8 Reacties

10 maanden geleden

Hoi lieve mama, Ik heb helaas geen advies voor jou, maar wou je laten weten dat je niet alleen bent! ❤️ Vrijdag belde de KDV dat er witte puntjes/blaartjes zijn op de tong van mijn zoontje en rode vlekken op z’n hele gezicht. Meteen foto’s gevraagd, naar de huisarts gestuurd, ze zei dat we het even moesten aankijken. o gezegd zo gedaan. De hele weekend koorts boven 39. Geen zetpil hielp. Eten bijna niets, drinken weinig, slapen nog minder. Alleen in mijn armen-zelfs niet in de draagzak. De plekken worden droge blaartjes, en spreiden zich uit over z’n hele lijfje….Maandag weer de huisarts gebeld, wij mochten komen, maar er werd alleen gezegd dat het wss een virale infectie is, en dat we het maar uit moeten zieken… veel kroelen, paracetamol en zo nodig extra Nurofen. “De blaartjes zijn maar die eczeem wat hij heeft, die vlamt op vanwege de koorts”- zo de huisarts… Ik heb zo net met mijn zoontje meegehuild, terwijl ik hem wiegde op meditatie muziek. Maar hij slaapt nu eindelijk 🙏🏻 Ik hoop echt van harte dat het nu ook langer duurt dan een uur. 😭 En hoop het ook voor jullie dat je dochtertje snel opknapt! Sterkte! Veel liefs, Een andere gebroken mama 💪🏻😪❤️

10 maanden geleden

Hoi hoi, hier het zelfde nog steeds niet willen slapen snachts. Bij mijn dochtertje zijn de vlekjes op haar romp begonnen. Ik moet dadelijk even met haar langs de huisarts mede doordat ze ook heel erg verkouden is en t benauwd heeft.. Ben heel benieuwd wat ze van de vlekjes zeggen..

10 maanden geleden

Reactie op Meggyvs

Hoi hoi, hier het zelfde nog steeds niet willen slapen snachts. Bij mijn do ...
Hier de foto van de vlekjes..

10 maanden geleden

Reactie op Meggyvs

Hier de foto van de vlekjes..
hier precies dezelfde vlekjes op haar romp, begint nu ook op haar benen. zou je me willen vertellen wat de huisarts heeft gezegd als je bent geweest 😊

10 maanden geleden

Reactie op naomi_d

hier precies dezelfde vlekjes op haar romp, begint nu ook op haar benen. z ...
Het is de zesde ziekte zei de dokter.

10 maanden geleden

Hier een kindje met hand voet mond ziekte 🥲 succes en beterschap!

10 maanden geleden

Reactie op Georgina R

Hoi lieve mama, Ik heb helaas geen advies voor jou, maar wou je laten weten ...
ah dit bericht doet me echt goed! wat super lief van je❤️ ik hoop dat het al wat beter gaat met je kleintje, heb het idee dat het hier (na bijna een week) wel stukje bij beetje beter gaat met haar dus hopelijk gebeurd het voor jullie ook snel, komt goed! ik ben er vandaag ook achter gekomen dat de arme schat een tandje boven door krijgt, dus dat maakt het allemaal ook niet veel makkelijker 🥹 als ik ergens iets kan betekenen voor je mag je me altijd een berichtje sturen 😊

10 maanden geleden

Reactie op naomi_d

ah dit bericht doet me echt goed! wat super lief van je❤️ ik hoop dat het ...
Wat lief voor je dankjewel 🥰 Bij ons gaat wel wat itsiepitsie beter, hoewel de blaartjes zitten nu bijna overal en als hij slaapt word iedere keer met 3x zo dik lippen wakker 😔 Vandaag weer terug naar de huisarts-gelukkig hadden we een andere op de spreekuur- en hij heeft het bevestigd wat ik dacht: Hand Voet Mond ziekte. Wat een vreselijke ziekte zeg. 😑 Helaas niets aan te doen, wij moeten het maar doorstaan. Oh, met die tanden heb ik ook slechte ervaringen gehad, 6 van de 8 kwamen er met een ongelooflijke drama uit. Maar nu trouwens dat het niet middernacht is en ik wat scherper ben, heb ik je topicstarter nogmaals gelezen en moest meteen aan denken, dat ons Pietje ook is meestal wordt klaar wakker in de nacht als hij een grote ontwikkeling aan het maken is. Bijvoorbeeld voor dat hij begon te kruipen, voor dat hij opstond of voor zijn eerste woordjes. Ziekte en tanden doen natuurlijk ook verschrikkelijke dingen met onze schatjes maar hou het misschien in je achterhoofd dat het ook een nieuwe vaardigheid zou kunnen zijn wat op de stoep staat om zomaar te zeggen ☺️