11 Reacties
3 jaar geleden
Ai ai ai.. dit moet traumatisch voor je zijn geweest. Maar ik hoop door het erover te hebben met je omgeving dat de lading er af kan gaan. En er zullen 10x ervaringen tegenover staan om je weer gerust te stellen van binnen uit. Anders is het misschien een idee om met je huisarts te overleggen. En zijn verschillende soorten therapieën die trauma's verwerken. Emdr of zoiets. Maar dat is wellicht iets voor later..
3 jaar geleden
Ik had er toevallig over gehoord omdat een meid bij mij op de yoga haar kindje dit ook had. Kan je helaas niet helpen maar volgens mij was het bij hen wel bij die ene dag gebleven, ik hoop natuurlijk dat het bij jullie ook bij dit blijft. Lijkt me vreselijk om mee te maken idd
3 jaar geleden
Wat ik heb begrepen is dat als je dit eenmaal hebt gehad, je er wel gevoeliger voor bent.
Mijn middelste heeft het ook. Eerste keer vorige jaar en paar weken terug ook steeds weer aanvallen. We halen haar dan uit bed en gaan even rustig beneden zitten, wat water drinken en even onder/ naast de douche voor stoom schijnt wel fijn te zijn.
Het is idd even schrikken ze kunnen er behoorlijk in blijven hangen 😔
3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft dit denk ik al een stuk of 8x gehad hij is nu ondertussen al 3 en het schijnt weg te gaan als ze 5 jaar zijn. Ook al een paar keer in het ziekenhuis gezeten en dexamethason gehad maar nog nooit opgenomen geweest. Ik snap dat het schrikken is maar uiteindelijk leer je er wel mee omgaan. Ik hoop voor je dat het bij 1 keer blijft het enige advies wat ik je kan geven is raak niet in paniek want je kindje raakt er zelf ook van in paniek en als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisartsenpost gaan al is het voor je eigen gevoel. En de dokter had gezegt stomen bij de douche of ff een halfuurtje buiten lopen misschien helpt dat bij jou kindje bij die van mij hielp dat helaas niet. Heel veel sterkte en als je er over wilt praten of iets mag je me een berichtje sturen
3 jaar geleden
Och meissie! Wat schrikken zeg! Vreselijk. Kan je alleen maar sterkte wensen
3 jaar geleden
Wat zou je in angst hebben gezeten! Mijn dochtertje had het vorig jaar voor het eerst maar was al ruim 2 jaar. Nog erg eng, maar bij zo'n klein kereltje zou ik ook ontzettend bang zijn. Ze heeft het in die week 4 avonden gehad en een paar maand later weer 2 avonden, hierna (tot nu toe) niet meer. Ze zijn vaak zelf ook erg in paniek, dus kalmeren is het belangrijkste. Ik ging altijd met mijn dochtertje in haar schommelstoel zitten, beetje wiegen, wrijven over haar rugje en zachtjes liedjes zingen. Na een uurtje zakte het tot nu toe altijd af en nog een uurtje later was haar ademhaling weer redelijk normaal en durfte ik haar weer in bed te leggen. Vaak was ze dan al in slaap gevallen in mijn armen. De volgende dag was ze vaak nog erg moe en klonk ze erg hees.
Je hoort vaak dat je tijdens een kroepaanval in de douche moet gaan zitten (stomen), mijn huisarts zegt dat dit achterhaalt is. En niet perse noodzakelijk, het kan zeker wel een rustgevend effect hebben. Ik krijg het zelf altijd erg benauwd van warme klamme ruimtes dus kies hier liever niet voor. Maar doe vooral wat voor jou goed voelt. En probeer kalm te blijven.