Hey allemaal, eerste x moeder met een zoontje van 16 maand die overdag slecht eet en snachts honger heeft.
Ons zoontje is nu 16 maanden en we lopen al een aantal weken tegen een probleem aan. Het begon toen zijn nieuwe tandjes doorkwamen (hoektanden). Hij wilde een paar dagen slecht eten en kwam dan snachts voor een fles. Normaliter was het 1 flesje normale melk om 23:00 maar nu werd het al snel weer om de 3 uur wakker, ontroostbaar tot hij melk krijgt. Fast forward een paar weken en we zitten nog steeds op dit punt terwijl hij geen last meer heeft van zijn tandjes. Hij heeft een afkeer voor fruit en groente in vaste vorm, dit bieden we hem wel elke dag aan maar we forceren niks. Hij krijgt bij het ontbijt een boterham met appelstroop en water, voor zijn dutje een bordje pap, na zijn eerste dutje weer een boterham met iets hartigs en een stukje fruit (die hij niet op eet). Een tijdje later krijgt hij iets gevarieerds, peperkoek, ei, een croissantje bijvoorbeeld en dan tussendoor nog liga, een fruit zakje of rozijntjes. Ik probeer hem eigenlijk door de dag heen vaak iets aan te bieden maar hij heeft vaak na een paar happen brood of pap alweer genoeg. Avondeten gaat net zo, het enige dat hij echt goed eet is pasta. Als we AVG eten dan eet hij graag het vlees of de vis en de aardappeltjes maar de groente laat hij staan en ook dan eet hij veel minder en is hij er snel klaar mee. Na het avondeten bieden we hem nog yoghurt of pap aan maar dit wilt hij niet, ook niet met een halfuurtje er tussen.
Ik weet niet wat ik nog moet doen om hem meer voeding te laten eten overdag zodat hij snachts beter door gaat slapen. Ik werk 32 uur in de zorg in onregelmatige diensten en ik ben oprecht blij als ik slaapdienst heb omdat ik dan een nachtje kan doorslapen..Het breekt ontzettend op. Ik wil ook geen ongezond eetpatroon creëren door hem de hele dag ligas en andere koekjes aan te bieden want dat eet hij dus wel want dan ben ik bang dat hij straks alles weigerd omdat hij dan weet dat hij een koekje krijgt.. (ook al is het nu een spelletje geworden om deze aan de hond te voeren).