Hoi! Het is een vrij algemene vraag: hoe vinden jullie het nu gaan op werk?
Ik heb een heel leuke baan als wetenschapper, met aardige collega s en kort voor mn zwangerschap ben ik ook nog manager geworden wat ik heel graag wou.
Nu ik moeder ben merk ik wel een groot verschil in hoe ik me op mn werk voel en hoe ik me thuis voel. Thuis gaat het zo goed: tuurlijk kun je af en toe over iets twijfelen, maar de meeste tijd zit ik zo lekker in mn vel en heb ik plezier met mn zoontje en ben ik trots op elke huishoudelijke taak die gelukt is. Mn man komt vaak al vroeg naar huis en de dagen voelen kort en vrolijk. Op werk daarentegen lijk ik wel een paar jaar teruggegooid. Soms hoor ik me met een onzeker piep-stemmetje praten en ik heb het gevoel weinig overzicht te hebben, achter de feiten aan te lopen en gewoon veel minder competent te zijn dan mn junior collega s en mn MT collega's. Wat ook niet helpt is dat ik de enige in het hele team ben die een kind heeft. Daardoor voel ik me bezwaard om op tijd naar huis te gaan
Ik had van te voren niet verwacht dat dit zou gebeuren en wil zo graag weer meer eigenwaarde en rust ervaren op werk.
Hebben nog meer ouders dit? Of hoe is het voor jullie?