33 Reacties

één jaar geleden

Het gaat niet om, we zijn allemaal zo groot geworden. Het gaat me idd om de gevolgen op lange termijn. Meer overgewicht, meer hart en vaat ziekten en ga zo maar door. Ik dronk toen ik klein was ook alleen maar frisdrank en at minimaal 1x in de week patat. Nu heb ik geluk dat ik geen zwaar overgewicht heb, maar dat had goed fout kunnen aflopen. Daarbij heb ik ook nooit van mijn ouders geleerd wat gezond is, heb dat echt zelf moeten leren. Mijn broertje heeft dat duidelijk nog niet voor zichzelf uitgevonden, aangezien zij echt pakken frisdrank naar binnen harken en een dik bak toe nemen na het diner. Wij eten thuis nooit toetjes en drinken alleen frisdrank als er bezoek is.

één jaar geleden

Reactie op kmjmm

Het is maar 0,0 bier, hoe denk je dat wij groot zijn geworden
Zeker niet met 0.0 bier. Met roosvicee dat dan weer wel. Elke avond een glaasje voor het slapengaan. Totdat ik overal gaatjes kreeg in mn tanden. Ook echt dom van mn ouders. Maarja toen wisten ze idd nog niet zo veel over voeding idd.

één jaar geleden

Reactie op Melaniejochem

Het gaat niet om, we zijn allemaal zo groot geworden. Het gaat me idd om de ...
Ja en niet iedereen staat er voor open of wil het leren natuurlijk. Ik had het zelf ook graag allemaal eerder geweten. Ik leer het nu mijn moeder haha. Maar wij kunnen het inderdaad wel doorgeven aan onze kinderen! Wat ze er later zelf meedoen moeten ze zelf weten maar ik ga wel zorgen dat ik die gezonde basis leg.

één jaar geleden

Ik had hetzelfde met een tante die ons zoontje van 7 maanden spekjes wilde geven en ons als toetje een chocolademousse aanbood. Was allemaal lief bedoeld... uiteindelijk besloot ik het spekje aan te nemen omdat ik wist dat ie t toch niet zou eten :') Overigens kun je frietjes wel geven, bij onze friettent zouten ze het niet meer en als je zachte geeft is het ook niet gevaarlijk... Qua suiker snap ik wel dat je het wilt beperken maar zelf denk ik dat je het beter niet 100% moet verbannen anders is straks elke hap of slok met enig suiker een rush Een goed gesprek en instructie kijkt me op zijn plaats :)

één jaar geleden

Je overdrijft absoluut niet. Ik zou het alleen we uitpraten op een rustig moment om (verdere) drama te voorkomen. 😊

één jaar geleden

Reactie op A&F

Ik ben het ook met je eens. Kom zelf ook wel eens in deze situaties en daar ...
Dit dus. Eigenlijk de wereld op zn kop dat je overdrijft of moeilijk doet als je voeding serieus neemt en gezonde keuzes maakt. Het heeft zoveel meer invloed op de gezondheid dan veel mensen denken/weten. Ik ben tijdens de zwangerschap al begonnen met aangeven bij mensen dat mijn zoontje geen suikers of andere troep krijgt. Werd echt heel raar op gereageerd, maarja.. wie het laatst lacht denk ik dan maar 🥲

één jaar geleden

Reactie op kmjmm

Het is maar 0,0 bier, hoe denk je dat wij groot zijn geworden
HAHA nou niet zo. En is het meeste 0.0 bier zit nog een heel klein percentage alcohol. Rareeeee reactie!!!!!!

één jaar geleden

Reactie op Melaniejochem

Zeker niet met 0.0 bier. Met roosvicee dat dan weer wel. Elke avond een gla ...
Toen bestond 0.0 bier niet eens idd 😅

één jaar geleden

Hier krijgt mijn zoontje af en toe ook wel een hap of slok van wat wij hebben. Onze (Marokkaanse) keuken is sowieso anders en hij krijgt hele andere dingen te eten soms. Ik denk overigens ook niet dat je meteen overgewicht of ziektes krijgt van ooit eens een hapje van iets. Maar ieder zijn of haar opvoeding; in de basis willen we allemaal het beste voor onze kinderen

één jaar geleden

Reactie op Kimberly✨

Ik vind het wel jammer om in bepaalde reacties te lezen dat vele vinden dat ...
De letterlijke vraag is: Overdrijf ik? Ik vind nogmaals van niet ondanks dat ik andere grenzen heb. Respect voor elkaars keuze en al helemaal als het je eigen kind niet is, maar als je het vraagt krijg je ook antwoord als iemand het wél overdreven vindt.

één jaar geleden

Reactie op Kimberly✨

Ik vind het wel jammer om in bepaalde reacties te lezen dat vele vinden dat ...
mee eens, wij zouden hier ook echt absoluut niet blij mee zijn & dit ook zo aangeven.. Dus overdrijven? Nee! Jou kind, jou regels! Anderen mogen daar in gedachte wat van vinden, verder hebben ze je keuzes te respecteren.

één jaar geleden

Ik vind niet dat je overdrijft. Maar ik vind wel dat er ook een stukje verantwoordelijkheid bij jou ligt. Als het gezond eten zo belangrijk is voor jullie (voor mij overigens ook hoor!), dan is het goed om dit vooraf aan te geven. Helaas kun je er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen dit weet of hier naar handeld.

één jaar geleden

Ik vind absoluut niet dat je overdrijft. Iedereen moet zelf doen waar hij of zij zich goed bij voelt en wat jij denkt dat goed is voor je kleintje. Mijn zoontje krijgt soms wel eens een likje slagroom of een likje van mijn ijsje en ook de binnenkant van een frietje maar dit is omdat ik hem dit zelf geef en ik er zelf geen moeite mee heb als hij dit eet. Sap krijgt hij trouwens absoluut niet. Wij drinken sinds dat hij geboren is alleen maar water waar hij bij is zodat hij ook niks anders wilt. Als jij zegt dat wil ik niet vind ik ook dat andere dit moeten respecteren.