11 Reacties

4 maanden geleden

Jaa mijn dochter heeft echt precies hetzelfde idd!! Ook echt heel erg aanhankelijk en weer heel erg eenkennig (waar ze eigenlijk alweer vanaf was). Bij haar komen dan alleen de hoektanden nu door..

4 maanden geleden

Owww wat fijn om te lezen dat dat struikelen en vallen niet enkel hier is. Hij zoeft overal over, onder, tussen en vallen meer dan ons lief is. Net omdat het heel stuntelig is en zijn vallen minder goed opgevangen word door hem. Ook is hij heeel aanhankelijk aan mij, de kamer verlaten is drama. Speelt kie mooi zolang ik in de buurt ben. Het slapen gaan is nog redelijk ok maar wel minder lang. Ook hier komen de kiezen door en is heel veel bezig taal te oefenen. Wel koddig om te zien. Bij ieder woordje dat wij spreken bekijkt hij heel aandachtig hoe we onze mind bewegen en doet pogingen tot nazeggen. Vraag tonnen aan energie als je dat zo ziet :) Die peuterpuberteit zit hij volop in lijkt me. Iets tegen zijn zin of een nee ....krijgen we gegarandeerd een kind dat op de grond gaat liggen en de lucht zijn longen laat rondgaan (oftewel alles bij elkaar brullen). Maar... We vinden het best mooi om te zien. Vermoeiend maar mooi. De oudste had dat helemaal niet en laat nu soms nog over zich heen lopen. We vinden het op zich een mooie ontwikkeling dat hij echt zijn willetje toont en er nu al voor opkomt. Mooi maar eu .. intensief 🤣

4 maanden geleden

Oh hier is het ook DRAMA met inslapen weer.. nu ook al een uur bezig 😩 hij weigert gewoon.. en het ging zo goed de laatste weken (eindelijk want slapen is hier altijd al problematisch geweest).. hopelijk is de fase snel weer om want man man man…

4 maanden geleden

Ik ben stiekem zo blij om dit te lezen! Hier ook zeer slecht inslapen en krijsen als we weglopen. Na 1,5 a 2 uur weer wakker en blijft dan rustig tot 22.00/22.30 uur wakker. Wij hebben de strijd opgegeven en hij gaat dan maar weer naar beneden. ‘S nachts komt hij ook weer en blijft net zo lang huilen totdat wij hem meenemen in ons bed. (I know, niet goed maar we hebben onze nachtrust nodig 🥲). Ook het struikelen is herkenbaar. Onze Xavi eet ook bizar slecht. Waar eerst alles met gemak erin ging en zijn honger niet te stillen leek, is het nu een drama!

4 maanden geleden

Mag ik vragen hoe het nu inmiddels bij jullie is na 1/2 weken? Al verandering/verbeteringen?

4 maanden geleden

Reactie op kb1992

Mag ik vragen hoe het nu inmiddels bij jullie is na 1/2 weken? Al veranderi ...
Wij merken eigenlijk niks meer.

4 maanden geleden

Reactie op Earrebarre92

Wij merken eigenlijk niks meer.
Fijn om te horen!

4 maanden geleden

Reactie op mandyd18

Ik ben stiekem zo blij om dit te lezen! Hier ook zeer slecht inslapen en kr ...
Hoe gaat het nu? Ik zoek vergelijkbare verhalen met het kindje in grote bed meenemen.. 🙈 en dan vooral of in eigen bed slapen weer soort van vanzelf gaat

4 maanden geleden

Bij ons ook een hele periode bij ons in bed in slaap gevallen en daarna over gelegd in eigen bed. Op 'n gegeven moment wilde ze dat ook niet meer, wilde naar beneden ipv in ons bed. Dat was voor ons de grens het was haar eigen bed of ons bed. Toen heb ik ze in d'r eigen bed gelegd al krijsend.. Normaal kan ik er niet tegen maar nu kon ik ze laten huilen. Heeft 30min staan krijsen en toen ging ze liggen en slapen. Dag twee ook en dag 3 meteen liggen en slapen 🤷🏻‍♀️ Was echt een grens die bereikt was want ik ben echt anti laten huilen eigenlijk. Nu slaapt ze gewoon iedere avond in d'r eigen bed en slaapt ook gewoon door tot 7:00

4 maanden geleden

Pfff wat fijn om dit te lezen, het is dus gewoon een fase… de kinderopvang wil al een pedagogisch medewerker inschakelen maar als ik dit zo lees is z’n gedrag heel normaal 🙈

4 maanden geleden

Reactie op kb1992

Hoe gaat het nu? Ik zoek vergelijkbare verhalen met het kindje in grote bed ...
Hier wel hoor. Sliep soms wel 4/5 dagen in de week bij ons in bed. Wel hebben we haar elke dag eerst in haar eigen bedje gelegd. Hier ging ze dan soms wel slapen en werd ze ‘s nachts krijsend wakker en namen we haar in bed. Soms ging het bij het naar bed brengen al niet goed en ging één van ons tegelijk met haar naar bed. Ze slaapt nu al een tijdje weer prima in haar eigen bed en dan blijft ze ook de hele nacht in haar eigen bed 😉