9 Reacties

10 maanden geleden

Evelien heeft hetzelfde eet en slaapschema bij de gastouder als thuis, zowel gastouder als Evelien passen zich hier goed aan en passen het aan wanneer het anders is.😊

10 maanden geleden

Ik heb voor onze dochter een schema gemaakt hoe ze thuis doet. Dit schema zit in de luiertas. Zowel oma als de gastouder houden zich hier aan. Als er iets structureel veranderd dan geven ze dat zelfs ook door en dan verander ik dat op het papiertje. Daarbij heb ik altijd gezegd dat het niet heel precies komt en dat er altijd wel een half uurtje voor of half uurtje na kan zijn. Dat is niet erg. Maar qua slapen altijd hetzelfde ritme. 2-3-4. Kijken hoelaat ze wakker is en dan doortellen hoelaat ze weer op bed gaat. Dit klopt eigenlijk altijd.

10 maanden geleden

Bij ons lukt het ook niet, erg frustrerend. Want het gebeurt vaak bij het kdv dat ze er niet onderuitloop om ons zoontje rond 16u nog op bed te leggen omdat hij te weinig slaapt in het eerste deel van de dag. Met als gevolg dat we tot 22u met een energieke baby op de bank zitten... ik volg dus

10 maanden geleden

Nee, onze zoon heeft sowieso geen vast schema en bij de opvang volgen ze ons eigenlijk wel op qua wakkertijden, maar het schema daar is heel anders. Ik heb ook tegen hun gezegd dat we heel vrij er in staan en ze gewoon moeten doen hoe ze willen, wel wakkertijden hanteren natuurlijk. Dit doen zij ook, en ons zoontje is een schat op de opvang en thuis en slaapt als een engel😊

10 maanden geleden

Hier gaat het wel redelijk! Ze slaapt vaak wel iets minder bij kdv (door andere kindjes die wakker worden en dan gaan ze gezellig samen babbelen 😂). Maar hier dus juist zo dat ze van kdv komt en gemakkelijk slaapt in de avond want ze is dan kapot. Vaak heeft ze dan wel meer dat ze genegenheid zoekt, en in de avond nog een keertje wakker wordt en even wil zien dat we er nog zijn ☺️. Maar eigenlijk laat ik verder het schema redelijk vrij, maar meestal doet ze wel overal een beetje hetzelfde!

10 maanden geleden

Hebben uberhaupt geen schema. Op de opvang let de gastouder op wakkertijden. Ach, en dan slaapt ze wat minder.😊 ze eet wel.veel meer op de opvang 😅

10 maanden geleden

Onze dochter heeft thuis een slaapschema en dit gaat ook heel goed. Maaarrr de opvang daar in tegen; mevrouw wilt daar gewoon niet slapen.. Ze proberen de 2 slaapjes maar meestal lukt er maar 1tje. Wij hebben ons er bij neergelegd en de opvang kijkt ook gewoon naar haar en probeert een beetje de wakkertijden aan te houden. Dit werkt voor nu prima en we krijgen er geen vervelend meisje voor terug ☺️

10 maanden geleden

De gastouder heeft een ander eet en slaapschema voor haar. Ik laat haar slapen tot ze zelf wakker wordt en bij de opvang maakt ze haar wakker om dan te eten. Maar ze doet het daar prima en thuis doet ze het ook prima. Ik overleg wel altijd hoe ze heeft geslapen en de gastouder doet haar dan eerder of later naar bed dan normaal. En soms als het daar drukker is slaapt ze daar ook meer. Ik doe thuis gewoon mijn ding waar ik me goed bij voel. De gastouder heeft meer kindjes, dus logisch dat het dan een wat ander schema is.

10 maanden geleden

Bij ons kdv kijken ze echt naar het kind. De laatste tijd doet hij daar 2 slaapjes. Maar afgelopen week toch ineens 3 omdat zij aan hem zagen dat hij toch wel echt moe was. Ik ben daar heel tevreden over! Ze kunnen zich onmogelijk aan al onze schema’s houden en daarom kijken zij naar de signalen die de kinderen geven en gaan daarin mee. Ze maken m ook niet wakker en als ze toch echt even twijfelen wat te doen met wel of geen 3e slaapje einde dag, dan sturen ze even een appje om te overleggen. Heeel tevreden over!