19 Reacties

één jaar geleden

Is misschien een activiteitenkubus niet iets

één jaar geleden

Hoe oud is je kindje, het is niet zo gek dat de concentratie nog laag is. Mijn dochtertje vind sensory bottles super leuk. Ik heb ook een mandje gemaakt met "rommeltjes" een doekje, tandenborstel, badspeeltje, iets wat rammelt

één jaar geleden

Zelfstandig spelen en concentratie komen pas op latere leeftijd. Emma Hubbard geeft op youtube leeftijdsgerichte tips, misschien heb je daar iets aan. Verder zou je nog kunnen kijken naar hoe je het speelgoed aanbiedt en hoeveel tegelijk. Ik merk met mijn baby dat minder geven beter werkt. Ik heb een lage kast waar een paar boekjes staan, een mandje met blokken die geluid maken (Eichorn en Hape blokken) en een mandje dat ik regelmatig afwissel. Bijvoorbeeld boerderijdieren, ballen of stapelbekers. Zo kan ze zelf kiezen uit 3 dingen en ziet ze niet gelijk al het volgende. Soms pakt ze echt één ding, maar meestal trekt ze de hele kast leeg en is ze daar even zoet mee. Groter speelgoed pak ik er dan af en toe bij, zoals een pop, muziekinstrumenten of vormenstoof. Ik zet ook weleens wat klaar: blokjes op elkaar gestapeld zodat zij het om kan gooien en erachter aan kruipen, duplo op een kleine plaat geklikt zodat ze alles eraf kan trekken, etc.

één jaar geleden

Ik kan deze boek aanbevolen, het is geschreven eigenlijk voor baby's met hersenschade, maar je kan het net zo goed gebruiken voor gezonde kinderen. Ik vind dit echt een TOP Guide voor spelen.👌 Gaat vanaf 0-4jaar door elke ontwikkelingsfase met uitleg waarom die bepaalde spelletje goed is,en wat er op dat moment gebeurt in die klein hoofdje😇 https://www.bol.com/nl/p/speelsbrein/9200000093712981?referrer=socialshare_pdp_androidapp

één jaar geleden

Haha hier vanalles gekocht, maar nu we op vakantie zijn met de tent kan hij ineens bij allerlei spullen waar hij normaal niet bij kan. Hij vindt houten spatels echt gewéldig. Echt hij blijft ze maar uit de kookspullenbox halen en ermee spelen. Juist omdat we het nooit hebben aangeboden als speelgoed denkik😅. Al zn andere speelgoed kruipt ie voorbij. Dennenappels schijnen veel kinderen ook leuk te vinden. Helaas vindt ie t grind op de camping ook fantastisch, vooral om in z’n mond te stoppen: das minder handig. Maar misschien dus gewoon af en toe even iets ‘laten slingeren’ wat je zelf gebruikt en wat veilig is! Of een mandje ergens neer zetten met ditsoort spullen die je zelf gebruikt (zal toch anders ruiken dan nieuw) en niet per se aanbieden als speelgoed!

één jaar geleden

Ik heb ook een klein mandje waar bakjes en wat blokken in zitten en dat vindt mijn zoon erg leuk. En inderdaad, ook gewoon spullen uit huis aanbieden, zoals: plastic vergiet, (lege) eierdoos, tupperware bakjes en deksels, spatels, plastic fles, papier, kartonnen doos etc!

één jaar geleden

Reactie op joleina

Haha hier vanalles gekocht, maar nu we op vakantie zijn met de tent kan hij ...
Oja de campingborden en bekers zijn ook echt een hit 😅.

één jaar geleden

Goede tips allemaal. Bedankt 😊

één jaar geleden

Een activiteiten tafeltje is hier echt elke dag een hit, al best eventjes!

één jaar geleden

Onze dochter (9 maanden heeft met 6 maanden van opa en oma al een loopwagen gekregen van Little dutch. Hierop zit een leuk activiteitenbord waar ze nu al 2 maanden zittend mee speelt, echt een aanrader! En binnenkort kan ze zich eraan optrekken/ er mee lopen

één jaar geleden

Hier is ze ook helemaal uitgekeken op der speelgoed en verveelt zich. De poes vindt ze maar al te interessant, maar andersom niet 😅 Flesjes al geprobeerd, papier vond ik niet veilig en hout ook niet vanwege splinters. Liefst iets plastics. Tips?

één jaar geleden

Ik ben van de oude stempel dat ze t maar doen met wat ze hebben. Zoals hier gezegd alles wat je koopt vinden ze niks. Onderzetters en dopjes van lege flessen kunnen ze ineens uren zoet zijn. Ik merk wel dat hoe meer je neerlegt, hoe minder ze ermee spelen. Dus telkens maar 3 dingen en de rest opbergen uit het zicht. En dan afwisselen

één jaar geleden

Bij de action hebben ze ook leuke dingen. Mijn zoontje vind deze heel leuk https://www.action.com/nl-nl/p/3015112/mini-matters-houten-activiteitenkubus/ ook zittend speelt ie er nu regelmatig mee. Daarnaast stapelbekers blijft hij tot nu toe heel leuk vinden om om te gooien en achterna te tijgeren. En z’n zuignap spinner. Verder idd ook allemaal dingen uiteraard die niet mogen/geen speelgoed zijn ;) hij trekt zich nu op dus leg wel eens een knisperboekje op tafel enzo dat hij daar naar kan reiken.

één jaar geleden

Mijn zoontje is helemaal weg van een houten muziekstation. Er zitten zoveel elementen aan dat het even duurt voor hij erop is uitgekeken. Hij slaat zelfs al met een stokje op de xilylofoon. Nou heb ik wel een kind dat zichzelf heel goed kan vermaken. Al z’n speelgoed staat in een kast waar hij bij kan (Kallax van 4x2, oo de kange kant op de grond) en hij rouleert het een beetje uit zichzelf.

één jaar geleden

Dit ding is een hit. Verder - flesje water - blokken doos - houten lepel - plastic garde - kleur rijke rammelaars. Hoe Meer geluid hoe beter

één jaar geleden

Ik herken dit ook en heb ook het gevoel dat dingen vervelen. Maar inderdaad allerdaagse voorwerpen zijn erg interessant. Ik wil ook graag zelf zo'n bord maken waar je dingen op lijmt. Zoals ritsen, sluitingen etc. waar ze mee kunnen ontdekken. Als ik het gemaakt heb zal ik een foto delen😄

één jaar geleden

Reactie op Kathh79

Ik herken dit ook en heb ook het gevoel dat dingen vervelen. Maar inderdaad ...
Ja leuk, zo houden we ons zelf ook nog bezig 😊

één jaar geleden

Montessori speelgoed ik geloofde er ook niet in. Maar mijn kleine van 9 maanden speelt er echt uren mee .

één jaar geleden

Ik raad je aan om tw kijken naar een speelotheek. Je kan goedkoop abbo nemen en speelgoed lenen voor een paar weken. Ideaal, want ik haal weleens iets en dan vindt alex het (nog) niks aan, haal ik wat anders! En ze hebben ook leuke (bord)spellen voor volwassenen.