35 Reacties

4 maanden geleden

Hier juist het schema los gelaten. Is dat geen optie? Kijken per dag wat je kind aangeeft. Als ik je bericht zo lees zal het dan soms 1 en soms 2 slaapjes zijn. Die overgangsfase kan best wel lastig zijn vooral als ze standaard vroeg wakker zijn.

4 maanden geleden

Reactie op Col22

Hier juist het schema los gelaten. Is dat geen optie? Kijken per dag wat je ...
Dat is ook zo en daar denk ik best veel over na. ‘s ochtends zie ik wel dat hij moe is maar ‘s middags is dat bijna niet te zien. Maar kan dat wel eens proberen ja

4 maanden geleden

Hier zoon van bijna 17 maanden hij heeftnog 2 slaapjes, heeft hij echt nog nodig. Maar wel lange wakker tijden dus het schema is ongeveer zo: Rond 7.00 wakker Rond 10.30 naar bed en slaapt dan max 1 uurtje dus 11.30 Dan weer om 15.30 naar bed en slaapt dan max tot 16.45 En dan om 20.45 weer naar bed. Lange wakker tijden 3,5-4-4 uur. Maarja hij heeft het wel nog nodig dus het is beetje lastig allemaal. Blijft altijd weer zoeken. ☺️

4 maanden geleden

Wij hebben ook nog steeds een vroege vogel. We hebben het eerst ook met een slaapje geprobeerd, maar was ook geen succes. Toen hebben we hem vast om 9 in bed gelegd en dan Max een half uurtje. Dan maakte we hem wakker. En dan weer om half 1. Dan pakte die vaak nog anderhalf of langer. En dan Max 3 uur laten slapen op een dag.

4 maanden geleden

Reactie op Fenje

Wij hebben ook nog steeds een vroege vogel. We hebben het eerst ook met een ...
En dan om 7 naar bed. Moet zeggen dat het vroege opstaan bleef. Maar werd wel vrolijk wakker en is vaak dan even aan het spelen

4 maanden geleden

Bijna 18 maanden maar nog hetzelfde slaapschema met wakkertijden (3 tot 4 uur) dus ongeveer: 6.30 wakker 9.30 naar bed, slaapt 1 a 2 uur Dus bv 11.00 wakker 14.00 naar bed, dit is meestal 2 uur 16.00 wakker Tussen 19 en 19.30 naar bed

4 maanden geleden

Hier meisje van 16,5 maanden oud. Doet 1 dutje op een dag. 6:30/7:00 wakker 12:00 -13:30/14:00 naar bed voor middagslaapje 19:00/19:30 de nacht in. Ons meisje heeft een wakkertijd van 5,5 uur. Ik denk dat je naar je kind moet kijken wat zijn/haar wakkertijd is en niet naar hoe en wat ‘hoort’. Ons meisje heeft veel energie en weinig slaap nodig. Ze slaapt overigens heel goed en is overdag gezellig aanwezig.

4 maanden geleden

7.30u maken wij hem wakker (rolluiken gaan dan omhoog) 11.00u - 13.00u slapen(nogmaals maken we hem wakker door rolluiken open te zetten) 19.30u- 20.30u douchen en slapen

4 maanden geleden

Waarschijnlijk is de wakkertijd na het dutje niet lang genoeg. De bedtijd is echt mega vroeg, zeker in de zomermaanden waar nog helemaal geen melatonine is aangemaakt op dit tijdstip. Mijn dochter van 17 maanden heeft na haar dutje echt een wakkertijd nodig van 4,5.

3 maanden geleden

Reactie op Wao

Waarschijnlijk is de wakkertijd na het dutje niet lang genoeg. De bedtijd ...
Dat begrijp ik maar als hij om 14 uur wakker is + 4.5 uur kom je uit op 18:30 uur…. En als hij ‘s ochtends om 6 uur wakker is is verlaten van het dutje geen optie. En ‘s ochtends laten slapen ook niet. Geloof mij we zijn al wat maanden onderweg 😉

3 maanden geleden

Tussen half 6-half 8 wakker. Tussen 12-13 naar bed. Slaapt tot 14-16 uur en naar bed 19-20 uur.

3 maanden geleden

Onze ochtend start meestal tussen 7 en 8. Ze gaat tussen half 12 en half 1300 op bed voor haar middag dutje meestal rond half 3 3 uur. weer wakker. Net hoe moe ze is maar meestal rond half 7 en 7 weer naar bed.. Ons meisje word eigelijk altijd vrolijk wakker mocht dit niet zo zijn weet ik dat ze honger heeft, Ik zorg dan dat ze snel eten krijgt 🤣. Ik lees ook dat je zoontje bij je andere zoon op een slaapkamer ligt mischien dat hij dat te gezellig vindt en liever alleen op een kamer slaapt ? Geen idee of dat een optie is hoor.

3 maanden geleden

Dochter van 1,5. 06.00 wakker (als wij moeten werken, andere dagen laten we haar gewoon slapen tot ze wakker wordt). 12.00 - 14.30/15.00 middagdutje 18.30/19.00 naar bed.

3 maanden geleden

Door de weeks: 6.30 uur opstaan 10.30 -12.30/13.00 uur slapen 19.00 uur naar bed.