33 Reacties

één jaar geleden

Wij hadden ook een heel moeilijke periode, was door verlatingsangst. Ook enkel bij het slapengaan 's avonds, hysterisch huilen en snikken, volledig in paniek zijn. Heeft een weekje geduurd en nu is het over 🍀

één jaar geleden

Pff zwaar hè! Hier was dat ook vanaf 7 maanden en geloof me. Over 2 weken is het weer als vanouds! Het is die slaapregressie. Het gaat over! Even volhouden 🤗

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Het doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Je weet ook wel dat het een fase is/kan zijn maar soms moet je het gewoon even horen dat het echt allemaal wel weer goed komt. Het is echt de zwaarte fase die ik tot nu toe heb mee gemaakt

één jaar geleden

Heel herkenbaar, mijn dochter is ook 7,5 en we hebben dit al 3 weken. Ze is snachts elk uur a anderhalf wakker met hier en daar 2 uur slapen achter elkaar. Met neerleggen drama en als ze snacht wakker word is het onmogelijk om haar in bed te troosten. Alleen de borst of rondlopen en wiegen helpt. Ik zit er helaas nog steeds in 😅 ik vind het fijn om te lezen dat het een Slaapregressie is omdat ik mij vasthou aan dat het elk moment over kan zijn. ik snap heel goed hoe zwaar het is en vraag mij zelf af hoe ik dit de afgelopen 3 weken heb volgehouden😅. Het went en ik hoop dat het bij jou snel voorbij is!

één jaar geleden

Onze zoon doet niet anders. Hij is ook 7,5 maand nu een heeft nog nooit langer dan 3 uur achter één geslapen, maar al maanden dat hij om het 1, 5 uur ligt te drinken bij mij. Ook in de avond lijkt hij bij mij heel ver weg maar zodra we hem weg leggen, al voor hij het bed raakt is het mis. In de avond gaat hij nooit eerder dan 22.00 uur slapen. We weten helaas niet beter, maar het is heel vervelend. Dochters waren/ zijn ook slechte slapers. Maar als ik zo de andere reacties lees lijkt het bij jullie een slaapregressie dus..

één jaar geleden

Hebben wij ook gehad, ze is nu 7,5 maand. Denk ruim 3 weken gehad met tussendoor af en toe een goede nacht. Wij denken ook verlatingsangst en ontwikkelingen (zitten, kruipen). Heeft ze al wel tandjes? Bij ons kwamen de tandjes ook nog eens door waardoor ze erg onrustig was in de nacht. Er leek geen einde aan te komen maar het komt weer goed!

één jaar geleden

Geen tips helaas, maar wel heel herkenbaar. Wij vonden dit ook echt de zwaarste sprong. Herkende ons zoontje ook helemaal niet terug. Wij gingen op vakantie en hielden ons hart vast en ineens is het nu weer goed 😀. Hopelijk zet dat thuis dadelijk door.

één jaar geleden

Wij hebben dit vorig week ook een aantal nachten gehad. Het hysterisch wakker worden in de nacht en niks willen dan alleen vasthouden/tillen. Hij dronk 2 dagen ook slecht. Dit alles heeft, gelukkig, niet langer dan een paar dagen geduurd. Ik heb geen idee wat het was…

één jaar geleden

Ohhh wat klinkt dit herkenbaar. Momenteel hebben wij dit ook met ons dochtertje van ruim 8 maanden. We mochten echt niet klagen omtrent dr slaapjes. Maar Ik ben het beetje gaan googlen (wist echt niet meer wat ik met mezelf aan moest 🫠) en ik denk combi van sprong 6/ tandjes/ slaapregressie en verlatingsangst. Want alles wat er benoemd wordt is momenteel onze dochter.. Counting down till it is over ☠️🥱. Dus helaas geen tips want we zitten er ook nog midden in met dag 3 en ik hoop dat er een eind in zicht is

één jaar geleden

Wij zijn net terug van vakantie en hadden dit ook. Ik herkende dit ook helemaal niet van thuis. We waren met de tent maar ik sliep met 1 oog open dat ze niet gillend wakker werd. We liepen rondjes met de wagen. Hebben haar daar ook nachten in laten slapen in de tent. Ook heeft ze vaak bij ons gelegen snachts. Dit deden we thuis nooit maar was soms de enige optie. En zelf maar niet bewegen, want dan weer gelijk brullen😅 Thuis weer in haar eigen ben 0 problemen en ze slaapt weer van 7 tot 7. Ik dacht dat het aan de vakantie lag maar kan zomaar ook dit zijn geweest. Het gaat gelukkig voorbij!

één jaar geleden

Reactie op Passiebloem

Hebben wij ook gehad, ze is nu 7,5 maand. Denk ruim 3 weken gehad met tusse ...
Ja ze heeft al 2 voortanden een aantal maanden en er komen wat nieuwe door dus dat helpt ook niet mee🥲

één jaar geleden

Ik tel echt de dagen af… ben blij met jullie reacties ! Helpt me toch iets meer accepteren, deze nachten doen namelijk ook niks goed voor je relatie word onderhand zelf de exorcist😂

één jaar geleden

Reactie op yenna 🍀

Ik tel echt de dagen af… ben blij met jullie reacties ! Helpt me toch iets ...
Ik ga stuk 🤣 herken mijzelf helemaal hierin. Veel succes!

één jaar geleden

Hier ook! Niet zo erg maar in de nacht wel elke twee uur wakker. Schreeuwen! Ik voed haar dan (borst) en dan valt ze meestal in slaap. Vanaf n uur of 4 slaapt ze bij me in bed, en dan slaapt ze t beste (ikzelf minder hoewel ik t wel heerlijk vind dat ze bij me ligt). Denk dat ik zeer verbaasd ben als ze opeens weer doorslaapt ( deed dat vanaf 3 mnd). Hier ook combi regressie, leren kruipen en staan, tandjes, geen idee!

één jaar geleden

Oke vannacht hier om 4.15 klaarwakker en spelen….. 5.45 in slaap pas

één jaar geleden

Reactie op Li123

Oke vannacht hier om 4.15 klaarwakker en spelen….. 5.45 in slaap pas
Hier heeft ze afgelopen nacht in haar kamer in de kinderwagen geslapen… ben rondjes in haar kamer gaan rijden en heeft de nacht door geslapen… en vanmiddag mocht ik haar ineens niet meer in der bed leggen dus ze heeft vandaag een half uur geslapen in de auto en thats it…. Snap er niks meer van

één jaar geleden

Is dit inmiddels bij iemand veranderd? Hier nog steeds hetzelfde helaas 🥹😅

één jaar geleden

Reactie op Oem🌸

Is dit inmiddels bij iemand veranderd? Hier nog steeds hetzelfde helaas 🥹� ...
Ja bij ons is ze er uit 🥳 de nachten gaan weer zoals voorheen 🤗. Maar jeetje deze was erg heftig met ook echt alles tegelijk. Succes voor de mama's die er nog inzitten. Het komt helemaal goed echt 😊

één jaar geleden

Reactie op Oem🌸

Is dit inmiddels bij iemand veranderd? Hier nog steeds hetzelfde helaas 🥹� ...
Helaas niet… het gaat wel iets beter, maar nog steeds binnen 1,5 na het naar bed brengen is het hysterica geslagen, ondanks ik haar wakker in haar bedje leg en ze weet dat ze dus niet meer bij mij ligt. Gelukkig krijgen we haar wel iets sneller weer in slaap. Alle slaapjes gaan overdag perfect plus het naar bed brengen ook maar daarna is het chaos.. blijft uitzitten denk ik

één jaar geleden

Reactie op yenna 🍀

Helaas niet… het gaat wel iets beter, maar nog steeds binnen 1,5 na het naa ...
Hier ook! Het in slaapt krijgen gaat 'goed' meestal valt ons zoontje met fles in slaap, maar de avonden ... Bijna elk uur wakker en niet meer willen slapen: alleen bij ons.. of hij wil de fles