6 Reacties

8 maanden geleden

Heel herkenbaar. Voel mij overal tekort schieten. Werk, thuis, sociale contacten. Ben na mijn verlof met een nieuwe baan begonnen, maar zit niet meer op m'n plek. Ik doe ambulant werk in de psychiatrie, maar merk dat ik alle verhalen niet meer zo goed kan hebben. De soms kleine dingen kunnen mij irriteren, het voortdurend reflecteren op mijzelf, de schietschijf zijn. Ik kom altijd moe thuis. Ik ben er zat van. Voel mij vaak zo onzeker en het kleine meisje. M'n dochter is vaak ziek, thuis geeft genoeg stress. Ik zou het liefst een baan willen wat niet te veel van mij vraagt, maar wel voldoende uitdaging en plezier geeft. Ik vind het namelijk wel fijn om even mijzelf te zijn en geen mama. Ik had dit ook niet verwacht. Voel mij bij tijden een ander persoon. Mijn geheugen is inderdaad ook nog steeds niet wat het is en ik vergeet voortdurend van alles. Haal verhalen en mensen door elkaar. Ik voel mij eigenlijk best ongelukkig en moe, maar weet ook niet wat dan wel gelukkig maakt. Niet verwacht dat mama worden je ook een heel ander persoon laat zijn. Mijn prioriteiten zijn verschoven en ik moet zuiniger met mijn energie omgaan.

8 maanden geleden

Hier ook ontzettend herkenbaar! Hoewel ik per oktober gestart ben met een nieuwe baan, merk ik ook dat ik dit zo ontzettend lastig vind. Mijn werkgeheugen is al overvol en dan nu nog werk erbij ook! Het ergste is: ik werk maar 2 dagen per week maar dat breekt me juist op lijkt het wel! Ik kom telkens net niet aan dingen toe en concentreren en lekker helder functioneren is nog niet echt aan de orde haha..

8 maanden geleden

Heel herkenbaar! Had het na mn eerste kindje niet maar nu ook nog steeds moeite met overzicht, hoofd- en bijzaken scheiden, meerdere dingen tegelijkertijd te doen en dingen te onthouden en trek me alles veel sneller persoonlijk aan. Hormonen, doorbroken nachten, andere prioriteiten ik weet niet wat het is maar blijf maar hopen dat het weer over gaat. Ik vind het inderdaad ook heerlijk om even naar werk te kunnen en met iets anders bezig te zijn maar aan de andere kant kost alles me zó veel meer energie!

8 maanden geleden

Ik vind mijn werk leuk op het moment maar heb moeite met het verdelen van mijn tijd. Of tenminste, met de consequenties van veel werken. Daarnaast vandaag een gesprek gehad over dat mijn manager vindt dat ik veel meer ij mijn mars heb dan ik nu laat zien, hoewel ik nog steeds goed werk verricht. Ik wil op zich ook wel , maar als ik veel werk heb ik minder tijd met mijn zoontje. En dat naast gebroken nachten , een zoontje die pas heel laat op bed wil (21h, eerder was het zelfs 22h) ik om de week ziek ben (virussen kdv) en ik geen goed gevoel over de opvang heb en dus mijn zoontje daar niet te veel tijd wil laten doorbrengen. En we hebben nagenoeg geen oppas, want de familie woont ver weg. Nou het is allemaal niet top zo

8 maanden geleden

Hey dankjewel allemaal voor jullie verhalen. Fijn dat het tenminste herkenbaar is. En bijzonder om te lezen dat het per kind kan verschillen.

8 maanden geleden

Ik vind je verhaal heel herkenbaar. Hier is precies hetzelfde aan de hand. Sinds juli wel een nieuwe baan, maar ik kan mijn draai maar niet vinden. Ik ben mega onzeker geworden en dat gaat momenteel ook niet zo goed. Thuis wel aardig goed, maar inmiddels heeft het wel z’n weerslag op thuis. De stress en de onzekerheid van werk neem ik dus nu mee naar huis. Voorheen vond ik het werken in de kinderopvang hartstikke leuk, maar nu.. ik vind het mega intensief en je krijgt zoveel prikkels op een dag en het zijn lange dagen vind ik.. ik lijk het allemaal wel niet meer aan te kunnen sinds ik moeder ben geworden.. Het helpt ook niet mee dat ik niet echt een klik voel met de collega’s.. ik hoop op betere tijden… en anders wordt het misschien tijd dat ik heel wat anders ga doen.