je hart & ga er gewoon voor. Zorg dat je voordien al goede oefeningen hebt vd bekkenfysio die je bekken/rug en buik sterk houden. (buik iets minder ofcourse 😅) En blijf ze doen zolang het je lukt tijdens je 2e zwangerschap! Dat zou mijn plan zijn, om het enigsinds vol te houden straks😊

één jaar geleden

Reactie op Didjaa

Hier ook wel opbouwend bezig, sinds vorige week 3 dagen (2x 3u thuis & ...
Dankjewel voor je lieve woorden🥰 Het is moeilijk allemaal, maar voor een tweede heb ik het over, hoef ik niet over na te denken! De wens is zo groot Ik heb geluk dat ik op mijn werk zittend werk kan doen en 2x een half uur staand werk, dit houd ik dan wel vol. Ben apothekersassistente dus het is lichamelijk niet zwaar qua tillen enz Fysio ga ik denk ik weer oppakken, tijdens mijn zwangerschap heeft me dit totaal niet geholpen, heb t ook niet in mijn pakket zitten. Voor volgend jaar pak ik me een duur pakket waar het wel in zit bij de zorgverzekering😅 had ook geen oefeningen toentertijd mee gekregen van de fysio om thuis te doen ofzo

één jaar geleden

Hey, hier zeker herkenning. Kon met wk 23 van mijn zwangerschap niet meer werken. Nu is de kleine net 7 maanden, en ik kan nog steeds niet werken (doe wel fysiek werk, dus zoek nu ander werk wat ik wel zou kunnen doen). Het is bij mij nooit weg geweest. Ik heb 4 fysio's versleten en nu pas iemand bij wie ik me geholpen voel. Dus snap je huiverigheid als het gaat om fysio, vooral als je er niet voor verzekerd bent. Heel gek misschien, maar ik zou je wellicht oefeningen kunnen sturen die ik heb van mijn huidige fysio? Zijn namelijk echt te doen voor mij tot nu toe, kosten me niet teveel tijd of moeite. Maar het is geen pretje. Zou ook zelf 100% wel nog voor een 2e willen gaan ondanks die bekken. Die kleine is echt het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt, en zou het ervoor over hebben om nog zo'n lekker kind te kunnen zien opgroeien. Maar goed, vind het alsnog wel heel zwaar hoor. Was zelf fanatiek sporter en dat kan ik tot nu toe ook dus niet meer. Mentaal doet dat ook echt wat met je. Kinderen krijgen/bevallen is al heel wat, al helemaal als je lichaam blijvend pijn ervan overhoudt. I feel you 😘✨️

één jaar geleden

Reactie op Lilizzy

Hey, hier zeker herkenning. Kon met wk 23 van mijn zwangerschap niet meer w ...
Ja het is zwaar 😔, paar familieleden kijken mij raar aan en zeggen dan 'dat kan niet, kom doe normaal. Dat is echt onzin dat je daar nu nog last van hebt'. Zij gooien het allemaal op mijn gewicht (heb overgewicht..) Dat is wel fijn om te horen dat andere dat ook hebben gehad met een goede fysio zoeken.. dat zou wel echt heel lief zijn als je dat met me wilt delen 🥰 wellicht heb ik daar al iets aan!