13 Reacties

één jaar geleden

Voetwegen =boterham 😬

één jaar geleden

Ezra kreeg de 1e keer ook uitslag, maar geen bultjes, is er geadviseerd om zo laat pas te beginnen met pindakaas?

één jaar geleden

Reactie op kmjmm

Ezra kreeg de 1e keer ook uitslag, maar geen bultjes, is er geadviseerd om ...
Want in principe word er vanaf 6 maanden geadviseerd😅 bij mij is het wel bij 1x uitslag gebeleven dus veder geen advies! Veel sterkte🩷

één jaar geleden

Hier een allergie voor ei en hazelnoot. Rode vlekken en braken. Wij hebben voor hazelnoot een provocatietest gedaan in het ziekenhuis en mogen dat nu thuis rustig opbouwen. Voor ei hebben we een huidtest gedaan en dit mogen we ook thuis langzaam opbouwen

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft een behoorlijke pinda-allergie. Uiteindelijk een provocatietest in het ziekenhuis gedaan en nu ook altijd een epi-pen op zak vanwege reactie met hoesten, huiduitslag en moeilijke ademhaling. Binnenkort moeten we weer terug voor zo’n zelfde test voor koemelk en ei.

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Hier een allergie voor ei en hazelnoot. Rode vlekken en braken. Wij hebben ...
Dus ze kunnen er overheen groeien?

één jaar geleden

Reactie op Annemariex

Mijn zoontje heeft een behoorlijke pinda-allergie. Uiteindelijk een provoca ...
Bah is allemaal zo spannend!

één jaar geleden

Reactie op kmjmm

Ezra kreeg de 1e keer ook uitslag, maar geen bultjes, is er geadviseerd om ...
Nee vanaf 4 maanden. Maar vind t idee gewoon eng. En daar is verder niks over gezegd geworden. Waar ik nu wel van baal! Dit is overigens mijn 4e en bij die andere zijn er nooit problemen geweest.

één jaar geleden

Een allergische reactie vindt altijd plaats in twee systemen, anders is het toeval. Dus alleen huiduitslag is niet voldoende, er moet ook of iets met maag/darmen of ademhaling optreden. Succes hoor.

één jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Een allergische reactie vindt altijd plaats in twee systemen, anders is het ...
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar is onzin. Ons zoontje heeft hazelnootallergie (vastgesteld in Erasmus mc). Hij heeft enkel huidreactie, inwendig niks. Dit betekent dat het een allergie is waar hij overheen kan groeien, en we inmiddels zelf met de hazelnootladder mogen opbouwen.

één jaar geleden

Reactie op Mama4❤️

Dus ze kunnen er overheen groeien?
Ja klopt! Beide allergieën kan hij overheen groeien gelukkig. Ik ben wel bang dat bij jouw zoontje de allergie heftiger is, en dus de kans mogelijk kleiner. Maar daar kan je allergoloog je vast meer over vertellen

één jaar geleden

Interessant voor alle mama’s met kindjes met allergieën, zoek even de ORKA studie op 😉 onze zoon is dmv van deze studie van zijn ei allergie afgekomen. 👏🏻

één jaar geleden

Onze zoon heeft tot 2x toe een huiduitslag gekregen na het eten van notenspread. Van pindakaas geen last van.. Hij krijgg sinds 5 maanden geregeld pindakaas en de notenspread kreeg hij ook al 2 maanden maar opeens kreeg hij rode pukkeltjes en uitslag rondom zijn mond. Dag later nog een keer gegeven en toen weer gehad. Moet nog de kinderarts van consultatie bureau op de hoogte stellen. Nu heb ik al een verwijzing gekregen naar het ziekenhuis ivm het vele hoesten dus ik weet eigenlijk niet dat er of er een verband is.. zullen het zuen