6 Reacties

6 maanden geleden

Ja, mijn kindje doe dat vaak voor fun. Het is en fase.

6 maanden geleden

yes mijn zoontje slaat ook ondanks dat we hem altijd positief blijven benaderen en aangeven dat hij moet “aaien” ipv slaan. bijten deed hij ook maar dat heeft hij al een tijdje niet gedaan! dus hoop idd dat het een fase is

6 maanden geleden

Mijn dochtertje doet dit ook. Als ik haar op schoot neem/op pak/begint ze naar me te laggen slaat me dan in mijn gezicht. Ik zie het als een vorm van contact maken. Ik geef telkens aan dat dit niet mag. Zodra ik nee zeg begint ze te lachen en slaat ze nog een keer (kleine boef!) Zie er geen kwaad in...en zal vast een fase zijn..

6 maanden geleden

Wij zeiden iedere keer als ons dochtertje iemand pijn deed (zowel personen als dieren) auw nee aaien. Ze doet het nu niet vaak meer en als we nu zeggen dat ze moet aaien aait ze diegene en zegt ze aai.

6 maanden geleden

Ja, mijn dochter doet dit ook. Ik maak me hier soms ook wel eens zorgen over. Het lijkt alsof het bij haar wel frustratie is. Ze kan als ik haar oppak knijpen of slaan. Dan pak ik haar handjes vast en zeg dan duidelijk nee. Dan geeft ze mij uit frustratie nog een kopstoot na. Soms zet ik haar ook terug op de grond en zeg dan;Nee, dat doet mem auw. mag niet. Maar het lijkt geen indruk te maken. Ik heb geregeld de schrammen of pijnlijke plekken. Ik vind het niet echt normaal, maar ik zit ook een beetje met mijn handen in het haar wat ik hier aan kan doen. Iemand meer ervaring hier mee?

6 maanden geleden

Hoi allemaal, het is mijn werkgebied en ik zie het ook bij mijn zoontje. Het is inderdaad een fase, je kindje moet leren wat wel en niet mag en weet nog niet wat de grenzen zijn. Hij/zij kan zich nog niet verplaatsen in een ander. Wat je het beste kan doen is duidelijk aangeven dat het niet mag, zonder hierbij te lachen. Geef het vooral ook niet teveel (negatieve) aandacht, want aandacht =aandacht op deze leeftijd. Duidelijk nee zeggen en afleiden werkt vaak het beste. Ik merk dat ze in mijn omgeving wel eens mijn zoontje gaan nadoen of aan mijn zoontje willen gaan uitleggen op een strenge toon dat het niet mag. Hier zijn ze echter echt nog te jong voor en daardoor wordt het soms eerder een spelletje. Het is in ieder geval normaal gedrag op deze leeftijd! Leuk is een ander verhaal ;) Succes mama!