27 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, Onze buurjongen heet Sep. Super leuke naam!

3 jaar geleden

Mijn partner heet Zep. Ik vind het altijd zo enorm wennen als het met een S is. In m'n hoofd spreek ik het dan ook ineens anders uit. Gek he 🙈

3 jaar geleden

Sep! Ik zou kiezen voor de ‘gebruikelijke’ spelwijze. Super leuke naam! :-)

3 jaar geleden

Ik zou gaan voor Sep! Ons kindje gaat Sef heten, wij hebben ook even getwijfeld over een dubbele laatste letter maar bij ons is de ervaring dat hij dan inderdaad altijd ‘met dubbel f (in jullie geval p)’ moet zeggen.

3 jaar geleden

Ja ik zou ook voor Sep gaan. Ik vind die extra p onnodig.

3 jaar geleden

Ik vind Sepp het leukste, voor mij lijkt Sep ook niet af. Ik denk dat je met beiden de naam zal moeten spellen. Maargoed dat moet ik ook met mn oerhollandse naam, mensen maken er toch altijd wat anders van.

3 jaar geleden

Sepp

3 jaar geleden

Ik ben zelf geen voorstander van die letters die niets toevoegen, voor mij voelt het als beetje apart willen zijn, sorry! Voor de grap (niet tegen de ouders) zeg ik altijd sep-p als een kindje zo heet 🙈 maaaar.. je moet doen wat jullie leuk vinden.

3 jaar geleden

Sepp

3 jaar geleden

Leuk! Ik ben bevooroordeeld want ik ken een Sep, dus voor mij hoort de spelling met een p, omdat ik dat gewend ben. Als ik de reacties zo lees verschillen de meningen dus ik hoop dat jullie eruit kunnen komen wat het beste bij jullie past!

3 jaar geleden

Dank voor jullie reacties! De meningen zijn inderdaad erg verdeeld! Meer meningen/reacties zijn welkom 😊

3 jaar geleden

Ik denk dat je bij 2x P automatisch zegt hij heet sepp met 2x P. Ik vind het eigenlijk allebei mooi en je kunt tegenwoordig alle namen heel apart schrijven dus de simpelste namen moet je al spellen. Mijn zoontje milan kun je ook als mylan schrijven en mijn dochter elin word tegenwoordig ook als aylin geschreven. Ik zou dus gewoon gaan voor de schrijfwijze die jij het mooiste vind

3 jaar geleden

Ik zou Sep kiezen, ik denk dat je anders altijd erbij moet zeggen dat het Sepp met 2 p’s is. Succes met de keuze!

3 jaar geleden

Ik vind die tweede p ook onnodig. Maar beide leuken namen. Je kunt er trouwens ook Seb van maken.

3 jaar geleden

Ik werk in de opvang en tot nu toe ben ik alleen nog maar Sepp's tegengekomen met dubbel pp. Sep voelt voor mij ook niet af en denk dat zijn naam dan vaak verkeerd geschreven wordt (met 2 pp ipv 1 p). Maar goed dat kan ook streekgebonden zijn, want zie hier veel reacties die een Sep kennen. 😅

3 jaar geleden

Ik zou ook voor Sepp gaan. Ben het wel eens met de meningen dat een dubbele letter een beetje 'extra' is en onnodig, maarja als jij die naam zo leuk vindt zou ik het wel doen 🙃

3 jaar geleden

Reactie op Louise_

Ik zou Sep kiezen, ik denk dat je anders altijd erbij moet zeggen dat het S ...
Ik zou voor Sepp zijn gegaan, maar kan naar later toe mssn wel handiger zijn met 1p nu ik deze comment lees :)

3 jaar geleden

Ik ben team Sep hihi, maar ik ken dus ook een Sep met 1 P en die 2e P voelt voor mij heel raar 😄 sowieso ben ik van kort en krachtig (mijn dochtertje heet Eef) en vind ik het daarom mooier met 1 P. Denk idd ook dat hij het anders vaak moet gaan zeggen, ja Sep met 2 P's.

3 jaar geleden

Dank voor de reacties! We komen er nog niet uit. De reacties die gegeven zijn, zijn ook precies de redenen dat we twijfelen 🤣

3 jaar geleden

Mijn man heet Swen, moet altijd zeggen , ik heet Swen met een W. Mensen die hem kennen weten dat en heeft er geen last van. Gewoon kiezen wat je mooi vind. Persoonlijk vind ik Sepp mooier staan, maar dat is smaak.