15 Reacties

6 maanden geleden

Hey ik ben zelf gaan afbouwen met 1 jaar op de dag dat ze is werd ben ik gaan minderen en binnen een week is ze gestopt met opvolgmelk en ben ik over gegaan naar koemelk ook geef ik geen babyfles meer maar een drinkfles en dit gaat echt super!

6 maanden geleden

Zelf zou ik gaan naar 2x perdag koemelk en gaan stoppen met opvolgmelk ze hebben in het eerst jaar het meeste nodig qua opvolg melk

6 maanden geleden

Wij hebben na het laatste pak gezegt, deze maken we nog op en dan zien we wel. Toevallig deze week was het pak op en hebben we gewone halfvolle melk geprobeerd. Wel opwarmen zodat het lijkt op opvolgmelk. Hij dronk zo z'n fles leeg zoals anders, hij had zelfs niet het idee van "hee dit is anders" 😂 Op deze manier willen we verder af gaan bouwen tot hij gewoon wat water oid drinkt voor het naar bed gaan.

6 maanden geleden

Hier krijgt hij ook nog een flesje opvolgmelk met pap voor het slapen in de avond. We maken dit pak op en gaan dan over op halfvolle melk een beetje opwarmen met wat pap.

6 maanden geleden

Wij zijn gestopt toen ze 1 was en geven bij de lunch een beker melk en tussendoor nog yoghurt. Dat is hoe wij het wilden aanpakken omdat opvolgmelk vanaf 1 niet echt meer nodig is en ons dit sowieso makkelijker leek. Overgang verliep vlekkeloos.

6 maanden geleden

Wij twijfelden ook, maar na het lezen van onderstaand artikel hebben wij besloten om elke dag nog 1 fles dreumesmelk te geven en de rest gewone koemelk. https://www.ad.nl/binnenland/geef-baby-langer-peutermelk-om-schade-te-voorkomen~a3c46195/

6 maanden geleden

Zou zelf overgaan op koemelk maar dan wel langzaam qua hoeveelheid afbouwen. Vind flessen van 300ml wel erg groot (hier wel een moeilijke drinker dus misschien ook wat vertekend). Nu geef je zonder yoghurt al het dubbele van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

6 maanden geleden

Ik geef geen opvolgmelk meer! Mijn dochter krijgt ‘s ochtends en ‘s avonds een flesje (warme) normale melk (+- 150 ml)

6 maanden geleden

Heey, Wij zijn met ongeveer 14mnd gestopt met de voeding. Mijn dochter drinkt nu halfvolle melk. Ik vul de fles en daar drinkt ze dan tussendoor uit. Over de dag drinkt ze soms 3 flessen leeg, zo +- 600ml. Daarnaast drinkt ze nog zeker 3 a 350ml water over de dag. Zou het zeker proberen te stoppen en gewoon kijken hoe ze reageert.

6 maanden geleden

Hoe geven jullie je dreumes een beker melk? Een open beker? Of nog in een ‘melkfles’? Mijn dochter heeft een drinkbeker (met dichte bovenkant) waar ze alleen water uit krijgt, maar ik wil haar ook melk aanbieden Sorry topicstarter voor deze vraag in je topic🫣

6 maanden geleden

Reactie op Karnemm

Hoe geven jullie je dreumes een beker melk? Een open beker? Of nog in een ‘ ...
Je kan in die zelfde beker toch ook melk geven. 😘

6 maanden geleden

Reactie op Bear

Je kan in die zelfde beker toch ook melk geven. 😘
Ter aanvulling, ik geef melk in een rietjes beker en hij krijgt ook nog melk voor t slapen gaan, maar dat is nog in een fles.

6 maanden geleden

Reactie op Karnemm

Hoe geven jullie je dreumes een beker melk? Een open beker? Of nog in een ‘ ...
Meestal in een rietjesbeker en soms in een open beker.

6 maanden geleden

Wij zijn ook gestopt met opvolgmelk. Toen kreeg hij 's ochtends pap met koemelk of soya en limonade en fruit. Maar we hebben wel nog een emmertje opvolgmelk voor als hij even minder goed eet ofzo

6 maanden geleden

Wij geven ook nog opvolgmelk, voor het slapen en ook vaak nog een nacht voeding zelfs.. dan vind ik die poeder wel lekker makkelijk opwarmen. gelukkig lijkt ze af en toe wat vaker door te slapen. Overdag (ontbijt & lunch) geef ik koemelk in een toetjes beker. En over die AH melk: die gebruiken wij ook, heb nu maar gewoon een nummertje 3 gehaald ipv 4, zoooo anders is die samenstelling ook weer niet!