20 Reacties
4 jaar geleden
6+0, geen tips, kan alleen maar zeggen dat ik hetzelfde ervaar :(
Vaak wakker, levendige dromen, af en toe plassen.
Soms is het ook omdat ik omdraai en dan per ongeluk met mijn arm over mijn borst oid en wakker word omdat het pijn doet.
Normaal ga ik liggen en slaap al voor mijn hoofd het kussen raakt, om pas wanneer te worden als de wekker gaat
4 jaar geleden
Hallo ik ben vandaag ook 5+2. En heb verschrikkelijke nachtmerries. Over verlies van de baby. Slaap ook niet goed. Het inslapen gaat wel maar het doorslapen niet.
Groetjes. 🥰
4 jaar geleden
Precies hetzelfde! Ik slaap al vanaf een paar dagen voor NOD ontzettend slecht. Hele levendige dromen, dorst, plassen en als het niet een van die drie is dan word ik wakker van pijnlijke borsten zodra ik me omdraai. Het schijnt na 12-14 weken beter te worden. Ik word elke nacht om 3 uur en 6 uur wakker en lig dan minstens een uur wakker.
4 jaar geleden
Hier 5+1 en precies het zelfde. Ik slaap door tot een uur of 6 en daarna kom ik gewoon niet in slaap. Hiervoor helemaal geen last van gehad.
4 jaar geleden
Heel herkenbaar... ik ben nu 5+3 en afgelopen nacht geslapen van 00u tot 02u en daarna ieder uur zien worden.... doodmoe zijn en niet kunnen slapen. Dit komt bij mij ook deels omdat ik aan het afkicken ben van de neusspray dus dat helpt ook niet mee....
Wellicht rustig boekje lezen met een kopje thee, in de hoop dat het helpt
4 jaar geleden
Ik slaap ook al weken slecht, flinke dorst, plassen, woelen en vnf 6u smorgens doe ik geen oog meer dicht. Als ik in het weekend uit kan slapen, ga ik nog even terug in bed liggen en dan heb ik in dat half uurtje slaap de meest heftige en levendige dromen.
Overdag vooral loom en willen slapen, savonds klaar wakker.
Ik ben nu 6+1 weken.
4 jaar geleden
Herkenbaar. Ik ben ook veel wakker en droom heel veel. Wordt echt beter met tijd! Doe overdag genoeg zodat je lijf moe is, doe iets van meditatie, eet en drink genoeg overdag, leg je telefoon op tijd weg. Zorg goed voor jezelf en accepteer het voor nu. Wordt écht beter!!
4 jaar geleden
Reactie op Veer21
Precies hetzelfde! Ik slaap al vanaf een paar dagen voor NOD ontzettend sle ...
Dit probleem heb ik dus ook 😪😩
4 jaar geleden
Ja, verschrikkelijk. Maar voor mij voelt het als leuke spanning van vroeger, zoals de nacht voor ik op schoolreisje ging. Ik heb nu ook nog eens nachtdiensten. Na de eerste nacht lag ik om 7 uur op bed. Om 8 uur ging de wekker van m’n man en was ik direct klaar om uit bed te stappen en de dag te beginnen… tot ik me realiseerde dat ik niet uit bed hoefde. Ik heb pas na de derde nachtdienst beter geslapen, maar was daarna juist meer moe dan de dagen ervoor. Weet dus dat het zomaar kan veranderen 😉
4 jaar geleden
Ja herkenbaar hoor! Ik ben nu 5+6 en sinds ik zwanger ben elke ochtend tussen 5-6u wakker.. probeer s avonds maar wat eerder te slapen. Hoop dat ik na de 1e echo meer rust heb 🤞
4 jaar geleden
Reactie op Veer21
Precies hetzelfde! Ik slaap al vanaf een paar dagen voor NOD ontzettend sle ...
Zo herkenbaar! Goed om te lezen dat ik niet de enige ben 😉 en inderdaad die dromen, verschrikkelijk. Dat maakt het er niet makkelijker op. Wakker liggen is zo niet fijn, maar slapen ook niet.
4 jaar geleden
Reactie op Momtobe001
Heel herkenbaar... ik ben nu 5+3 en afgelopen nacht geslapen van 00u tot 02 ...
Ik dacht dat een neusspray nog wel mocht tijdens de zwangerschap? Ik moet er juist straks eentje halen bij de apotheek tegen de hooikoorts. Het schijnt ook dat de slijmvliezen in je neus gevoeliger kunnen worden als je zwanger bent en dat je dus blijft sniffen (daar lijkt het hier op).
Ik ben bang dat als ik een kop thee neem als ik wakker lig, ik twee uur later weer wakker word omdat ik naar de wc moet 😅
4 jaar geleden
Herkenbaar. Ik ben ook veel wakker en droom heel veel. Wordt echt beter met ...
Dat is wel een goede: acceptatie. En ik hou me er dan inderdaad maar aan vast dat het beter wordt met de tijd 😉 het is in ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er nu al last van heeft, gedeelde slapeloosheid is halve slapeloosheid 😅
Vannacht een meditatie geprobeerd van de Calm app (heeft ook slaapverhalen die wel werken), daar viel ik uiteindelijk na anderhalf uur wakker liggen weer van in slaap (tot m’n vriend me wakker belde omdat hij dacht dat ik door het slechte slapen inmiddels wel wakker zou zijn 😂).
4 jaar geleden
Reactie op mirm
Ik dacht dat een neusspray nog wel mocht tijdens de zwangerschap? Ik moet e ...
Neusspray mag wel, maar voor een week. Ik gebruik het al 12 jaar 🙈 gevalletje neusspray verslaafd 🙈🙈