132 Reacties

één jaar geleden

Volgens mij zijn onze kindjes van dezelfde leeftijd ongeveer. Want hier is het sinds een paar dagen ook begonnen. Heel erg onrustig en druk tijdens het drinken. Ineens krijsen middenin een slaapje, z’n vuistjes kapot sabbelen, lippen/ mond ontdekken, rollen, snel overprikkeld en moe. (Nog) niet echt huilerig, maar dat kan nog komen, haha! Oja en ineens spuugt hij na een fles? Dat doet hij echt noooooooit maar nu standaard na de ochtendfles en avondfles (0715 en 2230). We geven 3x 180+6 en 2x 150+5 (ochtend en avond). Hij weegt bijna 6kg. Is daar misschien iets mee? Hij wil namelijk niet meer in ochtend en avond, of “hoort” het ook bij de sprong?

één jaar geleden

Hier sinds 1 week ook sprong 4 of een slaapregressie. Snachts weer komen voor een fles. En daarna heel onrustig en moeilijk in slaap kunnen vallen, zelfde geld voor overdag we hoeven maar met de slaapzak aan te komen en ze huilt al. Terwijl ze was altijd zo makkelijk en sliep door 😅 moet ook zeggen dat ze het mega druk heeft met draaien op haar buik dat ze nog een klein stukje moet en dan kan ze draaien dat moet natuurlijk ook verwerkt worden

één jaar geleden

Hier is sprong 4 ook gestart. Merk het vooral aan ‘spelen met de fles’. Ochtend en avondvoedingen gaan goed, maar overdags duurt het zo lang voordat de fles erin zit. Het is alsof ze eerder niet realiseerde dat ze een tong had en deze nu optimaal gebruikt moet worden… Ook kortere slaapjes overdags en 1x heel hard huilend/ in paniek wakker geworden laatst. Onze dochter huilt gelukkig niet veel, maar nu soms gelijk al na een slaapje terwijl ze normaal vrolijk is. Ze is wel snel getroost maar is duidelijk uit haar hum.

één jaar geleden

Hoe oud zijn jullie kleintjes? Die van ons is vandaag 14 weken en heb ook het idee dat sprong 4/slaapregressie zijn start heeft gemaakt. In de nacht ineens meer wakker, moeilijk overdag met slaapjes (elke 10 min wakker), van Jantje lacht naar Jantje huilt en ook soms ontroostbaar. Ook tijdens zijn slaapjes gaat hij weer spugen?! Zo ken ik hem niet 😅. Gelukkig heeft hij ook nog echt wel zijn vrolijke momenten, te schattig.

één jaar geleden

Jup die van ons begint ook. Onrustig aan de fles. Jantje huilt, jantje lacht. Haar humeur kan echt in 1 seconden omslaan van super vrolijk naar HEEL hard huilen. Super eenkennig. Overdag slapen? Neehoor. Over het algemeen slaapt ze snachts nog goed, zo nu en dan een keertje wakker voor een fles en dan klaar wakker. Volgens de oei ik groei app gaat haar sprong over 4 dagen van start maar zoals bij voorgaande sprongen is de aanloop er naartoe alvast begonnen. Ik hou mijn hart vast en kijk er als een berg tegenop. Begin morgen ook weer met werken. Wat een timing

één jaar geleden

Hier is sprong 4 denk ik ook gestart. Sinds eind vorige week komt ons zoontje veel eerder in de nacht. Daarvoor sliep hij tot ergens tussen half 5 a 6 uur. Dat was heerlijk! De ene keer is hij daarna goed weg te leggen en de andere keer niet. Overdag duurt het iets langer voordat hij in slaap valt. Hij drinkt goed. Is meer humeurig. Wilt niet altijd in de box liggen.

één jaar geleden

Hier al een paar dagen heel onrustig met de borstvoeding. Telkens loslaten en huilen tussendoor. Van de week zelfs een keer borst weigeren. Af en toe ontroostbaar. Als ik jullie verhalen zo lees dan zal het ook sprong 4 zijn denk ik. Die begint vandaag.

één jaar geleden

Reactie op Ginger1986

Hier al een paar dagen heel onrustig met de borstvoeding. Telkens loslaten ...
Hier idem, flink drinken en vervolgens loslaten en een melkplens en me lachend aankijken en vervolgens huilen. Drinkt ook minder (kolf ineens duidelijk minder op t werk) en nachten ineens ontzettend onrustig. En druk druk druk met handen opeten (tot kolhalzen aan toe 😅) en naar de zij rollen. Hier het idee dat sprong 4/ slaapregressie hand in hand gaan. Compleet anders dan bij onze oudste dochter

één jaar geleden

Pff zelfs de gastouder bericht vandaag dat hij continu aan het huilen is, niet wil slapen en z’n flesjes niet wil leeg drinken! En alleen maar op schoot wil zitten Ben benieuwd hoelang deze grap gaat duren, Veel succes en sterkte iedereen 😅

één jaar geleden

Hier vandaag precies 15 weken! Ook net begonnen. Sneller huilen, veel op handjes sabbelen tot kokhalzend aan toe. Slaapt thuis echt beroerd in eigen bedje... Zelfs lopend in kinderwagen ven ik blij met 45 minuten.. gastouder 4-5 slaapjes nodig om de dag tot bedtijd te overbruggen. Vervolgens zo moe zijn dat hij niet meer goed in slaap kan vallen in de avond, mega veel huilen tot gevolg! Super leuk allemaal dit keek er al tegen op

één jaar geleden

Deze sprong is geen grap! Ik probeer steeds te blijven bedenken dat dit de ergste sprong is dus hierna hebben we het voor een groot gedeelte gehad 😜 sterkte iedereen!

één jaar geleden

Onze dochter is vandaag 14 weken en spuugt ineens heel vaak! Voorheen bijna nooit. Iemand ook deze ervaring? Kan wel bij de sprong horen geloof ik.

één jaar geleden

Reactie op NaNa22

Onze dochter is vandaag 14 weken en spuugt ineens heel vaak! Voorheen bijna ...
Klopt, hier ook (zoontje van 16 weken). Heb het CB gebeld en ook de kinderarts gevraagd en ze gaven aan dat dit passend is bij de leeftijd. Komt omdat ze van alles in hun mond stoppen, beweeglijker zijn, meer speeksel aanmaken en hun spijsverteringskanaal weer een ontwikkeling doormaakt. Ook komt het omdat ze zich voorbereiden op de hapjes. Ik geef nu de fles met wat vaker een korte pauze en dit lijkt een beetje te helpen.

één jaar geleden

Toch moet ik zeggen dat dit dag 5 is dat hij duidelijk in die sprong zit .. Overdag echt Jantje lacht Jantje huilt, slaapjes van 45 min doet en z’n fles niet goed neemt .. maar zodra we hem om 19:00 op bed leggen hoor je hem niet meer, ik geef hem om 23:30 een droomvoeding en slaapt dan tot 05:00 , geef ik hem z’n fles en slaapt dan nog is tot 07:30 Als dit de rest van zijn sprong blijft dan klap ik in m’n handen, Vanmiddag heb ik hem in de maxi cosi gezet en in de tuin gezet en sliep 1 uur en 20 min . Hij was zo moe en huilde aan een stuk door, gelukkig werkte het voor dat moment Ben benieuwd morgen ..

één jaar geleden

Ik keek nav dit topic eens in de Oei ik groei-app en verrek, wij zitten er sinds vandaag ook in. Maar toen zag ik: 'Lastige fase, nog 35 dagen.' Ehh wat zeg je? 😅

één jaar geleden

Onze zoon spuugt sinds een week ook veel, nu 13weken. Vorige week sprong 3, maar deze week is hij ook niet de gemakkelijkste, vandaag was echt hel! Bang dat hij al heel vroeg in sprong 4 zit, hoopte zo op 2 rustigere weken 😖😖

één jaar geleden

Vandaag begonnen. Merkte het al aan minder willen drinken en heel veel mondjes teruggeven. Diezelfde middag nog huilen en overstuur 😩

één jaar geleden

Dit is een pittige dag zeg.. echt de hele dag huilen. Is ie net even in slaap gevallen en is het weer raak. Ik krijg m niet rustig, ook niet door mij me te houden; daar wordt ie nog meer overstuur door. Poeh. Even doorbijten en ik hoop dat dit niet de rest vd maand zo door gaat😢

één jaar geleden

Hoe is het nu met de mama’s en kindjes die een paar dagen geleden hebben gereageerd?! Mijn zoon zit nog in de leuke fase van 3 maar ik hou ZO mn hart vast voor sprong 4

één jaar geleden

Ja hier feest. Merendeel van de dag huilen, wil niet getroost worden. Eet heel weinig. Normaal drinkt ze 6 flessen van zo'n 150ml. Nu niet meer dan 60ml per fles. Afgelopen nacht werd ze dan ook wakker van de honger terwijl ze dat normaal niet meer doet. Andere mensen zijn de hel op aarde als ik ons kindje mag geloven. Overdag slapen is ook niet nodig. Denk vandaag een half uurtje in de auto en verdeeld over de dag totaal nog een uurtje. Thuis krijgen we nog wel eens een glimlach, daar hou ik me heel erg aan vast 😆. Ik ben ook nog eens ongesteld en de hormonen zijn niet onder de controle. De timing is perfect! We doen het maar dag voor dag