9 Reacties

3 maanden geleden

Ik lees mee, zoontje van 18 mnd precies het zelfde. Ook als iemand oppast die hij zelf niet zo vaak ziet is het ook 1 grote chaos thuis. Sorry geen tips

3 maanden geleden

Wat naar hè als ze zo overstuur zijn aan het einde van de dag! Hier heb ik het vooral met m’n dochter vanaf een jaar of 3. Begint vaak bij moment van weg gaan bij opvang (wil niet in auto, grijpt het eerste het beste wat ik zeg aan voor een enorm drama). Ik merkte dat het thuis beter gaat als ik eerst heel bewust en rustig aandacht geef thuis. Dus niet meteen eten koken maar eerst verstoppertje spelen oid. Heel lastig want ze zijn ook moe en ik wil ook snel door gaan, maar hoe meer haast ik heb hoe meer drama het wordt. Eerst even rustig spelen en aandacht geven haalt de scherpe kantjes er vanaf maar het blijft pittig. Ooit gelezen dat ze bij overprikkeling er baat bij hebben om iets met de handen/zintuigen te doen, dus bijvoorbeeld kleien/met zand spelen. Bij m’n dochter helpt dit wel goed en wordt ze echt rustig, maar bij 18 maanden misschien nog wat lastig. Hopelijk kun je er iets mee!

3 maanden geleden

Waarschijnlijk een combi van moe door alle indrukken/ drukte van de dag en honger na zo'n intensieve dag? Toevallig al eens met de pm'ers over gehad? Slaapt hij genoeg overdag? Zo niet, misschien kan hij in een kamertje alleen slapen? Of Is het misschien mogelijk dat hij alvast z'n avondeten op de opvang krijgt voordat hij opgehaald wordt? Of als ze dit niet kunnen doen, dan smiddags warm eten zodat hij thuis alleen nog maar een boterham hoeft en dan lekker naar bed kan thuis? Verder zou ik bij thuiskomst even met hem rustig op de bank gaan zitten, zodat hij even tot rust kan komen. En avondeten niet te ingewikkeld; warme hap van gister opwarmen of desnoods een boterham. Badje zou ik persoonlijk overslaan...te veel gedoe na zo'n lange dag. Avondritueel zo kort mogelijk maken zodat hij na wat persoonlijke aandacht van mama/papa lekker snel z'n bedje in kan.

3 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde inderdaad.. ze krijgt overdag daar al warm eten maar slaapt dus op de 1 op andere manier echt maar max 3 kwartier🤷🏼‍♀️. ‘s avonds is ze helemaal overstuur en wilt ze der boterham niet, alles wordt weggesmeten en helemaal overstuur. Slaapt die van jou op de opvang wel genoeg? Mis dat het ook daar aan ligt?

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Wij hebben exact hetzelfde met onze zoon van 18 maanden. Helaas ook geen tips

3 maanden geleden

Alvast wat te eten geven in de auto/fiets? Is de druk van het eten af. Misschien zelfs wel honger na zo'n lange dag. Mijn dochter wel altijd, die eet dankbaar een broodje of koekje achterin de auto. Daarnaast zou ik bijvoorbeeld bad ook achterwege laten. Mijn dochter liet dit zien op de woensdag. Het is voor haar te veel om en in het weekend overal heen gesleept te worden en dan nog 2 dagen opvang. Sinds ze op dinsdag en donderdag gaat ipv maandag en dinsdag gaat het al een stuk beter. Vooral zoeken naar verbintenis, veel samen doen op zo'n avond en zo weinig mogelijk druk. Is ook veel voor die kleintjes om al die prikkels de hele dag te verwerken.

3 maanden geleden

Same here! Ik laat Maison altijd 20 min op de bank een filmpje kijken met z’n speen en knuffeltje, kan hij even ontprikkelen !

2 maanden geleden

Hier precies zo. Ene keer erger dan de andere keer. Ze moeten beide dan echt even ontprikkelen. Soms is het bij de jongste alleen maar huilen aan tafel met eten. We zetten dan een filmpje op.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Hier ook af en toe niet te genieten na de opvang. Daar niks aan de hand en thuis bloedje chaggie. 🤣