15 Reacties

7 maanden geleden

Hier hebben wij ook last van gehad, enkel hebben wij aangepast dat als ze om 1530 naar bed tot 1630 uur. Al slaapt ze niet, ze blijft liggen dat uurtje uurtje. Waarom? Ze rust wel uit in het donker, ze blijft tenminste rustig stil liggen en een beetje brabbelen.

7 maanden geleden

Reactie op C hantal

Hier hebben wij ook last van gehad, enkel hebben wij aangepast dat als ze o ...
Dank voor je reactie! Maar had ze dan alleen haar ochtendslaapje?

7 maanden geleden

Hier een kindje die ik niet in zelf in slaap in z’n eigen bedje kon krijgen en vaak wakker was ‘s nachts. Hebben een slaapcoach ingeschakeld en hier wat tips die echt ontzettend goed direct hielpen, waar jij denk ik ook wel baat bij kan hebben gezien haar leeftijd. Ochtendslaap 2,5 uur nadat ze wakker is geworden, maximaal 30 minuten. 2,5 uur na dat ze weer wakker is geworden weer naar bed. Je zal zien dat dit automatisch een langere slaap zal worden, en dat dit slaapje eerder op de dag eindigt. 4-4,5 uur nadat ze wakker is geworden weer naar bed. Routines aanhouden, bij de dutjes ongeveer 10-15 minuutjes, voor avond slapen 20-30 minuten even de tijd voor nemen. Wellicht kun je ook 2,5 - 3 - 4 á 4,5 uur aanhouden. Wij zijn nu 3 weken bezig en wanneer hij ‘s middags bijvoorbeeld iets korter (= 1 tot 1,5 uur) slaapt (wakker maken voor een afspraak bijvoorbeeld) houd ik slaaptijd max 4 uur later aan. Slaapt hij 2 uur, dan 4,5. Even klein beetje zoeken wat werkt.

7 maanden geleden

Hey! Mijn dochter is van 28/12 dus ze verschillen niet veel in leeftijd. Wij hadden twee weken geleden exact hetzelfde probleem … alleen dat mijn dochter gewoon weigerde een dutje te doen in de namiddag. We hebben dan stilletjes aan een paar dagen het ochtenddutje zeer kort gehouden (echt max een half uur) en dan in de middag toch terug neergelegd. Op deze manier was ze dan toch moe rond het normale uur wanneer ze in de middag moest gaan slapen. Dit was duidelijk wel de overstap voor van 2 dutjes naar 1 dutje te gaan! Sinds afgelopen week heeft de onthaalmoeder geprobeerd om het maar bij 1 dutje te houden en dat lukt eigenlijk redelijk goed. Thuis merken we wel dat ze haar ochtenddutje mist… wij proberen dit dan eigenlijk te vervangen door een rustige activiteit: een beetje in de zetel zitten samen met een boekje of een programma op tv te kijken. Meestal kan ze het dan wel toch trekken tot 11u30 en dan leggen we haar neer voor een dikke middagdut (tussen de 2u-3u).

7 maanden geleden

Reactie op kb1992

Hier een kindje die ik niet in zelf in slaap in z’n eigen bedje kon krijgen ...
De max 30 minuten is met het idee om heel rustig aan de ochtendslaap af te bouwen zo rond 15-16 maanden als het goed gaat. Wanneer het goed gaat, rustig afbouwen naar 25-20-15 minuutjes iedere keer gespreid over een hele tijd.

7 maanden geleden

Reactie op stma067

Dank voor je reactie! Maar had ze dan alleen haar ochtendslaapje?
Sommige dagen wel, vooral wanneer m'n man met haar was.

7 maanden geleden

Reactie op kb1992

Hier een kindje die ik niet in zelf in slaap in z’n eigen bedje kon krijgen ...
Heel erg bedankt! Wij hielden een lange tijd 3-3-4 aan en dat werkte goed. Ik ga experimenten met die Max 30 min slapen in de ochtend. Hopelijk kan ze dan na 3 uur weer slapen en schuift haar bedtijd weer wat op! Bedankt voor je tips, heel fijn :)

7 maanden geleden

Reactie op Ellen Geets

Hey! Mijn dochter is van 28/12 dus ze verschillen niet veel in leeftijd. W ...
Bedankt voor je reactie! Het ochtenddutje ga ik dan ook inkorten, ik ben benieuwd wat het doet. Mijn dochter is nog niet ready voor 1 dutje, dat hebben we geprobeerd maar daar raakt ze oververmoeid van. Maar ik kan zeker wat met je tip op het moment dat ze er klaar voor is. Super fijn, Dankje!

7 maanden geleden

mijn zoontje is van 22 - 12 hij slaapt nog maar 1 x rond 12 uur gaat hij op bed kan dan gerust 2 en een half uur slapen 🥰

7 maanden geleden

Wij zijn toen overgegaan naar 1 dutje, want 4,5 uur wakker haalde ze makkelijk. 8 uur wakker, 12:30 dutje. Helaas slaapt ze vaak maar 40 minuten, soms een uur. Dus dan is de middag soms nog lang, maar gelukkig slaapt ze verder goed ondanks dat ze dan erg moe is. Gaat wel om 18u al slapen

7 maanden geleden

Ochtend dutje mischien achterwegen laten

7 maanden geleden

Reactie op hallohallohallo

Wij zijn toen overgegaan naar 1 dutje, want 4,5 uur wakker haalde ze makkel ...
Kan ze dan gewoon langer dan 5 uur wakker blijven in de middag?

7 maanden geleden

Hier wisselen we tussen 1 en 2 slaapjes elke dag. Bij 1 slaapje ligt ze gemiddeld wel al rond 18 uur op bed.

7 maanden geleden

Reactie op stma067

Kan ze dan gewoon langer dan 5 uur wakker blijven in de middag?
Ja, dat lukt prima. Om 16/16:30 is ze soms wel echt moe, dan kijken we soms een kwartiertje een filmpje. Even een verplicht rust momentje want ze is erg actief en zelf neemt ze dat niet. Daarna gaat het weer even. Om 17u eten, daar krijgt ze ook weer energie van. Om 17:30 naar boven, kwartiertje in bad (is ze altijd mega druk, vind ze leuk) en dan slaapt ze vaak om 18u al

7 maanden geleden

Mijn dochter slaapt geregeld om half 6 nog n dutje en dan pas om 11 uur ofzo weer slapen ‘s avonds 😅 14 maanden