12 Reacties

2 jaar geleden

Ik sport ook en nog steeds maar heb wel aangepaste schema voor als je zwanger bent miss navragen bij je sportschool

2 jaar geleden

Lekker blijven sporten. Zorg dat jouw hartslag niet te hoog wordt. Dit is nu sneller dan je denkt. Rechte buikspieren en veel springen vermijden. Verder kan alles :) Als het voor jou maar goed voelt!

2 jaar geleden

Wat goed dat je zo sportief bent! 👏 Ik blijf gewoon lekker sporten om zo fit mogelijk te blijven. Merk nu wel al dat ik minder kracht en uithoudingsvermogen heb 😅 Dus pas m'n schema wel aan. (Ben 6 weken) Mij is geadviseerd om een krachttraining schema toe te voegen voor bekken, rug en core, om zo sterk door de zwangerschap te komen. En het boek Sterker Zwanger van R. Serno staat op m'n wishlist. Hopelijk heb je hier wat aan 😊

2 jaar geleden

Ik doe zelf aan handbal. Nu ben ik 7 weken en vraag ik me af of ik nog tm week 9 door kan...

2 jaar geleden

Misschien een tip, volg sterkher op Instagram. Zij heeft een fitness programma voor zowel tijdens als na de zwangerschap en deelt veel tips over sporten tijdens de zwangerschap op haar insta.

2 jaar geleden

Hey Cynvos, ik snap je heel goed. Ben nu ook 6 welen zwanger en stiekem wel verslaafd aan sporten. En wil graag door, maar wil ook niet iets doet wat de groei stagneert. Begrijp dat je vooral niet op intensiteit 10 moet gaan (waarschijnlijk wat je altijd deed) en niet je hartslag te hoog (burpees en long jumps). Vraag anders je trainer/sportschool 😉

2 jaar geleden

Reactie op MerVel

Ik doe zelf aan handbal. Nu ben ik 7 weken en vraag ik me af of ik nog tm w ...
Ik zit ook op handbal! Zolang je je goed voelt kan je officieel t/m 16 weken door (volgens vk). Teamgenootje van mij heeft tot 16 weken nog volop gespeeld. Ik maak zelf het seizoen af zolang ik me goed voel (is toch bijna klaar).

2 jaar geleden

Hoi Cynvos, ik liep daar ook tegen aan maar probeer een goede balans te vinden in cardio, kickboksen en kracht training. Dit doe ik met name door naar mijn lichaam te luisteren met kracht training meer reps lager in gewicht toe te passen. Cardio en kickboksen doe ik op gevoel/energie niveau en vermeid ik te veel springen (ook pijnlijk voor borsten). Succes 💪

2 jaar geleden

Hier ook een handballer! Mijn laatste wedstrijd is met 11 weken en die ga ik afmaken, is ook al bijna 😄

één jaar geleden

In dit topic waren meer meiden die handballen of andere sport doen. Hebben jullie dit weer volledig opgepakt? Lukt dat een beetje? Hier gaat het prima, maar ik merk wel dat ik het prettig vind om nog met een inlegkruisje te handballen voor als ik onverwachts een duw krijg of ineens heel veel kracht zet met een schot. Herkennen jullie dit? 🙈😅

3 maanden geleden

Reactie op RKK

In dit topic waren meer meiden die handballen of andere sport doen. Hebben ...
Weer opgepakt! Niet meer op hoog niveau, maar zeker nog fanatiek. Gaat hartstikke goed

3 maanden geleden

Reactie op MerVel

Weer opgepakt! Niet meer op hoog niveau, maar zeker nog fanatiek. Gaat hart ...
Fijn!! Bij mij ging het sinds m’n dochter een jaar was echt weer als vanouds. Lang last gehad van staartbotje en onderrug (maar heel eerlijk ook niet buiten handbal sterk op getraind 🙈). Inmiddels zwanger van ons tweede kindje, helaas nu zomerstop, en na zomer te ver heen om weer mee te kunnen doen. Jij ook weer zwanger zie ik?! Gefeliciteerd!