8 Reacties

één jaar geleden

Hey, Mijn oudste was 1,5 jaar toen zijn broertje kwam. Tot de komst van zijn broertje heeft hij altijd bij ons in bed geslapen tussen ons. Toen zijn broertje er was wilde hij zelf niet meer bij ons op de kamer slapen. Dus hebben we direct een kamertje voor hem geregeld. En sliep en slaapt nog steeds in zijn eigen kamer. Ik dacht ook dat ik hier moeite mee zou hebben maar het verliep allemaal heel soepel gelukkig

één jaar geleden

Je zou kunnen proberen om je oudste in haar eigen kamer te laten slapen en dan kijken hoe het gaat. Bij mijn 2 dochters sliepen ze gewoon in hun eigen slaap patroon. Het enige vervelende is dat je wat verder moet lopen naar de babykamer snachts.

één jaar geleden

Wat is de reden dat ze nu bij jullie slaapt? Voelt het veiliger? Kan ze niet zonder jullie slapen? Of vind je het gewoon makkelijk omdat ze nog wakker wordt snachts? Ik zou persoonlijk jullie oudste ruim van te voren naar haar eigen kamertje gaan doen omdat ze hier misschien nog wel aan moet wennen. Dan heb je dat straks niet als je ook nog moet zorgen voor een newborn. En krijgt ze ook niet het gevoel dat ze plaats moet maken voor de baby en dus aan de kant wordt gezet. (In haar ogen dan he?). Mijn oudste heeft 9mnd bij mij op de kamer gelegen omdat ze een huilbaby was en superslecht sliep. Mijn jongste heeft 3mnd bij mij geslapen en ben haar daarna in haar eigen kamertje gaan leggen omdat ik merkte dat ze onrustig sliep als ik de kamer in en uit moest omdat de oudste nog regelmatig wakker is snachts. Nu slaapt de jongste in haar eigen kamertje veel beter! Je kan elkaar ook onbewust wakker houden/maken als je allemaal bij elkaar slaapt...

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Wat is de reden dat ze nu bij jullie slaapt? Voelt het veiliger? Kan ze nie ...
Ze sliep vanaf de geboorte bij mij op de kamer in eigen bedje en was van plan om na een half jaar haar op de eigen kamer te zetten. Maar helaas vanaf de 4 maanden Slaapregressie is ze tot nu een slechte slaper. Ook gaf ik volledig borstvoeding (is nu teruggelopen ivm nieuwe zwangerschap) dus was het makkelijker. Nu krijgt ze ook kunst dus ben langzaam aan het oefenen met alleen de fles bieden snachts ipv de borst zodat ze niet afhankelijk is van mij. Thanks voor de tip. Ideale situatie is idd dat ik gwn ruim van te oefen en kijk hoe het gaat..

één jaar geleden

Binnen 1 dag was onze dochter van 9 maanden al gewend aan haar eigen kamer. 🙃 Met 12 maanden werd onze zoon geboren en was toen zo blij dat zijn al 3 maanden over was.

één jaar geleden

Hoevaak komt ze nog in de nacht ? Ik zou haar ledikant verplaatsen naar haar eigen kamer, de slaapjes overdag daar al laten doen! En toch dan overgaan ook in de nacht naar haar kamer !

één jaar geleden

Wij hadden ook 15 mnd ertussen en toch al op tijd gaan oefenen in haar eigen kamertje 😊 ze was helemaal trots op haar 'nieuwe' kamer toen haar zusje kwam 🩷

één jaar geleden

Reactie op kristelmerk

Hoevaak komt ze nog in de nacht ? Ik zou haar ledikant verplaatsen naar ha ...
Om de twee uur 🤦🏻‍♀️ ze heeft speen altijd geweigerd dus ze gebruikt mij als het ware als speen nu. De laatste twee nachten zijn wel wat beter gegaan omdat ik echt cold turkey gestopt ben met borst geven snachts. Dus hoop dat dit beter wordt. Goeie tip idd dat ze eerst overdag in eigen kamer slaapt. 😉