11 Reacties
3 jaar geleden
Jep 🙋♀️ Kleintjes methode vanaf 6 maanden net als bij onze oudste. Zoooooveel plezier mee gehad, we hebben er weer zin in 🥰
3 jaar geleden
Wij gaan ook proberen of de rapley methode wat voor ons is, dus ook pas starten als ze zelf rechtop kan zitten. Dit is inderdaad vaak rond de zes maanden. Wat ik overal lees is dat hapjes/eten onder de 1 gewoon voor de lol is. Ze drinken dan nog genoeg melk waardoor ze alle voedingsstoffen wel binnen krijgen.
3 jaar geleden
Hier ook rapley vanaf 6 maanden als ze dan al goed kan zitten. Bij de oudste erg goed bevallen.
Hier was de cb arts juist heel enthousiast en ging ze aan de co-assistent die ze bij zich had uitleggen wat het inhield en dat het natuurlijker is dan gepureerd eten. Gaf alleen aan dat het advies is om de allergenen ei en pinda voor 8 maanden te introduceren. Maar hier sws een top cb/jeugdarts.
3 jaar geleden
hier begin ik vanaf 6 maanden pas. CB bij mij gaf sowieso niet heel veel info over eten of wat dan ook. Uiteindelijk voelen we zelf wel aan wat goed is voor onze kindjes denk ik dan..
3 jaar geleden
Reactie op Col22
Hier ook rapley vanaf 6 maanden als ze dan al goed kan zitten. Bij de oudst ...
Wat fijn 🙌🏻
3 jaar geleden
Yup.. dame van 3jaar die ik bij 5,5 maand ben begonnen met replay methode. Ze kon al zitten en aan tafel bij ons had ze interesse dus met stukken doorgekookte broccoli begonnen.
Ik vond verslikken spannend maar dat heeft ze dus nooit gedaan. Tenminste niet zodanig dat ik in paniek was. Ze hoesten dat prima op.
Nadeel is dat ik dus niks meer met een lepel kon voeren.
Alles zelf doen.. ze kon ook razend snel met bestek eten.
Ik ga het met mijn 2e dochter ook zeker weer doen en start vanaf 5 maanden wanneer ze goed kan zitten.
3 jaar geleden
Ja, wij. Met zes maanden gestart volgens de Kleintjes methode. Wij zijn nog steeds erg enthousiast en gaan het met deze dame weer doen.
De darmen zijn dan goed gerijpt en ze hebben zelf de autonomie. Lekker kliederen, ontdekken, proeven en zelf bepalen. Heerlijk voor ons ook, want we kunnen gewoon zelf eten zonder te hoeven voeren omdat de kleine zichzelf wel redt. Wij hebben ons nooit zorgen gemaakt over hoeveel gram ze eet en of het niet te veel is of te weinig, want dat bepalen ze lekker zelf.
Nooit gedoe met potjes ook, ideaal.