8 Reacties

5 maanden geleden

Wat bij onze dochter hielp om het patroon te doorbreken was haar ‘s nachts water aanbieden ipv melk waardoor ze ‘s ochtends meer at. Misschien helpt het om hem een bordje met wat variatie aan te bieden? Dus wat stukjes brood, fruit, komkommer? En als hij nu graag pasta , aardappels en vlees eet dan zou ik dat gewoon geven zonder me al te druk te maken over later

5 maanden geleden

Wat bij ons heel erg helpt het bord met eten erna op een plek te zetten waar ze het zelf kon pakken en 9 van de 10 keer had ze het binnen een half uurtje op. Wij wilden liever niet dat ze loopt als ze eet dus hebben het op haar tafeltje gezet waar ze lekker zelf kon zitten en eten.

5 maanden geleden

Reactie op Kim Middelkoop

Wat bij ons heel erg helpt het bord met eten erna op een plek te zetten waa ...
Dit is best een goed idee, ik zal eens gaan zoeken naar een eigen tafeltje. We laten Doris vaker lopend eten want dan lukt het wel maar dan zit ook mn hele huis onder de pindakaas etc😂 Een tafeltje is wellicht een goed idee♥️

5 maanden geleden

Reactie op Immedekluys

Dit is best een goed idee, ik zal eens gaan zoeken naar een eigen tafeltje. ...
Wij hebben deze met het bijpassende stoeltje van ikea hij heet mammut

5 maanden geleden

Reactie op Kim Middelkoop

Wij hebben deze met het bijpassende stoeltje van ikea hij heet mammut
Is ook makkelijk schoon te houden

5 maanden geleden

Eten jullie meestal tegelijk met je kindje? Bij ons werkt t namelijk heel goed als ons zoontje ons ziet eten. Hij wil dan precies hetzelfde eten als wat wij eten.

5 maanden geleden

Ik vind dat je wel veel eetmomenten aanbied als ikhet vergelijk met ons thuis. Misschien dus te veel om echt honger te krijgen voor de drie grote maaltijden? Wij doen het zo (dochter is ook 16 maanden): Ontbijt 1 boterham en water Snack: 1 stuks fruit Lunch: 1 tot 1,5 boterham + 150 ml melk Snack: rijstwafel of beetje yoghurt Avondeten: wat de pot schaft.

4 maanden geleden

Er zijn kindjes die gewoon 's avonds/ 's nachts beter eten. Zorg dat hij 's avonds onbeperkt gezonde dingen kan eten en geef toe aan de nachten. Het gaat vanzelf weer over