19 Reacties

3 jaar geleden

Mag ik allereerst vragen welke Phillips avent fles , en welke speen . Je hebt namelijk verschillende varianten , de naturel , de anti koliek , en dan heb je nog verschillende spenen . De “ normale “ van beide varianten en de gene die je kan instellen op drie verschillende stromen . ….. Mischien is dat het hele euvel wel namelijk . Ik heb zelf de naturel fles , met de enkele stroom en daar totaal geen problemen mee .

3 jaar geleden

Avent natural met brede speen, sorry inderdaad handig om te vermelden!

3 jaar geleden

En dit is het ventiel waar het om gaat

3 jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Hmmm haha ik moet eerlijk bekennen dat ik daar zelf nooit naar kijk , heb net even gekeken en ze zitten geen van alle op dat uitsparingsplekje en hij drinkt er gewoon goed uit . Tijdens het drinken gaat de rand ook iets omhoog staan waardoor dat ventiel gewoon vrij komt te liggen . Ik kan helaas geen tip geven 🤷🏻‍♀️ zou niet weten waarom het niet zou moeten lukken

3 jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Wacht even !! Hoe oud is je kindje ? En welke voeding ? Speen 1 is een newborn speen toch ?

3 jaar geleden

Reactie op ndrenk

Wacht even !! Hoe oud is je kindje ? En welke voeding ? Speen 1 is een newb ...
Mijn kindje is bijna 4 maanden, de speen is vrij snel nog voor haar maar dat gaat wel goed. Het is nog deels borstvoeding en deels kunstvoeding 1. Heb jij niet dat de speen naar binnen krimpt dan? Want dat had ik eerst toen ik niet oplette waar het ventiel zat.

3 jaar geleden

Speen 1 is inderdaad newborn, je hebt ook nog 0 maar dat is volgensmij prematuur speen. 2 gaat haar veeeel te snel. De lactatiekundige is geen fan van avent omdat het een hele snelle speen is. Maar mijn kindje drinkt uit veel flessen echt slecht behalve uit deze. Dus dat gaat verder wel goed.

3 jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Mijn kindje is bijna 4 maanden, de speen is vrij snel nog voor haar maar da ...
Nee helemaal geen last van , maar ik geef kunstvoeding en dan de omneo dus dat is dikker idd als borstvoeding , wij zitten ondertussen al een maand op maat 3 en voor de papfles zelfs maat 4 .

3 jaar geleden

Reactie op ndrenk

Nee helemaal geen last van , maar ik geef kunstvoeding en dan de omneo dus ...
Maar let je dan nergens op? Hoe de speen op het ventiel zit, of hoe je de speen houd tijdens het drinken?

3 jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Maar let je dan nergens op? Hoe de speen op het ventiel zit, of hoe je de s ...
Ik hou de fles altijd horizontaal ( dus nooit verticaal om idd de flow te bepalen en dan moet hij dus echt zuigen om er wat uit te krijgen , m’n zoontje was een prematuur dus heeft ook echt moeten leren drinken en zo leerde ze het in het ziekenhuis ) , en ik let er natuurlijk op dat z’n mond om de volledige speen zit en z’n lippen niet naar binnen gekrult zijn . ik draai de fles net genoeg dicht dat hij niet lekt .

3 jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Maar let je dan nergens op? Hoe de speen op het ventiel zit, of hoe je de s ...
Hey hoi, Hier voornamelijk bv, soms met de fles en soms aangevuld met kv. Ons zoontje is nu 19 weken, 12 gecorrigeerd. Zelf hebben we ook deze avent flessen en moet zeggen...wij kijken ook niet naar het ventiel. Geven fles met speen 1, soms zelfs nog 0 omdat het anders te fel gaat maar naar binnen krimpt.

3 jaar geleden

Reactie op ndrenk

Ik hou de fles altijd horizontaal ( dus nooit verticaal om idd de flow te b ...
Idd doen we ook automatisch. Zorgen dat hij net als bij bv goede aanhap heeft en de fles zo plat als mogelijk. Enkel deel van speen gevuld.

3 jaar geleden

Wij gebruiken de de Brown prematuur speen, en hebben ook wel eens dat het lekt. Maar dat is dan altijd bij de hals. Dan zit de witte rand er net schuin op gedraaid. Wat we doen is dan de witte rand 2 kliks terugdraaien (maakt klik geluid). Dan zit deze wel goed. En niet te strak aandraaien. We testen het altijd door de speen licht in te drukken, als deze tegendruk geeft zit alles goed. Als we de speen echt in kunnen drukken hebben we de fles te strak dicht gedraaid.

3 jaar geleden

Wij hebben deze flessen ook en ik let er nooit op waar dat ventiel zit. Ook bij m’n zoontje nooit gedaan. Ik geef ook borstvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Miezie

Wij hebben deze flessen ook en ik let er nooit op waar dat ventiel zit. Ook ...
Ik wist niet eens dat die flessen een ventiel hebben 😬 Heb ook nooit problemen gehad

3 jaar geleden

Wow, hier ook nooit op dat ventiel gelet en nooit problemen 😊

3 jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Ik wist niet eens dat die flessen een ventiel hebben 😬 Heb ook nooit probl ...
Ik wist het ook niet!

3 jaar geleden

Reactie op Miezie

Ik wist het ook niet!
Heb de fles dus net bekeken, dat ventiel zit zeker niet op de juiste plek 😂 maar geen probleem mee gelukkig

3 jaar geleden

Wij zijn nu echt op ventieltje aan het letten en merken (toeval of niet ) dat hij minder in weenkramp schiet omdat er een boertje aan het wringen is. Laat ook minder vaak boertje na een papfles