11 Reacties

10 maanden geleden

Een duidelijke nee. Eventueel oppakken en ergens anders zetten. Maar het blijft een baby dus je kunt nog niet verwachten dat ze volledig luisteren. Herhaling is mijns inziens the key.

10 maanden geleden

Nee blijven zeggen en als de kleine het blijft doen even oppakken en ergens anders neerzetten. Blijven herhalen en vooral veel geduld. Komt echt goed.

10 maanden geleden

Duidelijk nee zeggen en vooral met mijn gezicht laten zien dat het niet leuk is. Hoe moeilijk het soms ook is gezien onze kleine man met een big smile naar je kijkt 😂.

10 maanden geleden

Wat ik doe is nee zeggen, en afleiden met iets wat wel mag. Mocht dit niet werken inderdaad even oppakken en ergens anders weer neerzetten zodat hij uit de situatie is

10 maanden geleden

Ooooh ja lastig haha. Ik moet ook veels te vaak lachen om die kleine 😂. We proberen wel bepaalde dingen duidelijk nee bij te zeggen, dat begrijpt ze wel steeds beter maar ze wordt hier en daar ook echt boos als ze iets niet mag. Afleiden is idd vaak wel effectief!

10 maanden geleden

Wij doen heel veel met gebarentaal, dat vindt ze leuk en ze begrijpt het ook. Dat komt omdat het kindje van mijn vriendin doof is en die kleine begreep alles heel snel. Erg leuk om zelf gebarentaal te leren en het bespaart je een hoop energie om continue nee te zeggen haha

10 maanden geleden

Reactie op Moon1981

Wij doen heel veel met gebarentaal, dat vindt ze leuk en ze begrijpt het oo ...
Oh grappig! Vrienden van ons hebben ook een doof kindje en daarom doen wij ook gebarentaal. Ze weet eigenlijk alleen maar wat flesje melk is, slapen en klaar. zo probeer ik ook om haar eerder te laten communiceren

10 maanden geleden

Wij zeggen dan “ nee daar mag je niet mee spelen “ en zetten haar dan vervolgens bij haar speelgoed waar ze dus wel mee mag spelen. Soms wel 10 keer achter elkaar… geduld geduld…😂

10 maanden geleden

Stekkers uit (beveiligde) stopcontacten trekken is hier ook een hobby. Eerst zei ik steeds nee en pakte haar op. Maar dat vond ze maar al te leuk en zag ze als een spel waardoor ze niet wist hoe snel ze er weer heen moest kruipen. Nu negeer ik het gewoon, ze kruipt er heen en dan kijkt ze of ik kijk. Dan kijk ik snel de andere kant op en ik merk dat de lol er al snel af is en ze het bijna niet meer doet! (Kan natuurlijk niet met alle dingen)

10 maanden geleden

Heel duidelijk nee zeggen. En dan nog 20x opnieuw...😅😭😂

10 maanden geleden

Wij zeggen streng nee! Of Eh eh! Meestal trekt ze haar handje weer terug en kijkt ons aan. We zeggen dan rustig waarom het niet mag. Als we hier rustig nee zeggen, negeert ze ons compleet😂