22 Reacties

één jaar geleden

Oh hier sinds begin deze week! S avonds drama met gaan slapen en s nachts weer regelmatig wakker. Zien tegelijkertijd ook nieuwe vaardigheden, os optrekken tot staan.

één jaar geleden

Hier ook! Overdag van 3 naar 2 slaapjes met het 2-3-4 ritme. Savonds moeilijker in slaap vallen en idd onrustiger en vaker wakker. En al twee keer overgegeven in bed..🙄 avondeten+ melk er uit. Een keer dacht ik nog kan gebeuren maar 4 dagen later weer 🤷🏻‍♀️ Iemand die dat ook heeft? Dacht misschien ligt 't aan de sprong. Verder geen koorts of ziek. Na het overgeven gewoon lachen. Ze leert wel heel veel nieuwe dingen! Probeert te gaan kruipen en kan echt goed rechtop zitten nu.

één jaar geleden

Vaker wakker savonds en snachts, huilen, weinig willen drinken, pffff….

één jaar geleden

Lastig te zeggen, zou nu eigenlijk zijn idd, maar afgelopen twee weken al slechter slapen. Maar ziek geweest en tandje doorgekomen, ook druk bezig met zichzelf in kruipstand zetten en proberen zichzelf wat op te trekken. Nu slaapt ie overdag juist ineens weer langer, soms wel meer moeite om te gaan slapen. En wat zeurderig en duurt langer voor ie slaapt in de avond en soms in de nacht even wakker maar t.o.v van weken hier voor slaapt ie eik beter haha, toen was ie in de nacht soms ineens 1,5 uur lang wakker 🫣 @nana22 mijn zoontje heeft reflux en merk bij sprongetjes vaak wel dat hij er dan meer last van heeft, dus zou goed kunnen.

één jaar geleden

Vandaag is het dutje ineens een drama… Schreeuwen, gillen. Pfoe…. Dit wordt weer overleven.

één jaar geleden

Overdag lastiger in slaap komen, ‘s nachts veel wakker Oh man, jullie willen niet weten hoe blij ik ben herkenning te lezen! Ik ben altijd zo bang dat het aan ons kind ligt🤣🤣 Maar het is gewoon weer een fase! Onze gitarist van de band zei het nog vandeweek: dat eerste jaar heeft teveel fases🤣

één jaar geleden

Meer huilen bij het naar bed brengen. tussen zn slaapcyclussen door huilen. Snachts vaker wakker en alles bij elkaar krijzen😅 die fases duren te lang en de rustige momenten gaan te snel🥴

één jaar geleden

Ik twijfel dus of hij niet 1,5week eerder aan zn sprong is begonnen! Maandag/dinsdag sliep hij 2 nachten heel bagger, om de haverklap zn speen nodig of keihard huilen. Gisteravond on 23.15u ontroostbaar huilen, wil dan alleen door mij getroost. Eenmaal inslaap gewiegd, wil ik hem wegleggen, maar zodra zn kontje het matras nog maar raakt is het krijsen! Heeft dus de hele nacht tussen ons in wel doorgeslapen 😳... en sliep na 7u zelfs nog, werd zelf om 7.20 wakker & hem toen ook maar wakker gemaakt😳😳 Maar overdag wil hij constant bij je zijn, anders is het huilen & krijsen, wil niet zelfstandig spelen, je moet er bij zitten, maar dan klimt hij steeds op me.. Heb ook al wel een week of 2/3 het idee dat er weer tandjes komen, maar zie nog weinig, hier is hij ook door van slag.. Maar vraag me door die nachten en zn gedrag overdag af of hij niet al in sprong 6 zit 😖

één jaar geleden

Ik merk er nog vrij weinig van. Hij drinkt alleen zijn melkflessen niet op of wilt het helemaal niet

één jaar geleden

Reactie op NaNa22

Hier ook! Overdag van 3 naar 2 slaapjes met het 2-3-4 ritme. Savonds moeili ...
Hier ook van 3 naar 2 slaapjes twijfel ook een beetje of het echt sprong 6 is of omdat hij na zn middagslaapje toch te moe is en niet meer in slaap kan vallen snachts...

één jaar geleden

Reactie op Vandenberge

Hier ook van 3 naar 2 slaapjes twijfel ook een beetje of het echt sprong 6 ...
Mijn dochter is 1 augustus naar sprong 6 gegaan en wil sindsdien geen middagslaapje meer 🤯

één jaar geleden

Reactie op Elise1993

Meer huilen bij het naar bed brengen. tussen zn slaapcyclussen door huilen. ...
Ik heb dit al 7/8 weken en sprong 6 komt pas over 19 dagen 🤣😂

één jaar geleden

Pas ook geprobeerd 2-3-4 en toen kwam ie in de avond moeilijk in slaap en in de nacht vaker wakker. 4 uur wakker trekt ie nog niet. Hier gisteren wilde die echt geen 3e slaapje doen terwijl zijn middag slaapje echt te kort was. Een groot drama en is ie 5:30 wakker geweest, constant geprobeerd maar echt niet slapen tot t z’n bedtijd voor de nacht was 😢

één jaar geleden

Reactie op Jansje22

Pas ook geprobeerd 2-3-4 en toen kwam ie in de avond moeilijk in slaap en i ...
Oh net alsof ik ik dit zelf geschreven heb! Hier echt precies hetzelfde. 2-3-4 lukt ons zoontje ook nog echt niet. Vannacht was ie ineens 5-6 keer wakker 😭

één jaar geleden

Pff overdag gaat nu alleen ochtend slaapje goed, rest is een strijd 🥲

één jaar geleden

Hier is het drama met het in slaap vallen in de avond. Krijsen, huilen, zijn hoofd naar achteren gooien. Jantje lacht, jantje huilt. Ook drinkt hij overdag amper en wil hij snachts weer een extra fles. Wel weer heel grappig om hem zo hard naar achteren te zien tijgeren/kruipen.

één jaar geleden

Reactie op Liek92

Hier is het drama met het in slaap vallen in de avond. Krijsen, huilen, zij ...
Hier van hetzelfde! Overdag gaat het supergoed en is ons zoontje gezellig en lekker actief, maar zodra hij savonds zijn bed aanraakt is het krijsen en huilen (zo erg dat hij er zelfs van overstuur raakt). we hebben nu al 2 dagen een stuk gewandeld en hem van de kinderwagen over getild in zijn bedje. Voor nu werkt dit, maar hopelijk is het een fase en gaat het over. Dit slaap gedrag herkennen we niet, aangezien naar bed gaan tot op heden nooit een probleem is geweest. Ik hoop alleen dat hij hier niet aan gewend raakt en vraag me dus ook af of dat dit voor nu het juiste is. Anderzijds als ik hem hier mee kan helpen in deze fase… Lastig lastig!

één jaar geleden

Reactie op MRoo

Hier van hetzelfde! Overdag gaat het supergoed en is ons zoontje gezellig e ...
Precies wat je zegt! Heb hem zojuist toch eventjes laten huilen bij het in slaap vallen omdat hij zo oververmoeid was. Aan de andere kant wil ik hem juist hierdoor heen helpen, maar door hem te wiegen of te aaien werd hij ook gefrustreerd.

één jaar geleden

Ja sinds 2 dagen ineens niet meer willen slapen. Zelfs niet als ik hem aan de borst inslaap laat vallen en dan omleg. Heel onrustig vooral met inslaap vallen. Ben nu al 2 avonden max 4 uur bezig met hem inslaap te krijgen. Ook al troost ik hem hij is helemaal in paniek. Ik vind het zo moeilijk om hem zo te zien. Overdag slaapt hij wel beter en is hij heel vrolijk. Zo moeilijk dit.....

één jaar geleden

Jaa hier hetzelfde verhaal! Ik weet niet of het een late sprong 5 of een vroege sprong 6 was, maar er is afgelopen week superveel gegild en weinig geslapen. Als we even weg liepen was het meteen mis, en niks ging zoals hij het wilde.. Het is nu net weer over, thank god 😂 Tot nu toe nog niet zo erg gehad. Hij kan nu wel ècht bijna kruipen, en probeert zichzelf al op te trekken tot zit/sta! Sterkte iedereen. 😌