36 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Fghj

Even een tegen geluid hoor. Mijn kindje is even oud, ik vond dit in het beg ...
Als het mijn ouders waren of mijn beste vriendin dan zelfs feller als hoe ik nu heb gereageerd. Ik weet dat mijn ouders en vriendinnen het überhaupt niet zullen doen, omdat ze weten dat ik dat echt niet oké vind. Ik weet ook hoe mijn schoonmoeder is die doet wat ze wilt, heeft ze ook gedaan en doet ze ook nogsteeds bij de andere kant van de familie die daar ook hun mening over uitspreken. Toevallig een paar dagen voordat ons voorval is geweest is er bij hun ook een voorval geweest. Om precies dezelfde reden 'eten'. Als ze het had gevraagd of ze dat mocht doen hadden wij in dit geval nee gezegd. Het gaat erom dat alles wat ze kan en mag eten op dit moment wij hebben meegegeven (fruit, brood+beleg, magere yoghurt, maisstengel, rijstwafel, water, melk, groentehap) dit is meer dan zat voor een kleine van 10 maanden. Het gaat er niet om of ze 2 maisstengels geeft of 1, daarvoor hoeft ze niet te berichten. Maar iets los van wat wij hebben meegegeven of speciaal gehaald hebben zoals magere yoghurt, beleg voor op brood (pindakaas, smeerkaas, boter) aangezien hun dit niet in huis hebben. Daarvoor kan ze best een appje sturen. Ik zal niet weten waarvoor ze me nog meer zal moeten berichten.

10 maanden geleden

Zoooo....jij bent kwaad! Snap dat het je het niet oke vind dat ze iets gehad heeft zonder overleg, maar om er zo boos over te zijn vind ik wel heftig. Vergeet niet dat je schoonouders dit totaal niet gewend zijn...vroeger mochten baby's veel meer eten en werd er veel minder gelet op zouten/suikers/enz. Ze zal zich van geen kwaad bewust zijn en wilde haar vast even verwennen (ja, dat kan ook anders, maar verwennen werd vroeger ook veel meer met wat lekkers gedaan). Je kleintje is liefdevol opgevangen en niet in gevaar geweest... Opvoeden is ook een kwestie van loslaten! (Kan je niet vroeg genoeg mee beginnen, je kan haar niet altijd beschermen) en vertrouwen hebben in diegene waar je je kleintje aan toevertrouwd. Rustig afspraken maken (uitleggen waarom jullie dit graag willen) en als ze dan in grote lijnen worden uitgevoerd zal ik me er niet zo druk om maken maar vooral genieten van de bijzondere band die jullie kindje met opa en oma gaat opbouwen! Niet iedereen heeft het geluk om hun grootouders nog om hun heen te hebben....

10 maanden geleden

Reactie op BEG83

Zoooo....jij bent kwaad! Snap dat het je het niet oke vind dat ze iets geha ...
In eerder bericht. Ze heeft ditzelfde gedaan eerder diezelfde week bij de andere kant van de familie en ook door hun is ze erdoor op aangesproken. Dan ga je het 3 dagen later niet weer opnieuw proberen bij in dit geval ons lijkt mij?

10 maanden geleden

Je hebt helemaal gelijk. Ik zou ook heel erg boos zijn. Uiteindelijk is het jullie kind en moeten mensen zich aan jullie regels houden. En ook jullie regels respecteren. Mijn zoontje is ons eerste kindje en ik kan al begrijpen dat het al een grote stap is als je kindje uit logeren gaat. Je geeft die persoon/personen toch een grote verantwoordelijkheid om voor je kindje te zorgen die dagen. Ik zou daarom voor nu je schoonouders niet meer op je kindje laten passen. Als mensen niet naar jullie regels willen luisteren en als mensen jullie regels niet respecteren is het hun verlies. Blijf op je poten staan want je doet het hartstikke goed 😊

10 maanden geleden

Reactie op Chelle27

Je hebt helemaal gelijk. Ik zou ook heel erg boos zijn. Uiteindelijk is het ...
Dankjewel voor je lieve bericht 💗 Ik denk er inderdaad precies zo over. Dat we blij moeten zijn dat ze haar opa en oma nog beide heeft zijn we zeker, maar dat betekent niet automatisch dat we alles moeten accepteren en over onze eigen grenzen heen moeten laten lopen.

10 maanden geleden

Reactie op Anolia

Dankjewel voor je lieve bericht 💗 Ik denk er inderdaad precies zo over. Da ...
Nee dat betekent het zeker niet! Je moet niemand over je grenzen laten lopen. Oma's en opa's zullen het altijd wel hebben, maar daarom zou ik het meteen aanpakken. Ze zullen altijd zeggen; 'ja maar vroeger deden we dit' of 'vroeger deden we het zo'. Ja nee vroeger was alles anders en wij hebben het overleefd, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn zoon wil laten opgroeien met wat ik vroeger heb gehad. Je doet het al hartstikke goed om voor je dochter op te komen dus vergeet dat niet. Jullie doen het hartstikke goed😊

10 maanden geleden

Hoi, dit zijn principekwesties. Die zijn lastig, want onder een principe zit altijd een behoefte en angst voor het niet vervuld krijgen van die behoefte. Om relaties goed te laten lopen, is het belangrijk om altijd zo kernachtig mogelijk te zijn. Dus minder het hebben over het principe en meer over het gevoel. Hoop dat dat helpt!

10 maanden geleden

Reactie op Chelle27

Je hebt helemaal gelijk. Ik zou ook heel erg boos zijn. Uiteindelijk is het ...
En hier ben ik het overigens ook helemaal mee eens!

10 maanden geleden

Reactie op Anolia

Ik ben het volledig met je eens! Inderdaad verwennen heeft niets te makke ...
Laten we nu niet doen alsof iemand hier gezegd heeft dat je je kindje alleen maar kunt verwennen met eten. Dat is echt nergens gezegd. Natuurlijk kun je je kindje ook op andere manieren verwennen, maar een lekker koekje op die leeftijd is ook een verwennerij. Dat hoeven we ook niet te ontkennen. Ik denk dat het punt blijft dat opa en oma hadden moeten communiceren maar zoals al eerder benoemd is. Wil je echt dat ze je voor alles bellen? Ik begrijp dat ze haar iets gegeven hebben wat je niet erg had gevonden als ze het gevraagd hadden. Dan snap ik het probleem niet zo.. Ja, ze horen zich aan jullie wensen te houden. Maar om ze meteen niet meer te laten oppassen, vind ik persoonlijk een erg overtrokken reactie. Uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt, en doet onze mening er niet echt toe ;)

10 maanden geleden

Sorry maar ben wel nieuwsgierig wat ze haar hebben gegeven wat jij niet wilde ..

10 maanden geleden

Reactie op MissG86

Laten we nu niet doen alsof iemand hier gezegd heeft dat je je kindje allee ...
Als een kindje van 10 maanden niet beter weet is hij of zij net zo blij met een maisstengel. Waarom dan wat anders geven als je wordt gevraagd dat niet te doen?

10 maanden geleden

Reactie op BEG83

Zoooo....jij bent kwaad! Snap dat het je het niet oke vind dat ze iets geha ...
Amen. Ik ben het met je eens. Ik schrik zelfs een beetje van hoe je reageert (ik snap het hele punt echt wel), maar ook zo boos te zijn? Zoiets gaat echt nog wel vaker gebeuren(en niet alleen bij oma)

10 maanden geleden

Ik persoonlijk denk dat het van weinig toegevoegde waarde heeft voor jou om dit hier te plaatsen. Jij kent natuurlijk je eigen situatie met je schoonfamilie het allerbest. Mij lijkt het, zolang jij en jouw partner op één lijn zitten, dan is dat toch het enige wat telt? Alleen maar fijn! Ik zou willen dat mijn partner iets assertiever was naar zijn ouders 😅 Uiteindelijk doet iedereen het op zijn eigen manier, dat zie je wel aan de reacties hier van iedereen. En ik merk dat je een erg duidelijk standpunt en grenzen hebt en dat is helemaal oké en mooi dat je er bij blijft. Dus aan jouw reacties hier merk ik ook, dat andere meningen als die van jou, dus weinig effect hebben. Lekker blijven doen waar jij/jullie je goed bij voelen en dat zal gerespecteerd moeten worden :)

10 maanden geleden

Reactie op iljaaax

Als een kindje van 10 maanden niet beter weet is hij of zij net zo blij met ...
Nogmaals, ik heb al twee keer gezegd dat ik vind dat wensen van de ouders gerespecteerd moeten worden. Maarrrr dat ik ook vind dat meteen niet meer oppassen enz in mijn ogen een overtrokken reactie is. Daarnaast was dat niet het punt van deze reactie. Die was gericht op eten 'verwennen' noemen.

10 maanden geleden

Maar wat heeft ze nou gegeven? Ben zo benieuwd 😂