36 Reacties

10 maanden geleden

Lastig, ik ben het uiteraard wel eens dat ze naar jullie wensen moeten luisteren. Het is jullie kind en jullie bepalen. Mijn dochter gaat iedere week naar opa en oma die zelf drie kinderen hebben groot gebracht. Als ik haar ophaal hoor ik wel eens dat ze iets gehad heeft wat wij haar zelf (nog) noet gegeven hadden zoals een half biscuitje bijvoorbeeld. Daar kan ik me boos om maken of ik kan denken.. ze vond het lekker, ze zal er niet ziek van worden of wat dan ook. Dan hebben opa en oma haar 'verwend' op die ene dag in de week. Ik moet wel zeggen dat het voor mij wel uit zou maken wat ze haar gegeven hebben maar verder ben ik er vrij relaxed in. Onze dochter krijgt ook gewoon smeerkaas en smeerleverworst op brood af en toe en diksap. Maar lang verhaal kort, nee ze hebben niet het recht om jullie wensen te negeren. Boos en niet meer oppassen, ligt eraan wat ze haar gegeven hebben. Mag ik vragen wat ze haar gegeven hebben? Liefs ♡

10 maanden geleden

Wauw, je bent erg boos merk ik. Ik vind het sonde dat je zo boos doet en het is ook helemaal logisch dat een ander een paar keer zegt dat het een klein beetje is geweest. Misschien is je schoonmoeder geschrokken en herhaald ze het daarom zo. Het zou toch sonde zijn voor de kleine als dit voorlopig de laatste keer is geweest dat ze daar mocht komen.. en voor je vriend dan..? Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat ik het helemaal begrijp dat zoiets heel vervelend is, maar als het goede mensen zijn doen ze alles met de beste bedoeling en zolang ze er niet dood/ziek of iets anders van krijgen is er toch niks heftigs aan de hand ? Ik denk dat het zo een heel ding word voor niks en dat zou zonde voor hun zijn, maar ook zeker voor je dochter en voor jezelf. Probeer jezelf eroverheen te zetten, dit soort dingen ga je nog veel vaker meemaken in je leven, dus probeer het vooral ook makkelijker voor jezelf te maken❤️

10 maanden geleden

Je schoonmoeder heeft het vast niet met verkeerde bedoelingen gedaan. Ik ben juist blij als ik m’n kinderen bij andere kan brengen zoals opa en oma. Zij weten ook wel wat ze doen, kinderen zijn vaak ook anders bij opa en oma dus vraagt ook om andere dingen, maar dat is mijn mening.

10 maanden geleden

Het is alsof je mijn schoonouders omschrijft, dit zou exact hetzelfde kunnen gebeuren hier 😅 Maar ik heb gaandeweg ook geleerd dat ik zoiets heb ach ... ergens zijn het ook opa en oma's voor om de kleinkinderen te verwennen. Het moet niet de spuigaten uitlopen, maar zolang het acceptabel is en niet iets is wat hij echt nog niet mag hebben, dan hoor je me niet. Ze moeten jullie wensen respecteren en op jullie lijn zitten, maar probeer misschien ook een beetje relaxt eronder te zijn, voor iedereen. Ik weet natuurlijk niet wat ze heeft gegeven, als het honing is oid dan snap ik je reactie natuurlijk wel heel goed 😘

10 maanden geleden

Sorry ik zag net hiervoor deze https://www.tiktok.com/@fleur.overgaag/video/7242036341700119834 dus moest daar even aan denken. Niet omdat ik je niet serieus neem, want je wensen moeten gerespecteerd worden. Wel denk ik dat er in het filmpje goed wordt samengevat hoe dingen in een generatie veranderd zijn: als ik boekjes van vroeger over mijzelf teruglees at ik vanillevla en soepstengels en weet ik t wat en was logeren gewoon ‘hier is ze, veel plezier!’ En werd er zeker geen eten meegegeven. Terwijl mn zoontje rapley eet en grotendeels biologisch. Voor grootouders ook een groot verschil! Mijn overtuiging is wel dat als het 90% gezond is het echt prima is, zelf snoepen we ook wel eens (of velen te veel) drinken we wel eens wat anders dan water of thee of nemen we een toetje. Waarom moet het bij de kleine dan ineens 100% perfect. Ik heb zelf echt goede herinneringen aan logeren bij opa en oma, en daar golden ook gewoon andere regels dan thuis. Ik probeer bij het logeren wel kaders aan te geven, maar laat het ook los als het (op een veilige manier) iets anders gaat. Ze doen hun best en dat gezicht als de kleine man opa of oma ziet is echt goud waard!

10 maanden geleden

Waarschijnlijk hebben je schoonouders met alle liefde voor je dochter gezorgd. Begrijpelijk dat je niet fijn vind dat ze haar iets hebben gegeven waarvan jullie (nog) niet willen dat ze dit binnen krijgt. En dat mag je zeker benoemen. Maar ik zou ze wel gewoon nog die volgende oppas kansen geven. Het zijn toch opa en oma. Leuk voor hen, leuk voor je dochter, en wie weet gaat het de volgende keer gewoon goed en is het ook fijn voor jullie!

10 maanden geleden

Hoihoi, dit zou bij ons ook precies zo kunnen gaan. Ritmetje wordt bij opa en oma ook helemaal losgelaten. Eerder kon ik daar boos om worden, dus ik snap je heel goed. Langzaam ben ik dit steeds losser aan het laten. Ik zie hoe leuk onze kleine het heeft bij haar opa en oma, hoe blij ze is om daar weer te zijn en dat is het belangrijkst vind ik. Eerder kon ze ook niet alles eten, maar langzaam maakt het wat minder uit. De oppasdag wordt meer 'de verwendag' en zoals iemand al eerder zei: die had ik vroeger ook bij opa en oma. Geeft mij veel rust om er meer zo naar te kijken!

10 maanden geleden

Reactie op Noordehoog

Waarschijnlijk hebben je schoonouders met alle liefde voor je dochter gezor ...
Oh dat weet ik wel zeker, daar zal ik ook nooit over twijfelen. Alleen als ik zie hoe ze qua eten omgaan met hun andere kleinkind ondertussen 6. Dan wordt er bijvoorbeeld ijs gegeven terwijl die over 5 a 10 minuten avondeten krijgt 😅 Zulke dingen wil ik voorkomen, doe het dan na het avondeten.

10 maanden geleden

Reactie op Mamaindec2022

Hoihoi, dit zou bij ons ook precies zo kunnen gaan. Ritmetje wordt bij opa ...
Ergens snap ik je qua 'verwendag', ookal ben ik het daar niet helemaal mee eens. Alleen ze is 10 maanden dus daar heeft ze nog niets mee te maken.

10 maanden geleden

Reactie op milouq

Sorry ik zag net hiervoor deze https://www.tiktok.com/@fleur.overgaag/video ...
Ook toen je 10 maanden was?

10 maanden geleden

Reactie op Ambermartensx

Het is alsof je mijn schoonouders omschrijft, dit zou exact hetzelfde kunne ...
Mij gaat het erom dat er niet naar onze wensen geluisterd zijn. Als ze het het had gevraagd dan hadden we waarschijnlijk gezegd dat het oke was. Dat ze het mocht proberen, maar wij houden niet van dingen achteraf te horen krijgen.

10 maanden geleden

Reactie op VBS

Je schoonmoeder heeft het vast niet met verkeerde bedoelingen gedaan. Ik be ...
Je hebt het nu over kinderen. Ik praat over een baby van 10 maanden.

10 maanden geleden

Reactie op Anolia

Je hebt het nu over kinderen. Ik praat over een baby van 10 maanden.
Mijn baby is onderdeel van het meervoud kinderen. Andere kind is ook baby geweest btw.

10 maanden geleden

Reactie op baby1994

Wauw, je bent erg boos merk ik. Ik vind het sonde dat je zo boos doet en ...
Nee mijn schoonmoeder is nou eenmaal zo. Die voelt zich altijd snel aangevallen ookal wordt het niet eens zo bedoeld. Dat is ook iets waar mijn vriend en zijn broer en mijn schoonzus tegen aan lopen. Het is niet dat de kleine daar niet meer mag komen, maar dat wij er gewoon bij zijn. Mijn vriend is het compleet met mij eens. Die is juist meer teleurgesteld dan wat ik was/ben. Ik had namelijk al zo'n gevoel dat zoiets zal gebeuren en hij was er heilig van overtuigd van niet. Toen zijn moeder het vertelde zei ik zelf alleen dat ik het niet fijn vond en dat, dat niet de afspraak was die we gemaakt hebben. Daarna had mijn vriend een gesprek met haar. Maar wat ik ook aangaf in mijn bericht. Stel je voor ze was er allergisch voor geweest? Het is niet dat ze wekelijks oppassen en dat weten of iets. Dus vandaar altijd vragen kan geen kwaad. We geven niet voor niets aan van houdt het bij melk, water, maisstengel, soort van rijstwafel, fruithap, groentehap eventueel klein beetje magere yoghurt. Volgens mij is dit niet teveel gevraagd voor een baby van 10 maanden.

10 maanden geleden

Reactie op milouq

Sorry ik zag net hiervoor deze https://www.tiktok.com/@fleur.overgaag/video ...
Voor een baby van 10 maanden vind ik het best normaal als je, je aan de regels van de ouders houdt. Melk, fruithap, groentehap, maisstengel, brood, zo'n kleine rijstwafel, water en eventueel klein beetje magere yoghurt. Meer hebben we niet gevraagd of meegenomen.

10 maanden geleden

Reactie op Anolia

Nee mijn schoonmoeder is nou eenmaal zo. Die voelt zich altijd snel aangeva ...
Oh en brood en beleg natuurlijk

10 maanden geleden

Reactie op VBS

Mijn baby is onderdeel van het meervoud kinderen. Andere kind is ook baby g ...
Maar een baby kan nog niet heel veel vragen naar andere dingen qua eten lijkt mij 😅 Qua aandacht begrijp ik het. Alleen voor nu als die kleine honger heeft, dan is brood, maisstengel, een rijstwafel, fruit, magere yoghurt wel voldoende als tussendoortje. Buiten de melk en groentehap om. De rest is niet teveel gevraagd om in overleg te doen.

10 maanden geleden

Ik snap je volledig. Kindje is 10 maanden, hoeft nog niet alles te eten toch? En als ik het zo lees is er genoeg wat ze konden aanbieden. Gek eigenlijk dat verwennen met eten wordt geassocieerd. Verwennen kan ook door te knuffelen en liefde te geven toch? En, waarom zouden wij ons als ouders wel aan bepaalde 'regels' houden (waar we zelf voor kiezen) maar hoeven opa en oma dit niet? En, oppassen is geen vrijbrief om je eigen regels ineens te voeren toch? Ik zou 't nog wel keertje proberen en misschien wel je vriend nogmaals duidelijk laten aangeven dat jullie echt niet willen dat ze al andere dingen te eten krijgen...

10 maanden geleden

Reactie op iljaaax

Ik snap je volledig. Kindje is 10 maanden, hoeft nog niet alles te eten toc ...
Ik ben het volledig met je eens! Inderdaad verwennen heeft niets te makkelijk met snoep, chips, ijs of wat dan ook qua eten of drinken. Vind het eigenlijk ook een slecht voorbeeld dat verwennen veelal gezien wordt dat als je een kind niets lekkers geeft dat je dan een kind niet verwend. Verwennen betekent voor mij ook vooral leuke dingen doen, veel aandacht, knuffelen, liefde en heeft niets te maken met ongezonde dingen eten, drinken of zich niet aan een bepaald slaapritme houden.

10 maanden geleden

Reactie op Anolia

Mij gaat het erom dat er niet naar onze wensen geluisterd zijn. Als ze het ...
Even een tegen geluid hoor. Mijn kindje is even oud, ik vond dit in het begin de grootste irritatie. Maar heb het echt los gelaten en ben voornamlijk blij dat ze goed opgevangen wordt. Maar als je zegt. "Als ze het hadden gevraagd, dan had het wel gemogen. Het gaat er om dat we het achteraf pas horen." Zou je het dan fijn vinden als je schoonouders je continue bellen om te vragen of iets goed is? Ik denk persoonlijk dat je dan beter je kindje bij jezelf houdt. Tuurlijk is het fijn als je schoonouders zich aan jullie regels houden. Maar ze hebben zelf jouw partner groot gebracht. Ze zullen je kindje heus niet vergiftigen. En wanneer ze niet wekelijks oppassen, kan zoiets heus geen kwaad denk ik. Als het je eigen ouders zouden zijn, of bijvoorbeeld je beste vriendin. Zou je dan het zelfde reageren?