11 Reacties

3 jaar geleden

Hi! Welke kolf apparaat heb je? Bij de Madela die ik heb mag je de slangetjes ook niet uitkoken. Waarschijnlijk zit er nu schimmel in bij jou? Dus bij je nieuwe niet laten uitkoken :). door die slangetjes komt geen melk alleen maar lucht.

3 jaar geleden

De kolf is een gesloten systeem, daar komt geen melk in als alles goed gaat. Deze hoef je dan ook niet uit te koken. Mischien door t niet goed kunnen drogen dat de slang is gaan schimmelen?

3 jaar geleden

Slangetje hoef je niet schoon te maken. Je moet er wel altijd voor zorgen dat de kolf droog (en schoon) is voor gebruik weer. want anders trekt het vocht er wel in.

3 jaar geleden

Reactie op Merow90

Hi! Welke kolf apparaat heb je? Bij de Madela die ik heb mag je de slangetj ...
Ik heb de Medela Swing Maxi. Heel soms zitten die witte 'fliepertjes' niet goed en dan komt er dus per ongeluk melk in het slangetje. Dan kook ik de slangetjes uit om het schoon te maken. Maar dat zal ik dus niet meer doen :-)

3 jaar geleden

Hebben jullie dan niet dat er iets van condens in de slangetjes lijkt te zitten na het kolven? Door lichaamswarmte o.i.d. denk ik?

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Slangetje hoef je niet schoon te maken. Je moet er wel altijd voor zorgen d ...
Hier zeg je wel wat. Ik maak de onderdelen altijd direct schoon met sop, goed afspoelen en dan aan de lucht laten drogen. Maar soms is een flesje idd nog niet helemaal droog van binnen. Ga ik vanaf nu anders doen, niet goed bij stil gestaan. Thanks! :-)

3 jaar geleden

De kolf is een gesloten systeem, daar komt geen melk in als alles goed gaat ...
Ja dat denk ik idd ook!

3 jaar geleden

Nou, ik kom er toch niet helemaal uit. Hoe maken jullie dat middenstuk droog? Zeg maar dat deel dat je op het flesje draait, en waar je de slang op aansluit. Daar stroomt melk doorheen. Hoe maak je het binnenste deel dan droog? (Sorry, mijn post-preggo-brein krijgt dat niet goed bedacht)

3 jaar geleden

Reactie op Kim3685

Nou, ik kom er toch niet helemaal uit. Hoe maken jullie dat middenstuk droo ...
Ik laat het drogen aan de lucht en als het nog niet droog is en ik ga het weer gebruiken gewoon met keukenrol zo droog mogelijk maken.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ik laat het drogen aan de lucht en als het nog niet droog is en ik ga het w ...
Hier hetzelfde, of ik gebruik een dunne (schone) hydrofiele doek

3 jaar geleden

Dank voor alle reacties! Heb het slangetje binnen maar past niet.... Blijkbaar heb ik een oud model. Gekregen van een kennis wiens oudste alweer bijna 10 is. Kraamzorg heeft destijds geadviseerd hoe ik alles moet reinigen, maar heb nu maar even goed de handleiding er opnageslagen. Maar het ziet er toch naar uit dat ik een nieuwe moet kopen....