12 Reacties

9 maanden geleden

Wij gebruiken 'm ook alleen met slapen of ziek zijn, verder niet. De speen hoort in bed, dat hadden we bij de oudste ook. Toen hij op 2,5 was weg gedaan, toen begreep hij het.

9 maanden geleden

Ik wilde hem eerst afbouwen voor 1 jaar. Maar ik merk toch wel dat het hem heel goed helpt met inslapen. Zodra hij slaapt tuft hij hem uit. We gebruiken de speen wel echt alleen om te slapen, dus niet dat hij als hij wakker is met een speen rondloopt. Ik denk dat ik het af ga bouwen als hij oud genoeg is om het ook te begrijpen (zo rond een jaar of 2, 2.5?). Ik zag op internet echt super grappige dingen: bijvoorbeeld dat de speen op vakantie is of met de speen een speelgoed kopen in de winkel. Dat lijkt me ideaal, volgens mij krijg je dan ook niet zoveel strijd en kunnen ze het beter accepteren. Cold turkey dus...

9 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Ik wilde hem eerst afbouwen voor 1 jaar. Maar ik merk toch wel dat het hem ...
Begraven in de tuin en volgende ochtend sateprikkers en snoepjes eraan, ons zoontje vond het geweldig.

9 maanden geleden

Reactie op C hantal

Begraven in de tuin en volgende ochtend sateprikkers en snoepjes eraan, ons ...
Ook heel leuk!

9 maanden geleden

Wij willen rond 3 jaar uiterlijk van de speen af zijn maar voor nu is het echt wel handig om een speen te hebben ze krijgt hem alleen als het echt nodig is dus als we een lange autorit hebben of als ze ziek is voor de rest krijgt ze hem alleen met het slapen. Wij gaan als het moment zover is dat ze haar speen niet meer gebruikt gaan we naar de dierentuin amersfoort en geven daar haar spenen bij de ooievaar die kun je daar ophangen.

9 maanden geleden

Hier speen afgebouwd met 7 maanden omdat ze hem constant verloor in de nacht en we op een gegeven moment elk half uur aan het bed stonden. 3 dagen ff moeilijk gehad met troosten maar dat is vervangen door een knuffeltje en nu weet ze niet beter! Word nooit 'gevraagd' naar de speen hier en is inmiddels al een jaar.

9 maanden geleden

Hoi! Hier sabbelt ze gewoon op haar knuffelkonijn 馃槉

9 maanden geleden

Reactie op Esther-x

Hier speen afgebouwd met 7 maanden omdat ze hem constant verloor in de nach ...
Hoe precies hetzelfde verhaal!

9 maanden geleden

Bij mijn oudste zijn speen in de prullenbak laten gooien toen hij een groot bed kreeg, jaar of 3 was hij denk ik. Want bij een groot bed hoort geen speen. Hij mocht toen wel een extra knuffel in bed. In een keer en was geen probleem! We waren helemaal verbaasd. Hij had hem alleen nog met slapen. We gaan met mijn dochter hetzelfde doen denk ik, tenzij ze hem eerder niet meer hoeft. Ze heeft hem alleen bij naar bed gaan, slapen en bij lange autoritten.

9 maanden geleden

Wij hebben de speen alleen de eerste weken gegeven en ook heel weinig. Denk dat m'n zoontje tot 2/3 maanden de speen had. Verder geen tip voor je wij zijn gewoon in 1x gestopt met de speen 馃槉

9 maanden geleden

Bij 2/2.5 aan de speenfee毛n geven, aan een zakje bij de achterdeur hangen en samen dag zeggen.馃榿