4 Reacties
3 maanden geleden
Hey mama,
Ik wou even zeggen zoals hey klinkt wil je het beste voor je zoontjes en voel je je erg rot dat je ze zo vroeg moet brengen. Ik werk op een kinderdagverblijf en als ik je een ding kan zeggen is het dat de kindjes die het eerste komen of als laatste weg gaan toch wel nog eens extra aandacht krijgen krijgen voor hunzelf op dat moment en vaak nog iets leuks gaan doen. Wat rot dat je werk niet helemaal is wat je had gedacht hopelijk heb je het snel wel naar je zin daar heel veel succes je kunt het.
3 maanden geleden
Ik snap je gevoel compleet, maar wat je wel moet weten is dat na een tijdje dit gevoel afgezakt met de tijd. Je zit nu in de transitie phase, ook voor jou even wennen. Daarbij, houd je vast aan dit onderzoek ♥️ https://nos.nl/l/2535156 “kinderopvang heeft positief effect”.
Gun jezelf de tijd, you’re doing your best!
3 maanden geleden
Je schuldig voelen door je zoontjes om 7 uur af te zetten bij de opvang is voor mij heel erg herkenbaar. Mijn zoon gaat sinds hij 3 maanden is om 7 uur naar de opvang ( 2 dagen per week. In het begin heb ik regelmatig huilend in de auto gezeten. Het scheelt dat hij altijd met een lach op z'n gezicht naar binnen gaat. Bij ons worden de kindjes van de vroege opvang tussen 7 en half 8 in de centrale hal opgevangen en gaat hij ontbijten. Om half 8 gaat hij naar zijn eigen groepje. Vaak is hij de eerste en even 5 minuten alleen maar het komt ook voor dat ik met 3 andere ouders tegelijk aan kom. Hij is in ieder geval nooit lang alleen. Omdat hij nu al zo lang gaat en echt in ons systeem zit heb ik er minder moeite mee. Hopelijk is dit voor jou ook het geval na een tijdje. Ik hoop ook dat je gewoon even moet wennen aan je nieuwe baan en dat je het snel wel leuk gaat vinden. Heel veel succes!
3 maanden geleden
Herkenbaar hoor! Ik ben weer met een voltijdstudie gestart en de kindjes gaan nu 3 dagen naar de opvang en twee dagen is papa thuis. Ook als ik vrij ben, breng ik ze er wel naar toe. Ik kan dan thuis aan mijn studie werken. In het begin vond ik dit heel erg moeilijk, maar nu gaat het zo goed met de kleintjes op de opvang. Ik heb weken dat ik fulltime bezig ben en dan zie ik ze alleen vanaf het avond eten en ik heb weken met wat meer lucht en zie ik ze ook op maandag overdag.
Het is even doorbijten, maar het komt echt goed!