6 Reacties

één maand geleden

Wij hebben een spaarrekening en een potje op onze eigen rekening. Op de spaarrekening kunnen opa's en oma's enzo storten en in dat potje sparen wij het meeste. Dan kunnen we het geven wanneer het uitkomt (bijvoorbeeld met kopen van huis ofzo)

één maand geleden

Wij hebben een regenboogrekening. Onze zoon kan daarbij als hij 18 is. Wij storten daar elke maand geld op. Elk jaar zetten we het bedrag dat we hebben gespaard vast via doelsparen. Dat betekent dat een deel van het geld vrijkomt als hij straks 18 is. En een deel ook pas later. Voordeel is dat we geen schenkbelasting betalen (het staat namelijk al op zijn naam), we een hogere spaarrente krijgen en wij het toezicht hebben op de rekening tot zijn 18e levensjaar. Daarnaast zorgen we dat een deel van het geld pas op zijn 21e vrij komt.

één maand geleden

Hier geen spaarrekening, naar gewoon 2 potjes voor de kinderen op onze rekening waar we hun studies uit gaan betalen. Mijn ouders hebben het voor mij en mijn zusje ook op die manier gedaan. Ik wil dat het geld goed besteed wordt ipv dat ik er na hun 18e geen zeggenschap meer over heb en dat ik mogelijk jaren voor niets gespaard heb.

één maand geleden

Wij hebben de spaarrekeningen bij onze eigen bank, ABN Amro. Daar heb je een kindergroei rekening. Dat staat op naam van de kinderen. Ze hebben dan ook gelijk een eigen betaalrekening die ze later kunnen gebruiken. Wij zetten elk maand geld op de spaarrekeningen.

één maand geleden

Wij hebben een spaarrekening bij triodos bank. Wel op zijn naam, zodat het echt van hem is. Mocht er iets met ons gebeuren, maar ook qua schenkbelasting. Ik vind het ook belangrijk om te kijken waar het spaargeld in geïnvesteerd wordt gedurende die lange periode, vandaar uitgekomen bij triodos

één maand geleden

Ik wil niet dat mijn kind op haar 18e in een keer bij al het geld kan. Ik spaar daarom op een aparte spaarrekening onder onze eigen rekening. Als ze 18 is krijgt ze een deel van dat geld. Je kan jaarlijks een bedrag belastingvrij schenken en als je daarboven zit dan is wat je effectief betaalt aan belasting alsnog best laag is mijn ervaring. Omdat het toch over een lange periode gaat dat ik het geld apart zet, wil ik me nog verdiepen in groen beleggen.