7 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb veel aan de vroege vogel gids van bureau van slaap gehad qua tips. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je kindje vroeg wakker wordt. Wat bij ons in ieder geval goed geholpen heeft, is om wakkertijden heel strikt aan te houden.

7 maanden geleden

hier een tijdje gehad toen onze baby net geen nachtvoeding meer kreeg. ik heb een webinar van snuggles and dreams gevolgd. Samenvattend: alles voor 6 uur als nacht beschouwen. Dus aan slaaptraining oid doen zoals je dat snachts ook zou doen. In onze geval was dat elke zoveel minuten naar zijn kamertje, troosten hoe je dat normaal ook zou doen, en weer weg lopen. Zonder echte interactie. zodra het half 7 werd (dit was voor mij destijds het tijfstip waar ik naartoe wilde werken), binnenlopen , heel overdreven goedemorgen, lampje aan etc. Was in het begin niet makkelijk veel tranen gehad, maar snel resultaat naar een paar dagen was het al 6 uur en toen half 7. oja, en het ochtendutje pas om half 10, dus ook ontzettend lang rekken sochtends dat vond ik ook heel moeilijk, maar snel resultaat gehad.

7 maanden geleden

Reactie op Elise1993

hier een tijdje gehad toen onze baby net geen nachtvoeding meer kreeg. ik ...
het ochtenddutje ook niet langer dan 45 min op deze leeftijd. Anders halen ze de nacht in.. succes

7 maanden geleden

Reactie op Elise1993

het ochtenddutje ook niet langer dan 45 min op deze leeftijd. Anders halen ...
Mag ik vragen welke slaaptijden je precies aan houdt of aan hebt gehouden op deze leeftijd?

7 maanden geleden

Reactie op dha22

Mag ik vragen welke slaaptijden je precies aan houdt of aan hebt gehouden o ...
Mijn zoontje is nu ook 14 maanden, hij doet vaak 1 dutje omdat hij vaak na 7 uur wakker wordt als wij vrij zijn en anders wordt het middagdutje veel te laat en drama. alles voor 7 uur is: 09:30 dutje 30 min. max als hij om tien voor 10 niet slaapt haal ik hem eruit. en dan 3.5 uur later middagdutje dus dat is dan vaak rond half 2- 2 uur. tot half 4 ongeveer als hij 1 dutje doet is dit 5 uur na ontwaken ochtend. dus alles tussen 12-1 uur. dan na ontwaken, 4-4.5 uur later weer naar bed. op de opvang wordt hij vroeger wakker, soms 2 uur al, dan is het rond half 7 naar bed maar slaapt vaak pas rond 7 uur alsnog..

7 maanden geleden

Reactie op Elise1993

het ochtenddutje ook niet langer dan 45 min op deze leeftijd. Anders halen ...
Ja deze tip hadden wij ook toegepast en plots sliep onze vroege vogel uit tot 7u/half 8. Eerste dutje niet voor 9u laten beginnen (zelfs als ze vroeg wakker zijn) en dan na 30/40 min wakker maken en dan lang middagdutje

7 maanden geleden

Hallo, Hier precies hetzelfde; ook een zoontje van 14 maanden en een gezellige vroege vogel!馃槈 een periode ook 5 uur geweest. Het blijft soms nog wel wisselend maar meestal is hij rond 6:30 wakker sinds wij onderstaand schema aanhouden: - 6:00 / 6:30 uur wakker - 9:00 uur naar bed (20 minuten) -12:30 uur naar bed (Max 2 uur) -18:30 uur avondritueel en om 19:00 uur slapen (Ik heb een foto vanuit de slaapbijbel toegevoegd. Mogelijk heb je er iets aan). Het advies vanuit een webinar was om de ochtend echt kort te houden. Mede omdat dit er uiteindelijk vanaf moet. Ook bij ons wisselt het soms nog. Dus mocht iemand nog tips hebben, altijd welkom!鈽猴笍 Groetjes!