39 Reacties

één jaar geleden

Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik ga een afspraak maken bij de verloskundige en overleggen of ik een koper- of hormoonspiraal laat zetten. Ik heb van mezelf al een vrij pijnlijke menstruatie, dus ik vrees dan wel een beetje voor de koperspiraal. Maar ik laat me verder adviseren door de verloskundige. Nogmaals bedankt!!! 🧡

één jaar geleden

Hier een koperspiraal! Ik heb PCOS dus mijn hormonen doen al raar genoeg ;). Daarnaast vind ik het fijn dat mijn natuurlijke proces gewoon doorloopt, ondanks dat het niet fijn is. Ik heb vaak door de PCOS maanden niet gemenstrueerd en moest dan tabletten om het verdikte slijmvlies eruit te krijgen en die vond ik echt geen pretje. Hele heftige bloedingen van gehad.

één jaar geleden

Reactie op Herfst27

Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik ga een afspraak maken bij de ve ...
Ooh dat van die pijnlijke menstruatie heb ik toen ook aangegeven. Ze raadde inderdaad een koperspiraal af en heeft wat onderzoekjes gedaan, omdat bij mij de spiraal er eerder uit was gevallen. Ik blijk endometriose te hebben, dus misschien is er bij jou ook een reden voor de pijnlijke menstruatie?

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ooh dat van die pijnlijke menstruatie heb ik toen ook aangegeven. Ze raadde ...
Ik heb daar weleens over nagedacht. Dat zou zo maar kunnen. Het heeft bij mij ook twee jaar geduurd voordat ik zwanger was na het stoppen met de pil. Door de pil was de pijn altijd al wel iets minder, dus ik hoop dat de hormoonspiraal dit ook voor mij doet. Mocht het onprettig blijven, dan zal ik de verloskundige zeker eens vragen naar endometriose. Bedankt!

één jaar geleden

Pessarium geen optie voor je? Hormoonvrij en niks vast in je lijf. Ik vind het top!

één jaar geleden

Reactie op shrlll

Pessarium geen optie voor je? Hormoonvrij en niks vast in je lijf. Ik vind ...
Oh?! Nog nooit van gehoord? Wat is het precies?

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Oh?! Nog nooit van gehoord? Wat is het precies?
Het is een siliconen ja.. wat is het.. het sluit je baarmoedermond af en je gebruikt het icm zaad dodende gel. Ik ga heel slecht op hormonen en dingen die ‘vast’ in mn lijf zitten dus dit is echt een uitvinding wat mij betreft! https://caya-anticonceptie.nl/over-caya-pessarium/

één jaar geleden

Reactie op shrlll

Het is een siliconen ja.. wat is het.. het sluit je baarmoedermond af en je ...
Oh wat interessant! Ik ga me eens inlezen

één jaar geleden

Hier 12 weken na de bevalling spiraal laten zetten bij de verloskundige. Ik heb de Kyleena (met hormonen dus). Nadeel: de eerste 6 maanden regelmatig op willekeurige momenten (licht) bloedverlies (dit heb ik nu dus als maanden niet meer). Verder ben ik er echt mega blij mee! Had altijd veel last van hormoon gevoelige migraine en dat gaat nu dus echt top!

één jaar geleden

Heb samen met mijn schoonzusje mirena laten zetten. Enige rare is… mijn schoonzusje is nu alsnog zwanger 🤦🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op MommyOfSofia

Heb samen met mijn schoonzusje mirena laten zetten. Enige rare is… mijn sch ...
Ik was ook zwanger met de Mirena spiraal! Niet te vertrouwen die dingen😂 ik ben 19, studeer aan het hbo en heb nu een dochtertje van 9 maanden🙈🩷

één jaar geleden

Ik had vlak na mn bevalling een miranda laten plaatsen, maar ik heb daarmee een half jaar lang gevloeit, niet te zuinig ook. Ik heb hem er weer uit laten halen, mn cyclus was gelijk weer normaal. Hier weer terug aan de pil

10 maanden geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ik was ook zwanger met de Mirena spiraal! Niet te vertrouwen die dingen😂 i ...
Is dat te doen hbo?

10 maanden geleden

Reactie op momofagurl

Is dat te doen hbo?
Het is pittig! Maar met genoeg steun om mij heen van familie en school die meedenkt is het te doen. Ik denk ook echt dat het mindset is. Ik heb een doel en daar wil ik vol voor gaan. Tuurlijk als er iets is met de kleine gaat dat voor hoor. Maar over het algemeen probeer ik waar tijd is met school bezig te gaan.

10 maanden geleden

Hier een koper spiraal laten plaatsen na de bevalling. Heb nergens last van gehad ik ben alleen hooguit 2 dagen langer ongesteld. Ook ging mijn menstruatie gewoon door

10 maanden geleden

Ik heb een koperspiraal laten plaatsen. Het plaatsen zelf was even een minuut vervelend, verder heel tevreden over. Wel na het plaatsen een aantal dagen last gehad van licht bloedverlies. Gewone cyclus, 4 dagen ongesteld waarvan 2 dagen wat heftiger.

10 maanden geleden

Ik heb ooit de hormoonspiraal gehad, heel heftig voor mij qua hormonen en emoties. Nu na mijn zwangerschap koperspiraal sinds april en pas sinds vorige maand een beetje een normale cyclus. Heb heel veel extra bloedverlies gehad, cycli van 10 dagen soms en ontzettend veel buikpijn. Heb ook nog eens de koperspiraal met minder koper (T-safe ofzoiets), maar dus wel erg lastig geweest allemaal. Nu hoop ik dat het zo blijft.. zo niet gaatie eruit en condooms! Voor het zingen de kerk uit slaat natuurlijk nergens op, aangezien er ook sperma kan zitten in voorvocht. Je zou nu ook condooms kunnen gebruiken totdat je een permanentere oplossing hebt. Pessarium kan ook he (geen ervaring mee zelf, maar gebruiken veel mensen). Succes!

10 maanden geleden

Kyleena 👌🏼👌🏼 geen pijn