Hoi mama's
Ik heb een zoontje van bijna 15 maanden en het onderwerp zegt het al, slapen is echt een drama. Hij heeft nooit goed geslapen. Hij heeft verspreid over een jaar misschien 10x doorgeslapen. Dutjes heeft hij nooit langer gedaan dan 45 minuten. Sinds een week of twee is het helemaal drama met slapen. Van de week heeft hij zelfs maar 8 (!) minuten geslapen op de opvang. Sinds kort wordt hij in de avond na 2.5 uur krijsend wakker. Ik krijg hem dan ook met geen mogelijkheid in slaap tenzij hij bij papa en mama mag slapen. We hebben een tijd geprobeerd hem toch in bed te houden. Dan zijn we anderhalf uur krijsen verder, (10 minuten laten huilen, troosten, terugleggen, 10 minuten huilen etc.) slaapt hij 20 minuten om weer krijsend wakker te worden. Als we hem niet laten huilen en in zijn kamertje blijven, valt hij gewoon niet in slaap. Lijkt te slapen, maar bij de kleinste beweging is hij weer wakker. Ook bij ons in bed slaapt hij slecht. Gaat hij klieren, zichzelf wakker houden, woelen, weet geen slaaphouding te vinden, huilen.. Het helpt ook niet dat ik momenteel 7.5 maand zwanger ben van de tweede en daardoor een kort lontje heb en snel geïrriteerd/wanhopig word in de nacht. Het is echt niet leuk meer, voor ons niet, maar ook voor meneer niet want die is ook duidelijk moe.
Is dit herkenbaar voor iemand en hebben jullie misschien tips?
Liefs!