5 Reacties

één jaar geleden

Als deze persoon zich aanmeldt als gastouder (mits diploma op minimaal niveau 2) dan kan je ook kinderopvangtoeslag krijgen. Je hebt ook gastouders aan huis. Zoek maar eens uit. Dat scheelt voor jullie en de gastouder ontvangt geld en alles netjes geregeld.

één jaar geleden

Als je een gastouder aan huis wil moet je voldoen aan de inspectie normen van de ggd. Uurtarief ligt rond de 15,-. Kosten kun dus behoorlijk oplopen ook met toeslag

één jaar geleden

Mag ik vragen waarom je vind dat er weinig aandacht is voor wat een kleine baby nodig heeft? Waar basseer je dit op? En vind je dit over de opvang in zn algemeen of ervaar je dit op de locatie waar je je kindje hebt opgegeven? Misschien is dit dan niet de juiste plek voor jullie en zou ik verder rondkijken naar een opvang wat wel goed voelt. Ik werk zelf al 17 jaar met hart en ziel op een kinderdagverblijf (in Nederland) en kan niet zeggen dat ik je mening deel. Daarnaast moet vanuit de nieuwe wet IKK iedere PM'er die met baby's werkt voor 2025 een extra babycursus volgen. Hierin leren we nog meer over wat een baby nodig heeft (nieuwe methodes en inzichten) en hoe we dat op de groep kunnen toepassen. Wenperiodes kunnen bij ons altijd langer gemaakt worden als blijkt dat het kindje dit nodig heeft. Maak dit vooral bespreekbaar als je dit zou willen! Opvang aan huis zou ik zelf niet zo snel voor kiezen, ook al heeft het voor mij als alleenstaande mama zeker praktisch gezien voordelen. (Sochtends makkelijker de deur uit, kids kunnen eventueel nog uitslapen. En ik hoef niet eerder van mn werk weg anders ben ik niet optijd om kids op te halen. Oppas kan licht huishoudelijke taken doen, eten koken, boodschappen, enz ). Nadeel vindt ik dat je afhankelijk bent van 1 persoon. Wat doe je als je oppas (langdurig) ziek is? En als de oppas op vakantie gaat moet je vaak ook vakantie nemen. Oppas is altijd alleen met je kindje, geen extra ogen of hulp als het nodig is. Je kindje komt niet in contact